AMEX OG MASTERCARD når du er 15år!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Flystasjon15, 05. mars 2016.

  1. Flystasjon15

    Flystasjon15 Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Etter 1 år så fant SAS ut at jeg hadde 2 kredittkort registrert på min profil (15år gammel). Og de fant det ut etter at jeg sente mail og spurte om de kunne forandre fødselsnummeret mitt, fra et jeg fant opp da jeg registerete meg, til mitt virkelige fødselsnummer. Jeg var sikker på at kontoen min skulle stenges helt til mine foreldre ringte meg og fortalte om brevet de fikk, jeg har kalt å oppnå nesten 200.000 poeng med kredittkortene men det blir det slutt på nå.
    Jeg hadde 76 registrerte reiser i år med SAS og tror det er den enste grunnen de ikke stenger kontoen min!
     

    Attached Files:

    Chrisbgg and Xflipper like this.
  2. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Usikker på denne posten. Hvis du er 15 år og har to kredittkort som du har benyttet, og der du har reist 76 legs på SAS, så håper jeg virkelig du har økonomisk dekning for det du gjør.

    At SAS ikke stenger din konto umiddelbart reflekterer vel landet du bor i. Det er ikke utenkelig at en 15-åring har ressurser og ryggdekning for å gjøre det du gjør. Erfaring viser vel også at 15-åringer med slike ressurser har foreldre som lager et sant helvete hvis det viser seg at du har ryggdekning for det du gjør.

    Da du har fått tildelt to kredittkort regner jeg med at dine foreldre har kontroll på hva de benyttes til. Jeg hadde nok blitt "ordentlig irritert" hvis min tenåring hadde svidd noen 100-tusen på flyreiser og aktiv kredittkortbruk.
     
  3. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Wtf, har du brukt over en million kroner på kredittkort siste året og du er 15 år?
     
    BendikHa liker dette
  4. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Du er heldig. Andre programmer hadde avslutta kontoen direkte og du hadde mistet alle poeng.
     
  5. Flystasjon15

    Flystasjon15 Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Da min far registrerte seg for AMEX hadde han ikke EuroBonus konto, så jeg sa han skulle bruke min, jeg trodde det ikke hadde noe å si hvem den var registrert på.
    De fleste reisene har hvert jobb reiser og ikke betalt av meg. Omsetningen på AMEX har hvert høy siden det ble brukt til Aksjehandel.
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er neppe den eneste som lurer på hvordan man bruker amex til aksjehandel..
    Hvordan?
     
    Bernhard2 liker dette
  7. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg handler utenlandske aksjer via IG, der har jeg muligheten til å gjøre innskudd med kredittkort fra MC og Visa. Det finnes garantert noen aktører der ute som også støtter Amex.

    Forøvrig er jo dette helt håpløse brudd på de fleste vilkår, dere skal egentlig være glad for at ikke alt av Eurobonus og kredittkort kontoer ryker.
     
  8. Flystasjon15

    Flystasjon15 Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Det er mange banker og meglere som tilbyr å sette in penger med AMEX, MasterCard og Paypal.
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Dette var jeg ikke klar over..

    Så det åpner fort for misbruk..
    Overføre 20k hver måned til aksjekonto og så overføre de videre til bank?

    Uansett burde man da droppe normale aksjeinnskudd om man kan ta det via amex.. hehe..
     
  10. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det blir vel dyrt i lengden - da de fleste slike selskaper som aksepterer innskudd med kredittkort tar et gebyr (1.5 - 2.5%) for det ......og hvis det i tillegg sees på som "cash uttak" av kredittkortselskapet så får du kanskje litt gebyr på regningen der også.
     
  11. Flystasjon15

    Flystasjon15 Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Ja helt riktig overføre til aksjekonto og så overføre de videre til bank kan man gjøre, eller faktisk investere med pengene!;)
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Litt gammel tråd dette, men ser ut til at man kan gjøre innskudd til IG også med PayPal.
    Noen som har testet dette?
    Paypal er jo ganske amex-vennlig...
     
    drsyk and NoLimit like this.

Del denne siden