SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
  2. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    Prøvde, funker ikke.
     
  3. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Viser også transaksjoner gjort med kortet :)
     
  4. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Dette blir litt utenom, men regner med de fleste her har/hadde "gammelt" amex også.

    Jeg har ikke fått faktura for november enda (ligger heller ikke innpå oversikten på nettsiden). Poengene har derimot kommet. Noen flere som ikke har fått? Evt. har fått.
     
  5. Tom

    Tom Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har fått faktura for November på gammelt Amex.

    Skulle gjerne hatt den omsetningen på et nytt Amex dòg, men straffer seg tydeligvis å følge instruksjoner og vente på å få tilsendt kort automatisk.
     
  6. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,013
    Likes mottatt:
    6,496
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har fått fakturaen for november (kom vel, som normalt, for en ukes tid siden).
    Vil nesten si "dessverre", for den var ikke vakker...:(
     
  7. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Merkelig. Får gi det noen dager til før jeg gjør noe.

    Alternativt kan jeg bare regne sammen selv og betale.
     
  8. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    816
    Likes mottatt:
    3,303
    Bonuspoeng:
    93
    Har heller ikkje fått novemberfaktura på gammal AmEx, så du er ikkje aleine. Betalar inn det beløpet som står i minus på nettsaldoen. Fekk Elite i slutten av november så rakk å stoppe bruken av det gamle kortet før ny fakuraperiode (trur eg).
     
    awt liker dette
  9. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Litt over gjennomsnittet misfornøyd med at Amex ikke har greid å hoste opp et nytt kort, så måtte krype til korset og søke etter nytt kort. Fatter ikke at de ikke har greid å trykke opp et kort til meg (eller mange av dere andre som er gode kunder fra før) Det positive er at ting kan bare gå oppover fra nå mtp kundeservice!
     
    funkenstein and NoLimit like this.
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Til alle dere som klager over Amex sin evne til å sende ut nye kort til eksisterende:
    Det *kan* være dnb som stikker kjepper i hjulene.
     
    sutenai liker dette
  11. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,300
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Er det kommet noe info om villkårene for ekstrakort? Min kusine skal få barn rett rundt svingen, men typen (som jobber i nordsjøen) har lyst på Amex og har visstnok hørt historier fra kollegaer :p De har samlet masse cashpoints, men ingen EB. Jeg frarådet derfor amex og sa det var en dårlig idé frem til de har fått poeng til å kunne bruke den (og kidden er stor nok til at de kan reise fra ham i 2 ukers tid - synes det å ta med kid med poeng/CT og det bare blir styr);men...

    Kan jeg bestille Elite og be om 2 ekstrakort som jeg utstyrer dem med (i deres navn), så får jeg alt av poeng og CT på min konto? Dette blir jo da en slags MacGyver-familiekonto (jeg har flust av poeng).

    Jeg får dem inn på bonuskjøret med trumf (som de funneller til min konto) og jeg får felles faktura (de vippser meg med trumfvisa el. jeg betaler regning med payr etc) og har derfor kontroll over poengregnskapet. Vi deler CTene (en hver) og deler årskostnaden for Elite på 3?

    Doable, eller er det krav til at ekstrakort må være til folk på samme folkeregistrerte adresse?
    EDIT: Leste villkårene selv. Ser veldig doable ut. De stiller ingen krav annet enn at den som har "hovedkortet" er ansvarlig for de andre.
    PS: Så på nettsiden til amex at "velkomstbonusen" med 3 mnd gratis skal vare frem til 31. mars. Så da spår jeg vel enten at etter det er det ingenting, det videreføres eller at de kanskje da skal se an hvor dårlig det står til og forhåpentligvis innfører poengbasert velkomstbonus.
     
    Last edited: 07. des 2018
    wilco and Xflipper like this.
  12. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Du har nok sikkert rett. DNB sitter helt stille og håver inn på gebyrene i mellomtiden. De har alle incentiver for å la dette ta så lang tid som bare mulig.
     
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    De burde vel være sjeleglad for å slippe å dele ut flere bonuspoeng til diamantmedlemmer som ikke betaler årsavgift.
     
  14. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk denne fra Amex i dag.:(
    Skjermbilde 2018-12-07 kl. 18.57.47.png
     
    Jan Fredrik and NoLimit like this.
  15. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,191
    Likes mottatt:
    22,475
    Bonuspoeng:
    183
    Forrige Torsdag ringte jeg Amex kundeservice for tredje gang og uffet meg over at de 20k grunnpoengene ikke hadde kommet ennå :rolleyes:

    En hyggelig norsk kundebehandler unnskyldte seg flere ganger og undersøkte med overordnet om det kunne skje noe fortgang for å få poengene. Noe fortgang kunne de ikke få til, annet at det skulle være på konto i løpet av uken :(

    Men hun kunne tilby meg 3000 ekstra poeng for tort å svie i påvente av grunnpoengene :D Ja takk svarte jeg, og på onsdag dukket de 3k ekstra poeng opp på min konto :)

    Noen andre som har fått samme kompensasjon for ventetiden på grunnpoeng?

    Ps. På samme dag som jeg ringte inn denne gangen, dukket grunnpoengene opp på samme kvelden. Så sutringen på telefonen slo positivt ut for meg :cool:
     
    KRS, Xflipper and Sonictravel like this.
  16. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke alltid like deilig å være norsk i Danmark....:(
     
    Jan Fredrik liker dette
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Kan det bety at de har kommet på at de hadde kunder fra før?
     
    Xflipper liker dette
  18. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Meget mulig, men det skal nevnes at jeg ringte til Amex i går for å spørre når det nye kortet mitt kom og da kunne hun jeg snakket med ikke se kundeforholdet mitt, så det er mulig det var en utløsende faktor for at de sendte mailen.
     
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Helt sikkert, for det er ikke et eneste bevis på at de vet hvem jeg er heller.
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror ikke Amex har oversikt over kundene som skal overføres fra DNB. Ingen av de jeg har snakket med har kunnet finne ut noe som helst, og det har bare vært standardsvar om å vente.
     
    Upsaker liker dette

Del denne siden