SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,652
    Likes mottatt:
    6,650
    Bonuspoeng:
    183
    Ja. Men det fungerer å bestille fra Tallinn allikevel.. Sas flights på sas.no går ikke
     
  2. zairup

    zairup Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Vurderer å få meg EB platinum Amex men dersom det skjer så pass mange endringer med Amex og DNB nå i den nærmeste fremtid så burde man kanskje avvente? Regner med at det vil komme gode tilbud fra både DNB og Amex under relanseringen.
     
  3. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    AMEX reward: Får man dette med SAS Amex Plat? Burde jeg konvertere? Jeg kan ikke finne noen saldo for dette.
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    Du får ikke Amex rewards med SAS-kortene. Kun med de vanlige kortene.
     
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,641
    Likes mottatt:
    34,850
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du når målet om 100k omsetning og har nok poeng og tid til å bruke CT neste år så er det ingen grunn til å vente. Men å ha kortet bare for å ha det er bortkastet i mitt hode. Angående pris er det jo billigere for Diamantkunder og jeg vil tro du ikke får full årspris hvis du bestiller såpass sent på året. Men det kan du jo raskt sjekke hos kundeservice
     
    Rgjertsen liker dette
  6. zairup

    zairup Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3

    Tror ikke det er noe vist for min del siden jeg har mine tvil på at jeg klarer å oppnå CT før året er omme. Skal doc lese meg opp litt mer her på forumet og se hvis man ikke kan gjøre noe for å speede opp forbruket på kortet uten å øke forbruket ellers :)
     
  7. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Det er halv pris på årsprisen, både for co-branded SAS og ordinære.
     
  8. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,641
    Likes mottatt:
    34,850
    Bonuspoeng:
    293
    Spørsmålet er vel om du trekkes full årspris selv uten diamond status når kortet presumptivt bare kan brukes i 6 mnd. Kan jo være greit å sjekke om prisen er et tema.
     
  9. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Slik det står på sidene er det halv årspris første år, jeg tolker det da slik at det går i det minste fra dato til dato. Som det står (hentet fra AMEX Gold, men står tilsvarende på de andre kortene:

    Søkte om mitt første Amex kort i går og fikk det godkjent innen kort tid (helautomatisk prosess). Men resten virker å være en manuell prosess, når jeg prøver logge inn får jeg fortsatt feilmelding om at jeg ikke har bruker hos dem.
     
  10. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Tar litt tid før du får logget inn. Husker ikke akkurat når det skjer men kan være når kortet er produsert.
     
  11. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for at du bekreftet min mistanke. Hadde behov for å ringe de i forbindelse kortet. Håper man ser på tastemenyen når AmEx overtar. Burde ikke være behov for to tastemenyer når man ringer et "dedikert" nummer.
     
    indahla liker dette
  12. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,305
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg gikk/går kanskje på en smell på dette. På SAS-siden står det at det er halv årspris første året(forutsetter så klart at man ikke har hatt kortet før). Det står ikke på amex sine sider. Vi har brukt 40k hittil hos monter (som jeg har funnet ut tar amex), så jeg hadde klart CT meget enkelt. Nå blir det litt vanskeligere. Syntes 1700 + 1495 ble litt mye på ett år, men 850 er mye mer spiselig. Ser flere folk har henvist til at det står halv årspris på sas første året og dermed fått det godkjent.

    Alternativt hadde en annen (tror det var @Upsaker ) sagt opp et amex kort etter velkomstbonus, og fått bekreftet at de delte årsprisen på måneder og derfor tilbakebetalte det han ikke hadde "brukt". F eks 1200 i årsavgift, sier opp i feb, får tilbake 1000. Mener ihvertfall det var det jeg leste :p
     
  13. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg gjorde dette med med Amex Gull (ikke SAS). Hadde dette først i ca. 2 mnd. før jeg sa det opp og fikk SAS Amex Plat. isteden. Fikk tilbake ca. 5/6-deler av pengene jeg hadde betalt for Gull-kortet.
     
  14. Swaggertarian

    Swaggertarian Sunnfjording

    Innlegg:
    156
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Korleis gjekk det med bonuspoenga? Gull gir vel Membership Rewards tilsvarande 10 000 EB.
     
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,749
    Likes mottatt:
    21,954
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer det, men det gjaldt Amex Gull for meg også. Sa det opp etter ca et halvt år, etter at jeg hadde overført MRene til Eurobonus. Fikk igjen ca halve avgiften.
     
  16. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,303
    Bonuspoeng:
    293
    Hvilken Monter?
     
  17. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg klarte ikke å finne den begrensningen, den må fremkomme tydelig hvis de skal kunne påberope seg et slikt forbehold. På sas.no og Amex sin hovedside reklameres derfor halv årspris. Klikker man lenken kommer man til kortvalget/ sammenligningen, under hvert enkelt kort står det full pris.

    Skjermbilde 2018-07-31 kl. 16.47.02.png Skjermbilde 2018-07-31 kl. 16.48.25.png Skjermbilde 2018-07-31 kl. 16.49.01.png
     
  18. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk 50.000 poeng som tilsvarer 10.000 EB. Overførte til SAS før jeg sa opp kortet :)
     
    Swaggertarian liker dette
  19. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,305
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Bergen. Mener jeg så den inne på amexvenn.
    Jeg gikk direkte via Amex siden. Dette fremkommer ikke like tydelig som hos SAS, så da hoppet jeg galant videre en kald kveld i februar.
     
    Sharklet, KVTL and jgroneng like this.
  20. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,652
    Likes mottatt:
    6,650
    Bonuspoeng:
    183
    Har dette plutselig blitt gullamex-tråden? Får slenge inn et spørsmål da.. har Amex Gold dårligere, samme eller bedre Priority Pass-vilkår som SAS Amex plat?
     

Del denne siden