Hei, Jeg ønsker å booke eksempelvis TRD-OSL-CPH-LHR, men på sas sine sider blir jeg kun tilbudt TRD-SVG-LHR, selv om det selvsagt finnes flighter til Oslo som hadde passet. Vi er flere som reiser sammen og skal samles i Oslo før vi tar samme rute videre, men vi ønsker ikke å kjøpe enkeltbilletter til Oslo hvis det kan unngås Hvordan kommer jeg rundt dette problemet, må jeg ringe f.eks Berg-Hansen eller kan jeg løse det på egenhånd?
Hvilke datoer er det snakk om? Jeg sjekket noen tilfelidge og fikk opp TRD-OSL-LHR . Eller var poenget at du skulle innom CPH også?
Jeg må minimum innom Oslo, CPH blir evt. en bonus. jeg sjekket noen langhelger i feb og mars, som er aktuelt
Jeg skal fly TRD-OSL-CPH-LHR nå i februar, så det er definitivt mulig. Jeg måtte imidlertid ty til Expedia for å få booket den aktuelle reisen. Det var ganske rett frem, men om du ikke finner noe kan du alltids prøve å søke den opp som multi-city.
Nå forsøkte jeg bare ett par kjappe søk (torsdag - søndag) i februar og mars og fant alternativer via Oslo på de datoene jeg søkte i alle fall. Men alternativene via Oslo kom som oftest opp som en eller flere av de siste reiserutene i listene.
Med 2 ukers passet til Widerøe, hvor mange segmenter har jeg lov til å godskrive på dette? Er det noe grense, og får jeg poeng for disse segmentene?
Godskrive? Finner du nok ledige alternativer så har du flere muligheter enn du rekker å fly. Altså; du kan fly maks 4 t/r på samme rute, dvs 8 flights. Vi utnyttet Norge Rundt-billetten som bare pokker i forfjor og lærte endel triks. Mellomlandinger teller ikke på antallet, kun begynnersted+avslutningssted. F.eks. fra KRS så så en normal dag ut for oss: KRS-BGO-KSU KSU-BGO-AES AES-BGO-KRS Dette er seks flights. Kan gjenta dette 4 dager. På ingen måte har BGO blitt oppbrukt, Kun KSU, AES og KRS i ovennevnte, spesifikke routing. Du kan fortsatt komme deg til/fra disse stedene via andre plasser, f.eks. fløy vi KRS-SVG-FRO FRO-KSU-BGO BGO-HAU HAU-BGO-KRS KRS-BGO-TRF TRF-BGO-KRS Mye Bergen, Flesland med andre ord. Men siden BGO sjelden var sluttdestinasjon kunne man krydre litt med enkeltbilletter til/fra BGO/KRS ved anledning. En dag fløy vi sågar KRS-BGO-TRF-TRD TRD-KSU-BGO-KRS og da ble jo hverken BGO, TRF eller KSU berørt av kvota. Men hvorfor vil du gjøre dette? Offisiell policy nå er jo at du ikke opptjener poeng eller segmenter per tur, kun 1 grunnpoeng pr krone betalt for 2-ukerspasset. Det har riktignok blitt rapportert her inne fra sommeren 2016 at folk har fått beholde poeng og segmenter, men ville du gamblet på det?