SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
  2. GlennDi

    GlennDi Medlem

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    251
    Bonuspoeng:
    63
    Har hatt SAS Amex Platinum i to måneder nå, og ser at jeg ikke kommer til å nå 100.000 grensa før året er omme. Årsavgiften er allerede betalt (halv pris).

    Lurer på om jeg like greit skal ringe og si opp kortet ettersom jeg uansett ikke klarer å opptjene CT dette året. 5/6 av årsprisen blir vel tilbakebetalt, og forhåpentligvis ny leverandør etter nyttår.

    Hva er deres forslag?
     
  3. Oppirumpadi

    Oppirumpadi Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    43
    Gå på Meny og kjøp gavekort for 100.000 på Norgesgruppen.
     
    kalleballer, Lnbre, grisefod and 5 others like this.
  4. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Bestill noen hoteller som kan refunderes.
     
  5. GlennDi

    GlennDi Medlem

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    251
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen som har prøvd dette og kan anbefale det?
     
  6. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Hva vil du skal anbefales? Det er ingen tvil om at du får igjen pengene hvis det er det du tenker på.

    Jeg mener at så lenge du bestiller med reelle planer om faktisk å overnatte der så er det greit. Jeg gjorde eksempelvis dette for årets sommerferie, i desember i fjor.

    Om du bestiller, og avbestiller igjen neste år så vil du uansett havne tilsvarende beløp i minus på neste års forbruk.

    Gavekort synes jeg er mer innafor om du er "noen tusen" unna.
     
    GlennDi liker dette
  7. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,300
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Men hva skjer da evt hvis man skulle avbestille etter 31. des og kortet ikke eksisterer mer?

    Hvordan blir det hvis man opptjener CT (som dere sier ved å booke hoteller) og f eks har brukt 100 000 til regningen i oktober, men kansellerer oppholdene i slutten av november? Trekkes CTen tilbake, eller settes du bare i minus til "neste år"?
     
  8. Emirate

    Emirate Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    8
    Dersom man har opptjent CT i 2018, som man tenker å benytte i 2019, må man da inneha kortet når man skal fly/benytte CT (feks i september 2019)?
     
  9. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    I utgangspunktet, ja. Men nå går det jo "rykter" som at DNB skal kutte ut Amex (som denne tråden handler om) og dermed vil ikke kortet være mulig å ha i 2019. Da tipper jeg det går fint å bruke CT uten kortet.
     
  10. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    I voucher så får SAS opp en "valid" dato, tipper denne er den de forholder seg til
     
  11. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,820
    Bonuspoeng:
    113
  12. OyvindN

    OyvindN Skydiver

    Innlegg:
    442
    Likes mottatt:
    3,049
    Bonuspoeng:
    93
    Forsåvidt interessant informasjon. Da jeg endelig karret meg opp til EBG fikk jeg i begynnelsen av juli nytt SAS Amex Platinum-kort med utløpsdato 12/19. Under feriereise i Bulgaria ble jeg kontaktet av DnB som hadde oppdaget "uvanlig aktivitet" på kortet mitt hvorpå jeg fikk det sperret og nytt tilsendt. Det nye kortet har utløpsdato 07/19. Lurer veldig på hvordan det går i forhold til (løst) planlagt tur til Australia julen 2019...
     
  13. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Trur dette blir veldig enkelt løyst, og eg meiner det er sagt att alle CT-er opptjent i 2018 får normal utløpstid, sjølv om ein ikkje reiser på samme Amex(eller i det heile amex) Mitt går ut 02/19!
     
    OyvindN liker dette
  14. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,191
    Bonuspoeng:
    163
    Mitt amex holder ut 01/20. Så vil jo anta det er en "killing periode"
     
  15. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Det ville bok være rart hvis Amex ikke fortsatt skal utstede co- branded her hjemme når de gjør det i vårt naboland.

    Mer tro har jeg på at det kan skje en devaluering av bonusen og kanskje CT. Det samme med overføring av MR- poeng for de som har det.
     
  16. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 16. aug 2018
  17. snartur

    snartur Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    Svenskene må omsette for 300.000 for å få ct, men da får de til gjengjeld 2?
     
  18. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    150 000 svenske kroner, og du kan få to stk opp til 300 000 kr på elite kortet
     
  19. snartur

    snartur Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    OK.

    Tolka det andre avsnittet dithen at man ved 150K får SAS Bästa pris, mens man ved 300K får *A. Ser jo at det kan tolkes i litt ulike retninger.

    "Betala bara halva poängpriset på en valfri EuroBonus-resa världen över, två gånger per år!

    Gäller för upp till två personer med SAS Bästa pris eller Star Alliance när du handlat för 150 000 kr respektive 300 000 kr under ett kalenderår."
     
  20. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63

Del denne siden