Tenkte jeg kunne ta meg en tur til New York for å koble litt av, gjøre litt studier og bare nyte livet rett å slett Kjøpte billettene i Juli med tanke på at denne turen skulle gjelde for nye opptjeningsperioden til EBG. Booket med TAP til 11 000,- t/r OSL noe som jeg ikke syns var noe ille pris med tanke på at det var Business over dammen. TAP gir jo 200% opptjening til Eurobonus. Skal prøve å få tatt noen bilder underveis og gi en review på TAP sitt produkt. Noen som har noe å anbefale å gjøre i New York ett par dager?
Starter dagen i OSL Premium Lounge. Serverer øl på flaske idag. Masse utvalg av drikkevarer og en god frokost Orket ikke å svippe innom Gullstua engang, syns den er under par sammenlignet med OSL loungen. Første stopp blir Lisboa med 1 time mellomlanding før New York venter
Liten egotrip, det liker vi Kos deg! Hva å gjøre hm aner ikke, aldri vært der, men det er byen som alltid lever så tror du finner noe å gjøre på uansett om det bare er å gå i gatene
Ser SOLa har stått opp Håper du fikk i deg litt energi til en lang og fin tur! Enig med sikiduck: en liten egotrip er noe de fleste her liker. Eller om man kaller det en "studietur", "motivasjonstur", "nytelsestur", "avslapningstur" osv.... Fin tur har som kjent mange navn!! kos deg!! PS: Jeg minnes jeg var på en liten bar med det originale navnet "Fat Black Pussycat". Der var det en mindre mager dame med sjokoladebrun kropp som sang de vakreste sanger med en stemme som jeg gjerne skulle hørt igjen. ... Bare sånn i tilfelle du ser et slikt skilt nede på Manhatten
Vi hadde en av turens høydepunkt med hockey kamp. Litt langt ut til New York Islanders. Men veldig god stemning! Ellers kan Shake shack anbefales hvis du liker burger og milkshake. Ta subway for å komme deg rundt. Det er langt og kaldt å tusle der borte nå... Taxi/uber står mye i kø og koster mye i forhold.
2nd that! Sitat fra dette reisebrevet: https://insideflyer.no/forums/threa...l-usa-nyc-og-new-jersey-med-sk-c.13863/page-2 «Vel tilbake på landjorda tok vi undergrunnen til Brooklyn og spiste lunsj på Shake Shack i Old Fulton St. Dette hadde minstemann gledet seg til siden han så et bilde av den første Shake Shack i Madison Square Park. Han var faktisk litt andektig da han tråkket over dørterskel. Veldig gode burgere og milk shake!»
Fantastiske burgere de hadde i denne ja. BTW ligger (en av) verdens beste restauranter rett ved siden av, Eleven Madison Park.
Middag før en ! Eleven Maddison Park Momofuku KO Chef's Table at Brooklyn Fare. Per Se En sen nattmacka på Katz Deli är ett måste. Ivan Ramen !! La Esquina TheNoMad - Restaurant som EMP/Daniel Humm driver. 1* i michelin (Brunchen med "alacarte" servering var meget meget bra !) mat mat mat mat… några av mina favoriter ! /M
Takk takk for tips på plasser å spise! Skal sjekke ut Katz i kveld TAP ned til Lisboa var helt ok det. Blokkert midtsete, helt okei mat (bedre enn kuben). Kom å fylte på glasset med vin titt å ofte, veldig hyggelig crew. Eneste jeg savnet var WiFi! Men sånn er det. Fikk da gjort unna litt skriving Legger ved noen bilder: Neste runde nå er med den nye a330en de har. Legger ut bilder og skriver om det etterhvert. Sitter å nyter ett glass champagne nå. Litt stresset over alle de spørsmålene og stickeren han satte på passet mitt... håper jeg ikke ender opp på ett bakrom Jeg er veldig glad i vin, og hvis noen andre er her det så har TAP en ganske god vinkjeller i det flyet sitt. Mange forskjellige typer! Verdt det.
Michelin-lunch til en relativt billig penge her anbefales. Var 29USD for 4-retters for noen år siden, sikkert lurt å sjekke prisen om du bestiller. https://www.jean-georgesrestaurant.com/mobile/nougatine-and-terrace-at-jean-georges/
Riktig god tur @paramberg dette kommer godt med til EBG L. Blir spennende å se hva du opplever ila svipp turen
The 29 best restaurants in New York City Personlig liker jeg Ferris, Umami Burger, Egg Shop (frokost), Hakkasan og Bagatelle.