Har ANA oppdatert ANA Tools slik at man ikke får samme mulighet som tidligere til å søke etter tilgjengelighet? Så vidt jeg kan se er nettsidene oppdatert med en ny type søkemotor? Eller er det jeg som bruker feil søkemotor?
Jeg får søkt på tilgjengelighet, og slipper trikset for å søke på Star Alliance nå. 7-dagerssøket mangler ser det ut som, samt "Gå til neste dag", og selve layoyten har jo blitt dårligere (siden den er endret til sånn trendy "store bokser og mye space")
Går inn her, logger inn og trykker på "Award booking" https://www.ana.co.jp/asw/wws/us/e/ Nei, har ikke points
Tydelig at dette har skapt problemer for KVS Tools, for der fungerer ikke søk lengre. Håper de klarer å lage en workaround, men det virker jo som om ANA har laget et ganske nytt system med litt annet oppsett enn tidligere.
Ja forsåvidt, men sidene til ANA har jo et bra system for søk, men herrejemini hvor tungvint det er bygd opp nå. MYE bedre å benytte KVS (når det fungerer)..
Er det ofte at agentene hos SAS (CT-linjen) ikke ser samme tilgjengelighet som man finner hos ANA/KVS? Jeg fant ledige billetter både i C hos LH og SAS Plus på strekningen OSL - FRA, men agenten fant den ikke..
Kan ikke uttale meg med 100% nøyaktighet, men min erfaring fra påsken, var bare å "bestillle med overbevisning" så løste det seg.
Det er også min erfaring. SAS sin CT gjeng syns jeg er dårligere til å finne seter enn vanlige SAS (som etter min erfaring ser det samme som ANA). Dessuten har jeg måttet "krangle" med dem for å få lov til å bla booke F seter.
Takker for svar gutta! Hmm.. Ja forsøkte, men hun nektet. Jeg ser tilgjengelighet på BEGGE flyene, hun så ingen. Jeg finner tilogmed billetter på SK-maskinen via SAS.no sine egne sider.. Må ringe på nytt i morgen og klage. Men regner med at de krever meg for 150,- for endringen da?!?!
Det virker ihvertfall som om ANA er det eneste som viser noenlunde riktig tilgjengelighet hos *A...klarte å få tak i Swiss OSL-ZRH-LAX SFO-ZRH-OSL i business med CT i dag. Hverken United, AC Aeroplan eller Lifemiles viste disse setene.
Det er et kjent fenomen at folka i østblokken ikke finner tilgjengelige billetter. Et triks som pleier å funke er å be dem søke opp strekningene separat og ikke hele reisen. Dette har virket for meg og andre før
Nå var jeg inne på de nye sidene til ANA, og gud bedre meg så rævva disse er. Det beste med de gamle sidene var jo 7 dagers søket, nå må jo du bla deg gjennom dag etter dag, dette gjør det jo mye vanskeligere å finne gode routinger. Merker jeg ble ganske så forbanna nå
Post om de siste endringene på ANA Tool: http://onemileatatime.boardingarea.com/2015/04/13/ana-has-a-new-award-search-tool-and-its-not-great/
Vel.. Ringte tilbake og som ventet fant de ingenting ledig. Verken i SAS Plus eller LH Business. Jeg sto på mitt og nektet å godta svaret. Forklarte at jeg fant tilgjengelighet hos begge både på sas.no, united, ana og Air Canada sine sider. Sa at jeg også hadde snakket med "vanlig" EB-support som bekreftet at det var 7 ledige seter i LH Biz. MYE tasting og trykking før hun plutselig fant ledige plasser hun også. Måtte da avbestille hele turen (ikke returen) for å legge dette inn på nytt. Når man gjør det skjer jo den faren at man slipper bonussetene på langturen og at disse ikke blir tilgjengelig lengre. Hvorfor i ALLE dager skal det være så vanskelig for dem å finne disse setene? Dårlige IT-systemer? Hun forklarte at når hun søkte "i min booking" fant hun ingenting, men om hun søkte utenom den, fant hun. Jeg forstod det slik på henne at om du skulle bytte ut et leg, måtte du avbestille og rebestille hele deg segmentet. Om du feks flyr A-B-C-D & D-C-B-A, hvor D er destinasjonen, må du om du ønsker å bytte ut første segmentet fra B-C, avbestille A-B-C-D, men kan beholde D-C-B-A (returen). Stemmer dette?
Er det rart vi blir hårløse? Og er det rart at vi drikker?! Jeg har enda ikke vært i kontakt med de for å bruke min første CT, men det nærmer seg og når jeg leser slikt så blir jeg i alle fall ikke i bedre humør. I verste fall må jeg ringe de når jeg er offshore på jobb også og jeg ser for meg at det kan bli en veldig morsom opplevelse over en halv-dårlig satelittlinje... Uansett, godt det ordnet seg for deg til slutt! Og ja, fornyelsen av ANA tool er sannelig ikke mye å rope hurra for det heller!
Det skal gå an å trikse til uten å kansellere og rebestille hele (så du beholder PNRen) hvis jeg ikke husker feil. Men det krever vel litt mer en folkehøyskolen i Amadeus? Lengre versjon, litt tilpasset for å ikke gjøre det for komplisert: Rent teknisk må det utstedes nye billetter når segmentene endres. Tenk på den gamle papirversjonen med en kupong pr. segment (slik er også de elektroniske). Endring av flyplasser eller segmenter krever da at man bytter ut ark. En billett (elektronisk eller på papir) er et verdidokument eller som en faktura, så man kan ikke bare endre den. Billetter og kuponger har løpenummer. Ved endring lages det ny billett og eksisterende billett brukes som "betaling" for den nye for at regnskapene skal stemme (slik man alltid skal ha en kreditnota om man har fått en feil faktura). Er det bare endring av datoer(og noen andre felt) f.eks. så kan man "revalidere", dvs. bare endre dato da det ikke gjør noe ifht. balansen i regnskapet, og man beholder billettnummer og kuponger. (Tror jeg husker omtrentlig riktig selv om jeg ikke drev med awards og andre komplekse omskrivinger, MOW kan kanskje bistå om jeg er helt på jordet)