Tror dere ikke at eksisterende kunder må vente på nytt kort pga avtalen amex hadde med DnB? Vil tro det er penger å hente for DnB ved å la kundene bruke kortene helt frem til nyttår... Det er vel da avtalen egentlig løper ut?
Mener priority pass trekkes av betalingskortet, gjør det i hvert fall på løsningen Danske Bank har. Ingen aktivt kredittkort= ingen kort å trekke lounge avgiften fra. Synes det er stusselig hvis det er slik st et kort med årsavgift på 4000 kr ikke har det inkludert. Virker som det er noe som kastes etter kundene andre steder.
Har ventet rolig på det nye kortet, så jeg tok en telefon til Amex på fredag for å høre om de kunne sjekke om det var et kort til meg på vei etterhvert. De kunne ikke sjekke hva som lå til produksjon, men kunne fortelle at alt skulle være levert innen 31.12. Årsaken til forsinkelsen var visst at Posten hadde gitt dem begrensninger på å sende ut maks 4000stk kort per dag.. Så da får man fortsette å vente litt. Ingen hast..
Den som venter på noe godt blir i alle fall snytt for 2 mnd med opptjening.. Jeg som er en tålmodig sjel begynner å bli rimelig irritert på hele opplegget nå.. Begynner å få dårlig tid på november/desember. Jeg reiser snart på juleferie uten amex.. Skal booke reise I februar og trenger CT på det tidspunktet, men skulle gjerne ha booket sommerferien nå, har en fet reise med 2 ledige seter på I kikkerten.. Kun en dato som funker.. Hva F... gjør man da? Booker uten CT og satser på at det løser seg? Kan vel booke online og si at jeg ikke visste bedre..... Men det føles som er risikoprosjekt uansett hva...
"Alle" her inne rådet meg til å vente med å søke nytt kort, ville komme i posten automatisk(Premium). Så kunne man søke om Elite.. Glad jeg ikke hørte på den og søkte Elite første mulige dag. 100k i omsetning i boks. Potensielt mulig med 300k i omsetning. Noen ganger må man bare gå imot strømmen. Selv på IF
For mitt vedkommende var det uansett ikke noe stress. Jeg har mer CT å bruke. Imidlertid, Are har et poeng i og med at man nå begynner å se på reiser for neste år, da er det upraktisk med kort som går ut i slutten av neste kvartal. Må nok ta en tlf.
Er det lurt å beholde Elite til 150 000 er nådd for så å bytte til premium? Vil man få de 3 første mnd gratis her også?
Det pleier som oftest å gå noen få dager fra loungebesøk med Priority Pass til beløpet trekkes fra det tilknyttede kredittkortet. For et par år siden ble kortet mitt sperret i løpet av dagene, og jeg mottok da noen rimelig svette mailer fra Priority Pass inntil jeg registrerte nytt kort på PP-kontoen. Apropos dét, så går det åpenbart ikke an å knytte annet kredittkort til PP-kontoen enn det kortet medlemskapet er tilknyttet. Hvorvidt medlemskapet slettes når DNB-kortet opphører eller om det løper ut PP-medlemskapstiden (min er til april 2019), er jeg usikker på. I sistnevnte fall, så skulle jeg tro loungebesøk er mulig så lenge betalingen ikke gjøres umiddelbart, men da sannsynligvis fulgt av noen svette mailer fra PP. Man får jo egentlig ingenting for de sinnssyke 4000 det koster for Amex Elite-kortet: Ingen PP, ingen kjøpsforsikring, ikke StopService, ikke Consierge Service (i den grad noen brukte det). I tillegg har man markedets høyeste valutapåslag. CT og 20 000 grunnpoeng er jo greit nok for de som trenger det, men 4000 er fremdeles altfor stivt. Men tre måneder gratis i bytte mot 20 000 grunnpoeng var helt greit for meg, så jeg bestilte Elite-kortet og fikk det i posten for én måned siden. Var fristende å gå for ny CT, men her i husholdningen sitter vi med to CT'er fra DNB-kortene som det er utfordrende nok å få brukt fornuftig som småbarnsfamilie.
Er det altså ingen catch22 ved å bestille Elite-kortet, få 20 000 statuspoeng, og før 3 mnd har gått, si opp? Man beholder de 20 000 statuspoengene og har fått disse "gratis"?
Da jeg ringte DNB for å sperre Amex kortet så jeg skulle slippe og få transaksjoner på det fra steder kortet er lagt inn på abbonument etc, var kundebehandleren veldig gira på å få meg inn som kunde på andre tjenester, for å få opprettet et saga mc kort med eb opptjening. Så ja de tjener nok veldig greit på oss som samler bonus, enda regningene blir betalt i tide.
Og der kom Premium kortet i posten.... Glad eg høyrde på tips her inne og bestilte Elite Kortet. Kundeservice sa det jo sjølve også. Er jo nesten 1/3 til CT allereie. Så godt nøgd med at eg bestilte sjølv. Då var det bare og ringe kundeservice og få ordna opp i «Member Since» på Elite kortet
Lar det seg gjøre å få endra Member Since? Bestilte Elite selv før premium kortet skulle komme, har enda ikke sett det. Men hatt Amex noen år nå..
Tenkte mest i forhold til historikk egentleg. Slik at viss ein skal gjere kjøp med nye kortet så har dei historikken din tilgjengeleg.
Spurte om dette med member since på facebook, fikk dette til svar" Veldig underlig! Du skal automatisk få beholde din ''Member Since'' på det nye kortet. Jeg vil be deg ta kontakt med Amex kundesenter på 24 05 52 63. (Våre åpningstider er mandag - fredag 08:00-20:00). De bør kunne aksessere din konto og si noe om hvorfor dette hender - men i klartekst: Har du vært medlem siden 2015, skal det stå "Member since 2015", ferdig med det. Det burde være enkelt å både undersøke og endre."
Har sagt opp mitt platinium kort, men er litt i tvil om jeg skal angre og kjøre på med Elite. Ble plutselig mer aktuelt og anvendelig nå som "point sharing" kom