Amerikanske lounger vs.. Alle andre

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Cecilie, 18. febr 2014.

  1. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Kamerater,

    Etter en uke på hurramegrundt reise i Amerika, nærmere bestemt de Forente Amerikanske Stater, har jeg kun svært begrenset med erfaring fra flyplasslounger i det landet. Mye pga turer med lavkostselskap og statusløs reising. Men jeg hadde feks First Class LGA-ORD. Da fikk jeg ikke tilgang til lounge. ("this is a membership-only lounge")

    Kjøss mæ bak. Hadde aldri betalt en krone for å bli Admirals Club medlem. Fikk nemlig tilgang til Admiralklubben i ORD da jeg reiste i C med AirBerlin til ja, nettopp, Berlin. Det var ikke mye å skryte av. Forferdelig folksomt, lite med sitteplasser, ingen self serve bar etc etc.

    Kunne sikkert holdt på lenge men velger å stoppe der. Nå skal jeg ikke påstå at jeg har vært i mange premiumlounger, særlig i lys av at jeg aldri har vært i Asia en gang. Men stamkantina mi i Køben er jo tiiii tusen ganger bedre enn amerikanske membershipkløbbs?

    Hva mener dere?

    Det jeg liker i CPH og SAS loungen der er;
    Dagrommene med dusj og seng
    Mat og drikke er helt passe for et kort stopp
    Fint,lyst og høy under taket.
     
  2. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Erfaringene mine med Amerikanske lounger de siste årene er som dine ganske så begrenset, men slik jeg husker dem var det ikke akkurat mye å rope hurra for. Skal teste en UA lounge på EWR neste måned, så få jeg se om den er like dårlig som jeg husker den.

    Ellers er jeg enig med deg. "Alle" lounger i Europa/Asia er bedre enn det som Amerikanske selskaper leverer i USA.
     
  3. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Må opp på flagship-loungene til AA hvis det skal bli noe sving over sakene der i gården. Ellers synes jeg Admiralklubben i San Francisco var fin når jeg var der (relativt ny), og fin utsikt til flyene. Admiralklubben i Miami var lite å skryte av, samme i Boston (for noen år siden).
     
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    United Club synes jeg er rimelig stusselige greier, men bedre enn terminalbygget.
    Admiral Klubben til AA synes jeg er en del bedre, da de oftere har mulighet til å bestille seg litt god mat. Man kan med andre ord vite at man kan komme sulten dit og gå mett derfra. Det kan man ikke på alle SAS loungene (selv om fiskebollene og røkelaksen er gratis).
    Så jeg har et litt blandet forhold til greine. Litt kjipt at det ikke er self service.

    AA Flagship er veldig bra, og vesentlig bedre enn SAS lounger
     
  5. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    AA Flagship er vel en internasjonal Frist class lounge? I så fall bør den være bedre enn SAS sine lounger. Når det er sagt er mine erfaringer fra UA lounger i USA, og de er stort sett søppeldårlige.
     
    Last edited: 18. febr 2014
    Fnate liker dette
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Neida. Mulig det, men jeg har brukt det flere ganger på domestic economy siden jeg har BA Gold.
     
    SASDC8 liker dette
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Fundamentet av hva som tilbys i dag er

    United Club, for Star Alliance Gold medlemmer som ikke er Star Gold fra United, er du på en internasjonal itinerary, slipper du inn med UA Gold eller høyere. Det tilbys en lettere frokost med Bagels, English muffin, diverse frukt og yoghurt om morran. Helt grei frokost. Resten av dagen tilbys det ost, snackblanding, kjeks og frukt. I baren er det kun well drinks som er gratis og det er siste sortering på heimbrentsnivå de serverer. Jeg drikker ikke de gratis drinkene som tilbys.

    United har også en First lounge som tilbys alle som reiser i International First hos UA, Singapore, ANA, Lufthansa med flere. Der har de sushi, sandwicher, varmretter, Champagne og full bar. Helt grei lounge som alltid er rolig.

    American har Admirals Club. Og Cecilie, siden flighten din var en del av en internasjonal itinerary, har du tilgang til loungen. Du hadde sluppet inn på LGA. Men det er ikke mye å skryte av. De har epler og cookies hele dagen, thats it. At det som selges av mat er bra, får stå for elefnatens regning. Jeg synes det er mjædd det de serverer og det er også dyrere enn den skikkelige maten de serverer i terminalen. Alkoholen som er gratis, er samme dritten UA serverer. En GT med Bombay koster hårreisende 12 daler i loungen. Den Ginen som er gratis har samme faren som å drikke tresprit. Youll go blind!

    Flagship loungen gir tilgang for alle som har Emerald, AA Emerald medlemmer slipper kun inn på internasjonale flighter. Så Flagship er ikke så eksklusiv som Uniteds First lounge siden det ofte er veldig busy. På JFK og LAX, slipper Flagship biz og First kunder også inn. En grei buffet. Suppe, enkle varmretter og helt grei selvbetjeningsbar.

