Jeg ringte å endret forfallsdato, kunne visst ikke få 20. hver måned så fikk 24. hver måned. Er det noen som vet når det da blir fakturert for februar? Jeg har fortsatt ingen generert faktura på mine sider.
Jeg søkte om (oppgradering?) til Elite forrige helg (dvs ca 9 dager siden). Det ble innvilget på direkten. Et par dager ut i forrige uke kom det et hyggelig brev fra en eller annen kredittinformasjon om at AmEx hadde sjekka om jeg hadde gullhår i r..en, så jeg ble veid og funnet tung nok. I dag har jeg fått 20000 statuspoeng inn på konto og ser at jeg setter personlig rekord i mars, fornyer EBG før 2 måneder av ny periode er gått når vi kommer hjem fra Florida. Så i år blir det nok all in for EBD igjen. Til og med fått sluttfaktura på det kortet jeg fikk i November. Egentlig pussig at jeg har fått det før jeg har fått det nye, men samma det. Iallefall, det eneste som gjenstår er å få det nye kortet. Men, essensen i det jeg skriver her, er at for meg så har altså oppgraderingsprosessen til Elite gått helt smertefritt, forutsatt at kortet dukker opp en av de nærmeste dagene så er alt perfekt.
Er det fleire enn meg som irriterer seg over at EB-overføringa frå nye Amex skjer fortløpande? Det skaper rot i poengoversikten min i SAS-appen! Eg likte månadsvis poengoverføring som det var før...
Du er helt sikker? På gammel amex kunne man velge mellom kombo av kononr/kid på faktura eller underliggende kontonr (uten kid) som var å finne i nettbanken.
Amex bruker det samme kontonummeret på alle kortene sine. Du må gjerne prøve å betale inn uten kid og se hva som skjer.
Nei, det vil nok funke dårlig Spørsmålet var om det var mulig å finne et annet underliggende kontonr, men bruker de samme kontonr på alle kort er det ikke mulig.
Er det noen som vet hvordan man får igjen pengene som er tilgode av årsavgiften på DNB Amex-kortet? Har ikke lenger transaksjoner på dette kortet, og ser at jeg i februar (i går faktisk) ble godskrevet nesten 450 kr på saldoen. Hvordan får de utbetalt dette? Noe som vet?
Betalte min første AMEX faktura på det nye kortet for noen dager siden, transaksjonen har gått gjennom men ser ingen inngående saldo på kortet i nettbanken. Er det noen som har erfaringer rundt dette?, merkelig at det skal ta så lang tid før det vises på kontoen.
Og i dag kom kortet. Bra levert Amex. Benyttet anledningen til å fremme min bekymring over at opptjent saldo ikke blir med over. Den hyggelige svensken prøvde først å ta opp min argumentasjon på direkten med overordnet, men da hun ikke fikk tak på vedkommende lovte hun å forfølge saken i morgen.
To kjappe spørsmål. Jeg ser at noen poeng overføringer fra Amex til SAS har feilet. Noen andre som har sett det? Blir de da automatisk overført på et senere tidspunkt? Sekundært - finnes det en epost til support?