SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. Hawkwind

    Hawkwind EBD

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    28
    Okey, tusen takk for svar. Da får jeg ha litt is i magen før jeg evt. tar kontakt med support. Måtte dobbeltsjekke ett par ganger i tilfelle jeg hadde tastet feil en plass
     
  2. thool

    thool Aktivt Medlem

    Innlegg:
    385
    Likes mottatt:
    958
    Bonuspoeng:
    93
    1. Det gjelder flere her inne, meg selv inkludert. Jeg antar at dette ordner seg på et tidspunkt, jeg tror kundeservice har nok å henge fingrene i.

    2. Nei. Eneste skriftlige måte å kontakte Amex på per nå er utrolig nok i kommentarfeltene til en av postene på Facebook.
     
    vegasbaby and flyby like this.
  3. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Da fikk jeg endelig mine 20 000 statuspoeng i dag.

    Måtte ringe de to ganger for å ordne det - først fikk jeg beskjed om å vente 3 uker fra aktiveringsdato, men da skjedde det heller ingenting, så ringte jeg de igjen nå på fredag, hvor hun sa hun skulle kontakte SAS og be de overføre manuelt.
     
  4. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Fortsatt ikke avklart ang. min opptjening av CT i både 2018 og 2019. Skulle vært ordnet for ca. 3 uker siden men fortsatt ikke OK.. Får vel ringe de (igjen) imorgen... :(
     
    drsyk and Xflipper like this.
  5. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Får man 20.000 nye poeng når man starter ny periode? Eller først 12 måneder etter at man først fikk kortet?
     
  6. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    12 mnd etter du fikk kortet/poengene første gang.
     
  7. JLoe

    JLoe Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har hatt DNB Amex Platinum i en del år. Fikk nytt kort fra Amex i desember og oppgraderte til Elite i januar. Har enda ikke fått 20 000 status poeng på min saldo. Finner de ikke i oversikten hos sas.no. Burde de ikke kommet nå som det er snart 2mnd siden jeg fikk Elite kortet?
     
  8. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Du må ringe kundeservice og si at du har ventet i 2 måneder, så ordner de en manuell overføring. Samme skjedde med meg, poengene dukket opp 2 dager etter at jeg ringte de.
     
    Last edited: 13. febr 2019
    JLoe liker dette
  9. JLoe

    JLoe Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar. Da får jeg ta en telefon. Vipps så blir det EBD status :)
     
    FastLane liker dette
  10. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Regnet vel egentlig med det... :(

    Så man må betale for 9-10 måneder for å kunne få en ny runde med 20.000 poeng?

    Kan man eventuelt si det opp, også signere seg opp for kortet igjen etter 12 mnd, og så få poengene med en gang? #utspekulert
     
  11. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Er det forresten noen som har klart å få AmEx med adresse i utlandet?

    Jeg bor i Danmark pga. studier (og i Norden må man visst være folkeregistrert i det landet man bor, også utenlandsstudenter), og vil veldig gjerne ha AmEx Elite i Norge. Men har foreløpig fått avslag og en epost om at jeg ikke kan få kortet fordi jeg ikke har folkeregistrert adresse i Norge.

    Vil bare høre om noen har hatt suksess med å ta en prat med AmEx.
     
  12. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bor i KBH. Det var ikke noe problem å "ta med seg" dnb-amex til dk, men fikk brev om opphør av kundeforhold pga adresse i dk ved overgangen til nye amex. Ser i grunn heller ikke noe poeng i å ha amex her da det er lite brukervennlighet og høye gebyr på fremmede kredittkort.
     
  13. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Samme her.

    Er mye i Norge, og andre land. Samt at det faktisk er en del steder man kan betale med utenlandsk Amex uten gebyr, f.eks. en del restauranter og noen butikker.

    Også er 20.000 statusgivende poeng en veldig stor fordel, mtp. å opprettholde status.
     
  14. Catch

    Catch Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Oppgraderte fra Premium til Elite i går gjennom AmEx kundeservice på tlf. Tok vel 2 min så var det fikset og ble lovt et nytt kort ila 3-5 dager. Avslutningsvis kunne den hyggelige kundebehandleren si: Velkommen til Elite klubben! :cool:

    Sjekket i dag og der lå det jammen meg 20k statuspoeng inn på konto. Hvis kortet faktisk dukker opp mellom de 3-5 dagene som lovet er jeg imponert!
     
    ina and RoadKing like this.
  15. Dimind

    Dimind Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Har snart opptjent CT på mitt Amex Premium. Tenkte å oppgradere til Elite når det er i boks.
    Vil jeg da miste min CT? Da venter jeg heller til 01.2020,
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, du mister ikke allerede opptjent CT før den eventuelt går ut som normalt.
     
    Dimind liker dette
  17. Nilsen

    Nilsen Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    59
    Bonuspoeng:
    18
    I går ringte jeg Amex og sa opp kortet, da jeg ikke synes det er bra nok.

    Kundeservice sa da at de hadde fått tilsvarende tilbakemeldinger fra mange kunder og at de ville lansere nye fordeler/kort i løpet av første halvår i 2019. Jeg prøvde å få mest mulig informasjon ut av henne, men hun ville ikke si så mye dessverre.

    Her er det bare å gå på skattejakt etter informasjon ;)
     
    Gullars liker dette
  18. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Tipper de hinter til ekstra kort av typen pont earner for SAS MC.
     
  19. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    De mener nok Centurion- line kortene, de er fortsatt hos DNB. Det har også blitt lovet familikort innen første halvår.

    Rart de ikke har sendt ut mer informasjon til oss som fortsatt er hos DNB. Blir umulig å booke sommerferien med nåværende Amex- kort hvis man får nye kort ved utgangen av juni.
     
  20. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Ikke noe stress å booke ferie med eksisterende kort. Det blir som før, man booker billetter og får nytt kort før det gamle går ut.

    Har aldri vært noe problem. Man kan i tilfelle ta vare på det gamle kortet og ha med det på reisen for å kunne vise til tidligere kortnummer. Har booket flere flybilletter og reisen på noen av disse er ikke før i september. Alle flyselskap, hoteller, leiebilselskaper osv. er klar over at mange kunder får nye kort etter at ting er bestilt pga. utløpsdato, mistet/stjålet kort etc. Dette gjelder alle korttyper, ikke bare AmEx.
     

Del denne siden