SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje noe kundeservice kan ordne på individuell basis? Sjekker du ut det så meld resulatet i forumet
     
  2. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Et kort man ikke kan gjøre valutauttak med virker ikke veldig «elite». Men for all del, ser argumentet ditt altså:) men reiser man mye rundt er det alltid et must å ha lokal valuta. Der kommer tydeligvis Amex til kort.
     
  3. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Tålmodigheten min er straks slutt, så jeg ser på om jeg bare skal bestille meg et nytt amex direkte.

    Hvis man gjør det, vil dette kortet også ha forbruk i desember med på CT for 2019? Eller er det bare de som får kortet automatisk som får 2018 tellende for 2019-CT?

    For jeg antar det fortsatt er kalenderår som teller, ikke 12 mnd løpende?
     
  4. wilco

    wilco Medlem

    Innlegg:
    244
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Kan ikke si dette med 100% sikkerhet, men jeg søkte om Elite utenom, og nettsidene til AmEx tyder på at opptjeningen i 2018 går mot 2019-CT.

    Det er korrekt!
     
  5. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Står følgende på amex etter innlogging:

    "Companion Ticket
    Motta 50 % poengrabatt på en bonusreise med SAS, Widerøe eller Star Alliance i hele verden når du kjøper for 150 000 kr senest 31 desember 2019. Motta 50 % poengrabatt på enda en bonusreise hvis du kjøper for ytterligere 150 000 kr."
     
  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke får å blande kortene på denne tråden, men bruker dere AMEX(SAS ELITE) i utlandet?

    Vekslings påslag 2,5 % :eek:
    Uttaks avgift 4 %, men minimum 25 NOK :eek::eek::eek:

    Da må en være veldig, veldig, veldig CT mål bevist :D:D:D

    Bruk Revolut/Curve til utlandet om du da ikke har nok med cash for å dekke gebyrene :cool::cool::cool:
     
  7. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Uttak gir vel fortsatt ikke poeng?
     
  8. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk den nå for noen minutter siden :( Har lov å endre til norsk adresse, men må sjekke opp om det kan ende med noe annet trøbbel. Litt redd for at jeg mister fastlegen i København eller lignende. Teit at de skal gjøre det så vanskelig for de som studerer (eller jobber) i nabolandene våre, de fleste andre stiller bare krav om adresse i Norden :(
     
  9. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er ganske kjedelig, spesielt siden man ikke har noe valg om hvor man vil være folkeregistrert når man flytter til Danmark for å studere.

    Har hatt adresse hos mine foreldre under hele studietiden i Norge og ved utveksling til Tyskland, men når jeg flyttet til Danmark melder de selvfølgelig i fra til Norge om at jeg nå bor her.
     
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    @HenrikE-G har hverken forsøkt å ta ut i utlandet eller i Norge:confused:. Ballen går videre til noen andre :oops:
     
  11. wilco

    wilco Medlem

    Innlegg:
    244
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Måtte sjekke min grense grunnet utlegg for julebord som kommer denne uken :D. Fikk beskjed om at den midlertidig var satt til 85K mens de avventet å se hvor flink jeg var til å betale regningene mine.
     
    DanH liker dette
  12. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Uff, er redd jeg må forhåndsbetale inn litt, jeg skal fort betale 70k i desember, kanskje enda mer hvis jeg får lov til å legge ut for medreisende. Da er jeg fort oppe i 150k :-o

    Får sjekke når jeg har fått kortet
     
  13. wilco

    wilco Medlem

    Innlegg:
    244
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg spurte om mulighet for dette, og fikk beskjed om at det ikke var mulig grunnet hvitvaskingslovgivningen. Kan hende at det er egne regler som begrenser dette når det er et betalingskort, og ikke et kredittkort. Jeg fikk i alle fall beskjed om at jeg gjerne kunne gjøre ekstraordinære nedbetalinger, men ikke mer enn det som var bokført som at det hadde gått ut av kortet.
     
  14. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg var i en situasjon hvor amex sperret kortet mitt pga høyt forbruk. De på kredittavdelingen sa at hvis jeg visste jeg kom til å gjøre en stor betaling, si feks 100k så kunne jeg overføre det på forhånd, slik at det var + saldo på kortet.
     
  15. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Hvitvaskingsloven mener jeg at kun krever er kundetiltak, ikke at det skal forbys.

    Med kundetiltak menes alt fra å fastlegge kundens identitet til å undersøke beløpets opphav.

    Uansett er det en risiko å starte ny kort-geskjeft i julebordsesongen. Rart ikke AMEX risikovurderte akkurat det forholdet.
     
  16. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Ringte akkurat for å spørre om status på mitt kommer-fra-DNB-kort og Gaute melder at det ble sendt ut forrige uke, så da kan det umulig være langt unna? :)
     
    Markal and Upsaker like this.
  17. Braxze

    Braxze Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    Må du vere 26år + 600k i brutto for å få elite kortet??
     
  18. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg mener det kun er krav at man har inntekt og at du kommer greit gjennom en standard kredittsjekk. Går du ikke igjennom (av årsaker som ikke er betalingsmislighold) kan det være mulig ved å gi de (manuelt) tilstrekkelig dokumentasjon av inntekt etc. Du får svar online på om søknaden går igjennom eller ikke...
     
  19. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Nei, fast inntekt duger.
     
  20. Braxze

    Braxze Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    Sweet, da blir det elite kort i februar :)
    Går for gull i 19 :cool:
     
    thool liker dette

Del denne siden