Hei, Jeg er helt ny her, og har et par spørsmål. 1. Jeg trodde det var 20 sas poeng per 100,- brukt med Amex Platinum. Har det alltid vært 10, eller har dette blitt gjort om det siste året? 2. Er det like greit å bare bruke poengene til å få avslag på regning i stedet for å konvertere til sas ( i verdi ) Har 300 000 amex poeng, som tilsvarer 3000,- avslag ( hvis jeg har forstått rett , 1% ) og jeg får jo 27 000 poeng ved 2000,- i trumf konvertering. 3. Er det noen problem å nedgradere til det billigste kortet og beholde poengene på amex konto? Takk for innspill
I de tider når DNB hadde Amex, så var Platinum 20/100kr. Men da Amex selv overtok i slutten av 2018, så fikk porteføljen nye navn. Amex Green, Gold og Platinum er nå ikke koblet til SAS overhodet! De som er koblet til SAS heter Classic, Premium og Elite. Så de Amexpoengene du har spart opp nå, er i utgangspunktet ikke Eurobonuspoeng, men Amex sitt eget bonuspoengsystem, MR - Membership Awards. Du må derfor være nøye med hva som er MR-poeng og hva som er Eurobonuspoeng. MR kan veksles til Eurobonus (100MR=10EBP), British Airways (1100MR=100Avios), Hilton Honors (800MR=100HiltonHonors) eller delbetale faktura. Hvis du ønsker å kun tjene Eurobonuspoeng, så er Premium eller Elite et bedre kort enn Platinum. Elite gir deg dobbelt så mye EBP pr 100kr enn det Platinum gjør.
Jeg har amex platinum, og får da vitterlig 20 poeng ut året? Gjelder kanskje ikke dette nye kunder, hvis du er nyslått platinum?
Ja, men er det 20 MR eller 20 EB du får da? Slik jeg leste innlegget til trådstarter så virket det som om han hadde blandet MR og EB. Hvis ikke det er jeg som har blandet litt, da...
Regner med de fleste som har begge (Elite og Platinum) nettopp pga dette har lagt mest spend på Platinum i år. ME går ikke ut på dato...
Eliten stopper ved 2 CT oppnådd, Premium har en for CT nr 3, Autentisk AmEx for resten av spend, denne spend binga vokser seg stadig større