Alternative ruter

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Thomas123, 24. jan 2017.

1. Thomas123

Thomas123 Senior Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Hei,

Jeg ønsker å booke eksempelvis TRD-OSL-CPH-LHR, men på sas sine sider blir jeg kun tilbudt TRD-SVG-LHR, selv om det selvsagt finnes flighter til Oslo som hadde passet. Vi er flere som reiser sammen og skal samles i Oslo før vi tar samme rute videre, men vi ønsker ikke å kjøpe enkeltbilletter til Oslo hvis det kan unngås

Hvordan kommer jeg rundt dette problemet, må jeg ringe f.eks Berg-Hansen eller kan jeg løse det på egenhånd? :confused:

2. king

king Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Hvilke datoer er det snakk om? Jeg sjekket noen tilfelidge og fikk opp TRD-OSL-LHR . Eller var poenget at du skulle innom CPH også?

3. Thomas123

Thomas123 Senior Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg må minimum innom Oslo, CPH blir evt. en bonus.

jeg sjekket noen langhelger i feb og mars, som er aktuelt

4. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg skal fly TRD-OSL-CPH-LHR nå i februar, så det er definitivt mulig. Jeg måtte imidlertid ty til Expedia for å få booket den aktuelle reisen. Det var ganske rett frem, men om du ikke finner noe kan du alltids prøve å søke den opp som multi-city.

5. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Nå forsøkte jeg bare ett par kjappe søk (torsdag - søndag) i februar og mars og fant alternativer via Oslo på de datoene jeg søkte i alle fall. Men alternativene via Oslo kom som oftest opp som en eller flere av de siste reiserutene i listene.

6. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,040
    Bonuspoeng:
    113
    www.wideroe.no

(får du det ikke opp på normalt søk velg avansert søk og spesifiser legs)

Thomas123 liker dette
  7. Snabelfaen

Snabelfaen EBG Lærling :)

Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Med 2 ukers passet til Widerøe, hvor mange segmenter har jeg lov til å godskrive på dette? Er det noe grense, og får jeg poeng for disse segmentene?

8. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Godskrive? Finner du nok ledige alternativer så har du flere muligheter enn du rekker å fly. Altså; du kan fly maks 4 t/r på samme rute, dvs 8 flights. Vi utnyttet Norge Rundt-billetten som bare pokker i forfjor og lærte endel triks. Mellomlandinger teller ikke på antallet, kun begynnersted+avslutningssted.
    F.eks. fra KRS så så en normal dag ut for oss:
    KRS-BGO-KSU
    KSU-BGO-AES
    AES-BGO-KRS
    Dette er seks flights. Kan gjenta dette 4 dager. På ingen måte har BGO blitt oppbrukt, Kun KSU, AES og KRS i ovennevnte, spesifikke routing.
    Du kan fortsatt komme deg til/fra disse stedene via andre plasser, f.eks. fløy vi
    KRS-SVG-FRO
    FRO-KSU-BGO
    BGO-HAU
    HAU-BGO-KRS
    KRS-BGO-TRF
    TRF-BGO-KRS
    Mye Bergen, Flesland med andre ord. Men siden BGO sjelden var sluttdestinasjon kunne man krydre litt med enkeltbilletter til/fra BGO/KRS ved anledning.

En dag fløy vi sågar
    KRS-BGO-TRF-TRD
    TRD-KSU-BGO-KRS
    og da ble jo hverken BGO, TRF eller KSU berørt av kvota.

Men hvorfor vil du gjøre dette? Offisiell policy nå er jo at du ikke opptjener poeng eller segmenter per tur, kun 1 grunnpoeng pr krone betalt for 2-ukerspasset. Det har riktignok blitt rapportert her inne fra sommeren 2016 at folk har fått beholde poeng og segmenter, men ville du gamblet på det?

Are liker dette

Del denne siden