Alitalia - erfaringer?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Scandipendler, 24. jan 2016.

  1. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Fruen har lyst til å se seg litt om i Italia i sommer, og i stedet for våre vanlige ekskursjoner i Emilia-Romagna, Marche og Toscana, ønsker hun nå å se også Abruzzo og Calabria. Så det har blitt til at jeg har booket noen innenrikslegs med Alitalia, ettersom jeg for en tid tilbake statusmatchet meg til Freccia Alata Gold Plus. Det skulle i teorien gi både fast track, lounge etc. etc., men jeg må si at erfaringene fra Alitalia som folk har delt rundt om på nettet virker litt avskrekkende.

    Er det noen her som har flyet innenriks med Alitalia? Er det helt greit, eller så Ryanair-aktig som noen av ytringene i diverse fora kan gi inntrykk av. At ting ikke alltid henger like på grep i Italia er nå så sin sak, men jeg håper i det minste det går an å reise noenlunde hasslefritt med statuskort hos dem.
     
  2. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde en innenriksflyvning med Alitalia i desember (FCO-CTA) og var veldig fornøyd.
    Har som deg også statusmatchet meg til gullkort.

    Likte loungen på Terminal 1 (som pusses opp fram til mars). Ligger utenfor sikkerhetskontrollen og har en veldig kul atmosfære, med bartender og hip mat. (Og noen utrolig kule toaletter.)

    Usikker på om det faktisk var fast track på terminal 1, men når jeg var der var det så lite folk at det ikke var behov for det.

    Selve flyvningen var også helt grei. Gratis servering i form av et glass med valgfri drikke og en pose med no kjeks. På MUC-FCO fikk jeg en liten baguette i tillegg.

    Fikk ikke testet pri-check-in da jeg sjekket inn på det flyet i MUC, men i MUC fungerte det i alle fall veldig bra.

    Bestilte reisen dagen før jeg dro, gjennom lastminute.com, og fikk ikke til å bruke online check-in, kom bare opp error.

    Jeg hadde i alle fall en god erfaring med de og sier kjør på.
     
    Scandipendler liker dette
  3. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Det er helt greit, ingen ting å utsette.. Ikke noe dårligere enn innenriks i Norge..
     
    Scandipendler liker dette
  4. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Ser forresten nå at jeg fikk 10 000 poeng 1. desember av Alitalia, som en del av en julepromo. Noen andre som har fått det samme?

    Edit: Jeg har altså nå hatt 2 relativt korte flyvninger med Alitalia og har tjent opp rett over 15 000 poeng. I tillegg får jeg 50% flere poeng ved at jeg har gullkort og 50% til fordi jeg er medlem av MilleMiglia Young.

    Med MilleMiglia Young får man i også tilbake 20% av poengene ved kjøp av en bonusbillett, man slipper Young drivers fee på leiebil i Italia hvis man bestiller gjennom de (i tillegg til 300 poeng for hver dag man leier bil og 1000 poeng ekstra om man leier bil 4 ganger i løpet av et år) og 2 000 poeng ekstra om når melder seg inn i MilleMiglia.

    SÅ gamlinger over 26 .. Det gjeldere å være ung. ;)
     
    Last edited: 25. jan 2016

Del denne siden