American Express ekstrakort

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Roger_No, 30. jan 2020.

  1. Roger_No

    Roger_No Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Hei,

    Er det noen her som har klart å få ekstrakort til AmEx?
    Kundeservice opplyser om «tekniske problemer», og jeg mottar ikke e-posten som skal inneholde link for identifisering via BankID.

    Gjelder dette flere?
     
  2. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,366
    Likes mottatt:
    28,898
    Bonuspoeng:
    183
    Har fått kort, gikk 3-4 dager fra bestilling tidlig januar
     
  3. mariuso

    mariuso Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    33
    Snakket med Amex om dette på mandag. Hadde ikke fått link for bankid-verifisering. Fikk beskjed om at de «opplever problemer med at den første mailen ikke alltid går ut» og at det skal sendes ut en ny mail etter 3-5 dager. Så er vel bare å smøre seg med tålmodighet
     
  4. McBuljo

    McBuljo Bygdetulling

    Innlegg:
    274
    Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ALLTID IT-problemer hos American Express.. Hadde det ikke vært for at SAS Amex Elite er et såpass relevant produkt for meg (og sikkert de fleste her på forumet), så hadde jeg klipt kortet og sagt det opp for lenge siden. Tenk å betale for å få vondt i hodet.. :rolleyes:
     
  5. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Har fått, bestilte så fort ble lansert, 1 uke toppen før fikk i posten.
     
  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    AmEx IT er betydelig verre en SAS IT:(
     
    Jeanette liker dette
  7. Monkeycat

    Monkeycat Mmmm...beer...

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Dette problemet hadde jeg også. 3 uker senere fant jeg denne mailen i "søppelposten", så dersom noen av dere som har problemer bruker Gmail så kan det være lurt å sjekke der før dere kontakter Amex.
     
  8. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    448
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som at vi sitter på samme båten, jeg sendte søknaden på tirsdag og ingen på søppelpost eller ordinær. Ringte dem og sa at det var tekniske problemer og hvis det går ut på fristen får jeg notifikasjon på å gjøre det på nytt.
     
  9. mariuso

    mariuso Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    33
    Da kom mailen fra Amex på ekstrakortet, tok da rundt fem virkedager.
     
  10. Roger_No

    Roger_No Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Samme her.
    Spent på hvor lang tid det tar ETTER BankID signaturen er lagret...
     
  11. VonB

    VonB Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Men er det jeg som er blitt mindre teknisk anlagt i det siste, eller er det flere som føler det er lite intuitivt system med å aktivere dette tilleggskortet?

    Bestilte et kort til faren min da jeg ikke kan la han bruke opp arven på oppussing, etc. uten at jeg får noe EB på det. Selve bestillingen av kortet gikk smertefritt og ekstrakortet kom i posten (til meg) relativt fort.

    Gikk da inn og prøve å legge til kortet i på min bruker, men fikk en eller annen beskjed om at kortet ikke kunne aktiveres på min konto (tenkte ikke så mye over det der og da).

    Var og overleverte kortet i går. Jeg hadde jo sett for meg at jeg bare kunne gi ham det og at han kunne løpe rundt og dra det, men vi måtte opprette bruker for ham og hele den sulamitten. Kortet kunne da aktiveres mot denne brukeren. På min konto får jeg bare beskjed om at er kortmedlem på mitt kort?! (basert på de 5 siste sifrene). Jeg får ikke opp hans kort.

    Kokt ned har jeg vel egentlig 3 spørsmål til dere som har erfaring med dette.

    1. Vil ikke jeg ha løpende tilgang til å se buk på tilleggskortet? Er den eneste måten jeg får se dette på først på fakturaen?

    2. Hva om jeg skulle ønske å sperre kortet? hvis jeg ikke har administratortilgang til det, så kan jo faren min hypotetisk gjøre ganske mye skade....

    3. Hvordan får man sett EB opptjent med tilleggskortet? (Egentlig ikke viktig, men allikevel det viktigste :) )
     
  12. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    1 = Ja. Det blir spesifisert på regningen med initialene til den andre brukeren. Lett å skille hva som er fra hovedkort og hva som er fra tilleggskort
    2 = usikker.
    3 = Samme regler som hovedkortet.
     
    VonB and drsyk like this.
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Kommentar til nr 1/2: Hva er poenget med ekstrakort og usikkerheten når du spør om dette? AmEx må betales ved forfall, er ikke et kreditt kort lenger...

    Jeg hadde mistet nattesøvnen om gitt fra meg et ekstrakort, AmEx Plat. til kona har jeg, AmEx Eliten hennes har jeg også i lommebok nr 2, får kun lov å ha sitt SAGA MC med limit på 25.000(fram til jeg tar over det når mitt på 200k er opptjent) :p
     
    VonB liker dette
  14. VonB

    VonB Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Hehe. Er egentlig ikke noe usikkerhet. Var mer at jeg fant det snodig at man ikke hadde mer administrasjonsrettigheter over ekstrakortet.

    Men hvem vet? Skal oppdatere dere om jeg sitter her personlig konkurs om noen måneder fordi mor og far gikk berserk ;)
     
    drsyk liker dette
  15. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Tro meg gjeld-registret fanger det opp før både deg og meg :)
     
  16. DrJens

    DrJens Medlem

    Innlegg:
    137
    Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    Vedr spm 2... det er din kredittlinje hos Amex, så det ville være rart om du ikke kan sperre den. Gjetter bare her altså, men alt annet ville jo vært hårreisende.
     
  17. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    413
    Bonuspoeng:
    63
    Amex skriver at den som har ekstrakortet får samme fordeler som hovedkort eier. Betyr det at ektefelle også får 20000 statuspoeng og sølvkort om man bestiller et Elite kort + tilleggskort?
     
  18. Nardus

    Nardus EBG

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Nei dessverre :(
    Det er kun personen med hovedkortet som får statuspoeng.
     
  19. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,207
    Likes mottatt:
    5,040
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har klart å få bekreftelsesmail på ekstrakortbestilling i det siste? Jeg har prøvd flere ganger, men ingen mail dukker opp.
     
  20. Jojo

    Jojo Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Har forsøkt to ganger siste 2 ukene, men har heller ikke fått noen e-post.
     

Del denne siden