ANA F LHR-HND (2019 Cabin) eller FRA-HND

Tråd i 'Bonushjelp' startet av indahla, 23. jan 2020.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Sitter å kikker på en ny ego-trip mot slutten av året / tidlig 2021.
    Sist fløy jeg HND-FRA med ANA F i den nye kabinen (The Suite) og har lyst til å oppleve dette igjen, men denne gang fra Europa (bedre mat den veien).
    AF viser jo nå kabintype hos ANA. Og fra LHR er alle satt opp med "2019 Cabin" mens fra FRA står alle uten.

    Noen som har info om dette? Bør jeg velge LHR?

    2020-01-23 13_03_09-Europe to Everywhere · AwardFares.png
     
  2. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Litt bedre lounge i LHR, vel?
    Har også sett rapporter på at ANA-catering er bedre ex-LHR enn FRA
     
  3. Weissen

    Weissen Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    237
    Bonuspoeng:
    43
    NH204 skal flys med ny kabin fra mars av. Så dersom du har anledning til å ta den tidligere avgangen fra Frankfurt, så ville jeg sett på det som et alternativ. NH224 skal vel i utgangspunktet opereres med gammel kabin, men Jan 2021 er jo en stund til, så om det er tilfelle da også er vanskelig å si.
     
  4. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
  5. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    All catering ut av FRA er boss. Har fløyet LH F derfra en rekke ganger og har tenkt at det hadde vært lurt med matpakke neste gang..
     
  6. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    Tommelfingerregelen er at mat og catering er best fra hjemmebase.
     
    drsyk liker dette
  7. Modegard

    Modegard Aktivt Medlem

    Innlegg:
    373
    Likes mottatt:
    2,344
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har nettopp kommet hjem etter tur med ANA F. Ny config LHR-HND, og gammel config HND-PEK (med biz service). Det er himmelvid forskjell spør du meg - du velger selvfølgelig ny config.

    Jeg har NH203 i F i November, og da med ny config.
     
  8. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Men hvordan er tilgjengeligheten på disse setene? Såvidt meg bekjent er det meget vanskelig å få tak i 2 seter i first på disse flyvningene. Men hva med business? De nye "The Room" setene ser jo rimelig heftige ut de også, kunne gjerne tenkt meg å prøve ut disse. Jeg og sambo har tenkt oss en tur til Asia i midten av april, (Bali/Beijing/Tokyo/Hong Kong/Singapore), og skulle da gjerne, aller helst prøvd de nye suitene i first hos ANA, men Business setene er også meget aktuelle. Slippes det seter i business/first hos ANA de siste ukene slik at dette kan være en mulighet? Ikke noe ledig pr nå hvert fall.
     
  9. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    301
    Likes mottatt:
    331
    Bonuspoeng:
    63
    To seter i F er vanskelig å få tak i, det blir vel kun tilgjengelig innenfor de siste dagene før avgang. Av det jeg har sett er det mere ledig fra FRA enn LHR.

    Business er enklere å få tak i naturlig nok. Ifølge awardfares er det i dag 7 avganger fra LHR med ny biz tilgjengelig mellom 27. jan og 9. feb som er 16 dager til. VIE/MUC/FRA-HND er tilgjengelig helt til 12. feb som er 19 dager til. Jeg fant også flere ledig C på BRU/DUS-NRT frem til 13. feb.
     
    Magnus77 liker dette
  10. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Fløy NH F HND-FRA i oktober og maten var ikke noe spesielt. Nattflyving som gikk ca. kl 01 så ingen middag.
     
  11. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk akkurat tak i 2 ANA F seter HND-MUC i August. Hadde ikke registrert at det eksisterte en ny kabin engang, og sagt meg godt fornøyd med gammel. Hvordan vet jeg evt om jeg får gammel eller ny?
     
    pineapple_juice and Gullars like this.
  12. ChrisTW

    ChrisTW Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Her er en artikkel som guider deg litt på dette.

    Ellers kan du se på setekartet om du har ny eller gammel kabin: Den nye har 64 seter i business, mens gammel konfig. har enten 52 eller 68.
     
  13. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Enten så ser du det når du skal velge sete gjennom ANA appen / websiden. Da viser de bilde av kabinen.
    Men de flyr ikke HND-MUC med ny kabin dessverre..

    Du kan også se det når du søker ordinære billetter gjennom ANA sine nettsider.
    Skjermbilde 2020-02-18 kl. 13.59.55.png

    Der bruker de betegnelsen The Suite om flyet har den nye kabinen.
     
  14. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Interessant info. Var ikke klar over at ANA setter in 777 på MUC ruten. Er det sesong?
     
  15. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    ¨
    Usikker, litt tilfeldig at jeg kom over det, men tilsynelatende mye tilgjengelig, 2 seter pr flight.
     
    Gullars and bighc like this.

Del denne siden