Amex og refund på avbestilt SAS billett

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Logiflyer, 11. nov 2016.

1. Logiflyer

Logiflyer Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor lang tid bruker SAS på å refundere billetter? Jeg bestilte en billett 1.11.2016 og avbestilte den samme dag, beløpet ble bokført 2.11.2016 hos Amex. Jeg har fått bekreftelse på at beløpet ble refundert fra SAS 1.11.2016.

Chatloggen med Amex kundeservice:
    Du skrev: Jeg avbestilte en reise 1.11.2016 som jeg har fått bekreftet via mail at pengene ble sendt tilbake 1.11.2016
    Du skrev: Men pengene er ikke registrert inn på min konto
    (DNB) skrev: Hvis jeg får navn, adresse og ditt fødsels-og personnummer eller kontonummer, så kan jeg se nærmere på saken.
    Du skrev: XXXXXX
    Du skrev: Bokført 2.11.2016 1 797,-
    (DNB) skrev: Nei, jeg kan ikke se noen innbetaling på kontoen. Når er det trukket fra kontoen din?

Du skrev: beløpet er bokført 2.11.2016: 1797,-
    (DNB) skrev: Det er ikke kommet inn et slikt beløp, så da vil jeg anbefale deg å ta kontakt med SAS for å sjekke dette
    Du skrev: Har nettopp gjort det å fått en mail med bekreftelse der det står at de sendte penger til mitt amex kort 1.11.2016
    (DNB) skrev: Skjønner. Er det tilbakeført til kortnummeret ditt?
    Du skrev: står følgende: Refunded to the original for of payment: Amercan Express
    (DNB) skrev: Ok, da er det nok tilbakeført til kortnummeret og det kan ta litt lenger tid enn om det tilbakeføres til kontonummeret for kortet
    Du skrev: står at det tar 3-5dager
    (DNB) skrev: Da må du nesten purre på dem. Vi har dessverre ikke noe innvirkning på denne overføringen ut over å se om den er kommet inn.

Hvem er det jeg skal spikre på veggen siden hverken SAS eller Amex vil ta ansvar her?

2. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
    Mener å ha lest i en annen tråd at folk opplever at tilbakebetalingen blir bokført/havner på samme dato som opprinnelig trekk og ikke aktuell dato for tilbakebetaling.

Så sjekk om det er kommet inn et beløp på samme dat som opprinnelig trekk...

3. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,965
    Bonuspoeng:
    293
  4. Logiflyer

Logiflyer Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Har ingen beløp som er kommet inn på kontoen fra den datoen det ble trukket å fremover.

5. Navnsen

Navnsen EBD, HH Diamond

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    27OCT16
    Error in the automated 24 hour refund process
    The automated process for refund of tickets online is not working properly.
    All PNR:s are automatically cancelled by the system, but the tickets are not refunded. The error will be fixed during week 43.

Customers must call SAS to be able to get their refund.

Del denne siden