hei! Reiser til amsterdam neste uke, blir der 4 dager Er det noensomhar noengode tips til å spise? Indonesisk? Frokoststeder? Burger/pubmat? Øl bryggerier å besøke? Kanal cruise? Tips mottas med takk!
Har du ikke bestilt hotell enda så anbefaler jeg virkelig kimpton de witt. Beste hotell opplevelse noensinne! Ligger i tillegg knallbra til. Er også blitt en del av IHG kjeden nå Burger på happy bull! Ligger litt utenfor «kjernen» , men på kimpton er det gratis sykler og turen dit er vel verdt det.
Enig med at DeWitt anbefales, men vi digger det meste av Kimptons... Restauranten der er også verdt et besøk. Videre så finnes det et par sjapper med bakt potet som er digg hvis du liker sånt.
Bodde på Hyatt Regency sist. Ligger litt utafor selve bykjernen, men i et veldig trivelig område hvor det er masse barer og restauranter som er mer brukt av de lokale enn turister. Anbefales virkelig siden det er kort vei og veldig enkelt å komme seg ned til sentrum
Happy bull er notert! Ji har booket hotell, ligg rett neri gata for det kimpton hotellet, bort fra det røde lys distriktet. Takk for tips
En veldig bra Indonesisk restaurant .... få hotellet til å bestille. http://www.restaurant-longpura.com/ Vi spiste den store menyen og det var et veldig godt valg. Ellers er Jordaan området et fint område å bare tasse rundt ... https://www.amsterdam.info/jordaan/ Er dere blomsterinteressert foreslår jeg en tur til Keukenhof... https://keukenhof.nl/nl/ Ellers er Amsterdam en by å kose seg i! God tur.
Var der i januar og bodde på Park Plaza Vondelpark. Ligger litt utenfor bykjernen, men kan absolutt anbefales. Av resturanter kan Serre sterkt anbefales, herlig mat! Ellers er Lombardo’s verdt et besøk om du er glad i burger. Området Jordaan samt canalcruise er også gode tips.
Hvis du er fotballinteresert kan du bo på Hilton Apollolaan. Jeg bodde der, og sto plutselig i heisen med Davy Klaasen og "halve" Ajax. Ellers er det jo mange av disse Argentinske Steakhouse som er bra..
TALES & SPIRITS, AMSTERDAM Fantastiske drinker i casual atmosfære. Overraskende god mat, både barsnacks og set menu. På topp 50 lista over verdens beste barer! (Edit:dette er paste skriking!)
Takk for tips! Alle har jeg lastet ned i tripadvisor, så blir det å prøve ut de fleste Greit med gode innsider(ordlek) tips Mye rart som ligger på toppen av tripadvisor, ingen av de som tipses om her, ligger på topp. Og det er vel litt typisk. Foursquare virker å være lettere å få gode tips fra Har booket INK hotel- sofitel group. Ligger i innerste sirkelen rett ved jordaan, fikk god pris for en måneds tid tilbake! Sjekket ut et sånn transport kort for 3 døgn, noen som har brukt det? Kosta 26 €
Tripadvisor er passè, iallefall på restauranter. Det kan påvirkes og er ikkje til å stole på etter mi meining.
Det varierer litt frå land til land. Eg synes sjølv at google (maps) er meir til å stole på då det ikkje er så lett å lage mange brukarar. Tripadvisor gjer ein indikasjon, men du kan få ei pølsebu som slår stjernerestauranter. Jamfør:www.telegraph.co.uk/news/2017/12/06/garden-becomes-top-rated-london-restaurant-tripadvisor-site/amp/
Hvis du vil besøke en turistfelle så er det et hull i veggen med pommes frites som "alle" vil ha. Som de fleste turistfeller er det "overrated"