SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skal ikke ha Elite-kortet og er ikke bekymret for å tjene opp CT ila 2019, så jeg stresser ikke med at kortet ikke har kommet enda. Har jo bedre opptjening med dagens kort enn det nye :)

    Men er rimelig svakt å ikke ha sendt ut kortene til eksisterende kunder ja!
     
  2. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    377
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen i det hele tatt som har fått premium her inne? ;)

    Jeg fikk Elite denne uken så ringte inn og ville "avbestille" premium. Det var ikke mulig, må klippe kortet når det kommer fikk jeg beskjed om.

    Han jeg snakket med så i systemet at jeg ikke lå inne med en produksjonsordre på premium ennå, så ville uansett ikke få noe kort neste uke. Tidligst uken før jul vil premium komme for min del. Før kortet produseres legges det inn en produksjons ordre i systemet fikk jeg fortalt, så når den ligger inne tar det ca. 7 dager til kortet kommer...
     
  3. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Merkelig at de ikke klarer å legge inn et notat i systemet sitt om at du ikke ønsker Premium-kortet. Og det er i hvert fall rart at de ikke har automatikk på at Elite-brukere ikke trenger Premium. Det ville jo spart de for endel kostnader + redusert køen endel.
     
  4. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Da fikk jeg endelig svar på Elite-søknaden min fra 1.11, som kom i en håndskreven konvolutt hvor de ber om en kopi av en bankutskrift, som skal sendes tilbake i papirform.

    [​IMG]

    Dette her er virkelig noe av det latterligste jeg har vært med på. Gidder ikke å sende inn noe som helst da jeg allerede har SAS AMEX Platinum fra DNB, skal bare vente og se om jeg i det hele tatt får Premium kortet, for så å oppgradere til Elite.
     
    marekz, SAJblue and Xflipper like this.
  5. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    917
    Likes mottatt:
    1,308
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp, se tidligere post. De ringte uoppfordret og tilbød 3k poeng..
     
    kjeeli liker dette
  6. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    917
    Likes mottatt:
    1,308
    Bonuspoeng:
    93
    Enda mer irritasjon!!!
    Fikk Elitekortet medio november, og har en regning på 66k til lagt til forfall til uken.
    Fra tidligere har jeg historikk med Amex UK fra 1997 (Centurion fra lansering i 1999), Amex-Norge fra 1994 samt SAS-Amex Plat fra lanseringstidspunktet. Prikkfri historikk med flere 6-sifrede mnd-regninger.
    Maaemo-middag står for døren og tenkte jeg skulle ta regningen for hele selskapet (Blir sannsynligvis 40-50k).
    Ringte derfor inn til Amex internasjonalt i dag for å få forhåndsklarering, men no-go. I følge de hadde jeg ikke historikk nok til at de ville gjøre dette. (Representanten kjørte en "mock-payment" på 40k som ikke gikk igjennom). Hun kunne IKKE gjøre noe da det var den norske kredittavdelingen som styrte dette... Grrr!!!:mad:
     
  7. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,212
    Likes mottatt:
    17,271
    Bonuspoeng:
    293
    Kona betalte en 55k restaurantregning tidligere i uka uten noe problemer.
     
  8. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,229
    Likes mottatt:
    22,405
    Bonuspoeng:
    183
    Var ute for noko liknande for nokre veker sidan. Ikkje ein gang 50k gjekk pr telefon, men gjekk glatt over 70k då eg prøvde med faktiske betalingar.
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,339
    Likes mottatt:
    19,547
    Bonuspoeng:
    293
    Er ikke regninga på 66k som ligger ubetalt som blokker dette da ?
     
  10. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk faktura fra AMEX på første innbetaling. Sendt fra Jamaica!
     
  11. mupp

    mupp Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hvor ser man sin kredittgrense og hvor endrer man den? Finner inget sted på nettsiden eller i appen
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,866
    Likes mottatt:
    57,440
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke kredittgrense på dette kortet. Du må berbet hele beløpet hver måned.
     
  13. AEScity

    AEScity EBG

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    8
    Selvsagt er det en kredittgrense. Du betaler jo i ettertid. Men det er ikke noe kredittid utover forfallsdato.
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,866
    Likes mottatt:
    57,440
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tolket spørsmålet anderledes, altså: hva er kredittgrensen, og svaret på det er at det ikke er kredittgrense. Men, det er en bruksgrense, som endrer seg etter ditt individuelle bruk av kortet.

    Men siden du vet hva han som postet spørsmålet mente, så kan du jo svare på spørsmålet?
     
  15. mupp

    mupp Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Nu fant jag det på FAQ. Såg etter det tidligere men då stod det inget.
    Jag ville huske att jag tastet inn noen form av grense for kortet. Hvis det nå heter bruksgrense, hvordan får jag endret denne?
    Jag har brukt kortet på ca 27k en måned nå men skall kjøpe kjøkken og tenkte att hvis jag kan betale med AMEX så vill jag gjøre det.

    Hva er min kredittgrense?
    Med ditt betalingskort har du ingen forhåndsbestemt grense.
     
  16. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Brukksgrensen er individuell så det må nok sjekke med Amex. Om de opererer med et standardbeløp i begynnelsen for alle nye kunder vet jeg ikke. Hvis du leser bakover tror jeg du ser noen kommentarer om at deres grense var/er er et sted mellom 60k-80k.
     
  17. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    928
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som har erfaring med å få økt grensen uten å faktisk måtte innbetale høyere beløp eller vise til høyt forbruk?

    Jeg skal fornye TravelPass i februar med ca 175tusen. I og med at de somler noe enormt med å utstede kort til oss fra DnB så får jeg jo ikke vist til noe forbruk i like stor grad før denne utgiften.

    Kunne derfor tenkt meg en individuell kredittvurdering.
     
  18. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    377
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet om det er mulig med kontantuttak i minibank på Amex Elite? Pleier noen ganger å ta ut litt penger i utlandet når jeg er på tur;)

    Står følgende i vilkårene:
    Seks måneder etter at kortet aktiveres vil du automatisk få tilgang til Express Cash Service, og da kan du foreta kontantuttak fra minibank eller hos enkelte brukersteder. Ekstrakortmedlemmer får automatisk tilgang til Express Cash Service på samme tidspunkt.

    Hva betyr dette? Kan jeg ikke ta ut i minibank før etter 6 mnd?:eek:
     
  19. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,827
    Likes mottatt:
    2,062
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tolker det slik. Trolig vil de se at en har en god betalingshistorikk på kortet før de åpner for kontantuttak...
     
  20. Bolle

    Bolle Senior Advisor

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Og jeg har egentlig motsatt ønske, ville gjerne ha sperret for alle muligheter til kontantuttak - har opplevd at kortet har blitt misbrukt på den måten
     

Del denne siden