    Delta har begynt å bevege på seg, men det er mer hardproduktet enn soft som er imponerende. Vet ikke så mye om Deltas lounger, men de har ihvertfall bedre gratis alkohiol enn AA og UA

    Men det er lys i enden av tunnelen. American Express har begynt å åpne en rekke, nye Centurionlounger som er mye bedre enn det som tilbys av de andre og bedre enn hva som serveres av mange i Europa. Besøkte loungen i Dallas og ble overrasket av 6 varmretter til lunch, Prosecco, Hendricks Gin. Gode viner etc. Gratis massasje og dusj-hvilerom tilbys også gratis. Jeg håper inderlig at Amex har suksess med loungene sine sånn at de andre tvinges til å forbedre seg.
     
    Islending, SASDC8, Edvard and 4 others like this.
  8. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Enig i at frokost i United Club er helt grei.

    Om jeg ble oppfattet som at jeg elsket maten i Admiralklubben, så har jeg nok oversolgt litt. Men du kan alltid få noe ok og mettende å spise, uten å kjase rundt i terminalen. Det er f.eks ikke alltid tilfelle hos SAS. Når du stormer inn stressa og utsultet og de bare har fiskeboller eller gravlaks har jeg iblant lyst til å brøle. :)
     
    vegardg liker dette
  9. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    AA-loungen på SFO og JFK synes jeg er helt grei for en pit-stop. Åpen og lys loungem utsikt til flyene og man får litt drikke eller kjøpt litt mat. AA-loungen i Denver (som deles med BA og @Fnate er stamkunde hos) synes jeg var super på betjening og drikke (alt gratis med BA-billett), men var litt mørk og trist siden det ikke var utsikt noen plass. AA i MIA bar preg av at de har mye flighter der, så veldig samlebånd og lite koselig.
     
  10. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Nå er ikke jeg den som reiser mest her på forumet, men av de loungene jeg har besøkt, er United Club på Newark definitivt kjipest. Med god margin. Jeg var der riktig nok på kvelden og opplevde således ikke noen frokost.
     
  11. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Amerikanske lounger er kjipe saker - punktum. Så skal de alltid ha en dollar i driks for å tappe deg en forbanna øl av Budlight kvalitet. Men det var forsåvidt et bedre sted å være værfast på enn i selve terminalen på terminal 7 på JFK (AA).
     
    tommy777 liker dette
  12. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Har bare prøvd SAS loungen på EWR og Galleries loungen til BA på JFK, SAS sin er litt kjip men BA sin er bra.

    Men jeg har prøvd UA sin i NRT og det er den kjipeste loungen av den størrelsen jeg har prøvd, elendig utvalg av drikke og ingen mat kun noe snacks og dette var midt på dagen, endte opp med å traske gjennom hele terminalen bort til ANA sin selv om gaten til flyet mitt lå rett utenfor UA loungen.
     
  13. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    I SFO er det to lounger for de som flyr BA, etter det jeg forstår. AA Admiral og BA Terrace.

    Nå jeg flyr BA i business og har BA silver, kommer jeg da inn i begge loungene? Hvilke bør jeg evt. velge??
     
  14. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Disse Amex Loungene, kommer man gratis inn der med amex gold? Eller må du opp på platinum(av den ekte typen) for å komme inn gratis?
     
  15. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Du kommer inn i begge men bør definitivt velge BA terraces. No-brainer. God tur
     
    Bjoern In America liker dette
  16. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    AA ligger i T2, BA ligger i International terminal - du kommer ikke inn på T2 hvis du skal ut med BA
     
  17. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    BA JFK nå med uteplass og selvbetjent tappekran

    IMG_20150402_143802.jpg IMG_20150402_143459.jpg
     
    Travellingalf liker dette
  18. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Kort sagt. Lounger i US er ganske rumpe.
    Skal man oppleve gode lounger må man til Muscat, AUH, DXB osv.....
     
  19. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Synes du virkelig DXB er så fett? Jeg testet F og C kantina til Emirates der nå nettopp og ville nok heller sittet i en AA Flagship enn dem. AUH var helt rompe, men der har jeg forstått at jeg nok var en bedre en i en annen terminal.
     
  20. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Amerikanske selskapers lounger er generelt kjipe om det er mat og drikke du er på utkikk etter, men som sitteplasser for å få gjort unna litt arbeid og/eller slappe litt av funker de fleste fint etter min mening. Jeg tar lett en UA-lounge med ledige sitteplasser enn en stappfull SAS innenriks-lounge hvor man i peak hours knapt har plass til å stå. Jeg går ikke i loungen primært for å få mat og drikke (selv om det selvsagt er kjekt å ha muligheten), jeg går dit hovedsaklig for å få et litt mer rolig og behagelig sted å bruke tiden før flyet går.
     
    mathiasfe liker dette

Del denne siden