ANA Tools

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Jørgen, 12. april 2015.

  1. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Har ANA oppdatert ANA Tools slik at man ikke får samme mulighet som tidligere til å søke etter tilgjengelighet? Så vidt jeg kan se er nettsidene oppdatert med en ny type søkemotor? Eller er det jeg som bruker feil søkemotor?
     
  2. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg får søkt på tilgjengelighet, og slipper trikset for å søke på Star Alliance nå. 7-dagerssøket mangler ser det ut som, samt "Gå til neste dag", og selve layoyten har jo blitt dårligere (siden den er endret til sånn trendy "store bokser og mye space")
     
  3. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilken adresse har du til ANA Tools?

    Har du noe poeng på ANA-kontoen?
     
  4. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
  5. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Tydelig at dette har skapt problemer for KVS Tools, for der fungerer ikke søk lengre. Håper de klarer å lage en workaround, men det virker jo som om ANA har laget et ganske nytt system med litt annet oppsett enn tidligere.
     
  6. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis KVS driver screen-scraping fra ANA så skjønner jeg om ANA forsøker å stoppe dette
     
  7. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Ja forsåvidt, men sidene til ANA har jo et bra system for søk, men herrejemini hvor tungvint det er bygd opp nå. MYE bedre å benytte KVS (når det fungerer)..
     
  8. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Er det ofte at agentene hos SAS (CT-linjen) ikke ser samme tilgjengelighet som man finner hos ANA/KVS?

    Jeg fant ledige billetter både i C hos LH og SAS Plus på strekningen OSL - FRA, men agenten fant den ikke..
     
  9. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Kan ikke uttale meg med 100% nøyaktighet, men min erfaring fra påsken, var bare å "bestillle med overbevisning" så løste det seg.
     
  10. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Det er også min erfaring. SAS sin CT gjeng syns jeg er dårligere til å finne seter enn vanlige SAS (som etter min erfaring ser det samme som ANA). Dessuten har jeg måttet "krangle" med dem for å få lov til å bla booke F seter.
     
  11. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Takker for svar gutta!

    Hmm.. Ja forsøkte, men hun nektet. Jeg ser tilgjengelighet på BEGGE flyene, hun så ingen. Jeg finner tilogmed billetter på SK-maskinen via SAS.no sine egne sider.. Må ringe på nytt i morgen og klage. Men regner med at de krever meg for 150,- for endringen da?!?!
     
  12. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Det virker ihvertfall som om ANA er det eneste som viser noenlunde riktig tilgjengelighet hos *A...klarte å få tak i Swiss OSL-ZRH-LAX SFO-ZRH-OSL i business med CT i dag. Hverken United, AC Aeroplan eller Lifemiles viste disse setene.
     
    Travellingalf and Jørgen like this.
  13. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93

    Det er et kjent fenomen at folka i østblokken ikke finner tilgjengelige billetter.

    Et triks som pleier å funke er å be dem søke opp strekningene separat og ikke hele reisen. Dette har virket for meg og andre før :)
     
    Last edited: 14. april 2015
  14. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Det må vel være to ledige seter for CT. Er det det du søker på på ANA også?
     
  15. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93

    Nå var jeg inne på de nye sidene til ANA, og gud bedre meg så rævva disse er. Det beste med de gamle sidene var jo 7 dagers søket, nå må jo du bla deg gjennom dag etter dag, dette gjør det jo mye vanskeligere å finne gode routinger. Merker jeg ble ganske så forbanna nå :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:
     
    Jørgen liker dette
  16. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  17. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Ja. Har søkt på 2 seter.. Må ringe dem :p
     
  18. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Vel.. Ringte tilbake og som ventet fant de ingenting ledig. Verken i SAS Plus eller LH Business.

    Jeg sto på mitt og nektet å godta svaret. Forklarte at jeg fant tilgjengelighet hos begge både på sas.no, united, ana og Air Canada sine sider. Sa at jeg også hadde snakket med "vanlig" EB-support som bekreftet at det var 7 ledige seter i LH Biz.

    MYE tasting og trykking før hun plutselig fant ledige plasser hun også. Måtte da avbestille hele turen (ikke returen) for å legge dette inn på nytt. Når man gjør det skjer jo den faren at man slipper bonussetene på langturen og at disse ikke blir tilgjengelig lengre.

    Hvorfor i ALLE dager skal det være så vanskelig for dem å finne disse setene? Dårlige IT-systemer? Hun forklarte at når hun søkte "i min booking" fant hun ingenting, men om hun søkte utenom den, fant hun.

    Jeg forstod det slik på henne at om du skulle bytte ut et leg, måtte du avbestille og rebestille hele deg segmentet. Om du feks flyr A-B-C-D & D-C-B-A, hvor D er destinasjonen, må du om du ønsker å bytte ut første segmentet fra B-C, avbestille A-B-C-D, men kan beholde D-C-B-A (returen). Stemmer dette?
     
  19. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Er det rart vi blir hårløse? Og er det rart at vi drikker?! Jeg har enda ikke vært i kontakt med de for å bruke min første CT, men det nærmer seg og når jeg leser slikt så blir jeg i alle fall ikke i bedre humør. I verste fall må jeg ringe de når jeg er offshore på jobb også og jeg ser for meg at det kan bli en veldig morsom opplevelse over en halv-dårlig satelittlinje... Uansett, godt det ordnet seg for deg til slutt!

    Og ja, fornyelsen av ANA tool er sannelig ikke mye å rope hurra for det heller!
     
  20. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Det skal gå an å trikse til uten å kansellere og rebestille hele (så du beholder PNRen) hvis jeg ikke husker feil. Men det krever vel litt mer en folkehøyskolen i Amadeus?

    Lengre versjon, litt tilpasset for å ikke gjøre det for komplisert:
    Rent teknisk må det utstedes nye billetter når segmentene endres. Tenk på den gamle papirversjonen med en kupong pr. segment (slik er også de elektroniske). Endring av flyplasser eller segmenter krever da at man bytter ut ark. En billett (elektronisk eller på papir) er et verdidokument eller som en faktura, så man kan ikke bare endre den. Billetter og kuponger har løpenummer. Ved endring lages det ny billett og eksisterende billett brukes som "betaling" for den nye for at regnskapene skal stemme (slik man alltid skal ha en kreditnota om man har fått en feil faktura). Er det bare endring av datoer(og noen andre felt) f.eks. så kan man "revalidere", dvs. bare endre dato da det ikke gjør noe ifht. balansen i regnskapet, og man beholder billettnummer og kuponger.

    (Tror jeg husker omtrentlig riktig selv om jeg ikke drev med awards og andre komplekse omskrivinger, MOW kan kanskje bistå om jeg er helt på jordet)
     

Del denne siden