Ankomst PEK Airport med Lufthansa F (trenger hjelp)

Tråd i 'Reisemål' startet av MIkrovegas, 27. okt 2017.

1. MIkrovegas

MIkrovegas Medlem

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Ankommer PEK med Lufthansa First om 1,5 uke,
    lander kl 09.40 og flyet videre går med Air China kl 15.50.
    Prøver å få til en tur til den kinesiske mur innenfor det tidsrommet.
    De som kan ordne dette sier at det går hvis jeg ikke trenger å ta ut bagasjen i PEK.
    Er det noen som kan bekrefte at jeg kan sjekke inn bagasjen hele veien fra OSL til endestasjon?
    De sier også at jeg må beregne 1-2 timer til å komme ut av flyplassen, noen som vet om det gjelder for First passasjerer også..?

Takker for all hjelp.

2. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    1,960
    Bonuspoeng:
    93
    For å svare på dette må vi faktisk vite hvor du skal videre?
    Er den innenlands så må du ta ut bagasjen.
    Skal du videre i Asia (utenfor Kina), så har jeg opplevd bra samarbeid, men noen har kanskje nyere erfaringer enn meg på dette mellom LH og CA.

Den større utfordringen er å faktisk ha tid til muren. I beste fall bruker du 50-60 minutter fra flyet lander, til det har rullet til gate, du har gått 10 minutter til imigrasjonen og du har kommet deg gjennom tollen. Deretter skal du ut og finne kjøretøy og kjøre ut av flyplassen, beregn 20 min. på en god dag. Er du heldig så kan du kanskje komme deg til nærmeste mur på 1 time, om du har sportsbil og god sjåfør. Parkering, kjøp av billetter, heis etc... Og etter nye 30 minutter er du kanskje på muren i rekordfart. Da er klokken 12:30. Du har 30 minutter på muren, og må skynde deg ned i bilen (30 minutter) og kjøre tilbake til flyplassen 1,5 time og du må sjekker inn 14:30, og peser deg småsvett gjennom sikkerhetskontrollen uten tid til å ha vært på do siden LH First....

Dog har jeg aldri opplevd at man ikke har uhell på veien, så om du klarer dette i Kina uten grundig lokale språkferdigheter og profesjonelle folk rundt deg, så har du gullhår ;-)

MIkrovegas and Wiolenze like this.
  3. MIkrovegas

MIkrovegas Medlem

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for svar. Neste stop er Jakarta. Har funnet et firma som kan ha en guide og sjåfør ventende, klare til å kjøre så fort vi er på utsiden.
    Dette blir trangt skjønner jeg, kanskje jeg må finne en annen løsning..

4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Er det dyrt?
    Om ikke så booker du bare og ser an når du lander, verste som skjer er at du taper beløpet om det tar 7 timer og taxe og gå igjennom imigrasjon..

Jeg ble jo advart mot å ta turen fra JFK til sentrum og tilbake med 6 timers mellomlanding.. Vi klarte både 2 timer i Central Park og i tillegg 2 retter i F-loungen til LH før boarding :)

MIkrovegas liker dette
  5. Flyskrekk

Flyskrekk Er for lengst kurert

Likes mottatt:
    232
    Bonuspoeng:
    43
    Er dett gjengs oppfattelse her? Jeg har ikke mer enn en mellomlanding i Kina på beltet, men 50-60 minutter var ikke vår opplevelse, men nærmere 5-6 minutter.

For meg fremstår dette som noe over middels (urealistisk) pessimistisk.

MIkrovegas liker dette
  6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,870
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville ikke våget det. Trafikken er helt uforutsigbar.

MIkrovegas liker dette
  7. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Har du ordnet visum og med guide og sjåfør ventende utenfor bør du klare det, gjorde det selv i august, rakk både muren og himmelsk fredsplass på 4,5 timer, men om du må prøve ordne deg sånn 24 timers transitvisum der og da, må du kjapt beregne 1-1 1/2 time uansett om du reiser F eller ikke, alle bruker samme skranken.

8. Bjørn Helge

Bjørn Helge Senior Medlem

Likes mottatt:
    571
    Bonuspoeng:
    93
    Er PEK mye verre enn PVG? Ordnet TWOV ganske kjapt ved mellomlanding i PVG for en uke siden, vil anslå 30-40 min fra touchdown til vi stod utenfor med bagasjen.

MIkrovegas liker dette
  9. MIkrovegas

MIkrovegas Medlem

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for mange bra tilbakemeldinger. For ca 2000 NOK så ordner dette firmaet alt, de hjelper også til med visum på forhånd. Ettersom vi er de eneste i bilen er det jo ikke verre enn å måtte snu før vi kommer fram. Det er 50/50 om vi får sett muren eller ikke, har satset på mye dårligere odds enn det tidligere. :) Gjør et forsøk så får vi se hvordan det går.

Nanping, Travellingalf, DanH and 2 others like this.
  10. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror det går bra jeg. Lykke til!

lMartin and MIkrovegas like this.
  11. MIkrovegas

MIkrovegas Medlem

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Det gikk fint dette. Fantastisk tur med Lufthansa i F. Når vi ankom PEK sto det 2 personer fra Lufthansa og ventet på oss ved flyet, vi forklarte dem at vi må være ute av flyplassen innen 60 minutter for å rekke muren,
    45 minutter senere var vi i ankomsthallen.
    Der sto mannen vår klar og kjørte oss rett til muren. God stemning.
    Takk for hjelpen jeg fikk her. :)

Attached Files:

12. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,143
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel neste sånn at du må legge ut en liten reklamelink til firmaet som hjalp deg tror jeg....

13. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,376
    Bonuspoeng:
    113
    Enig. De som skulle hjelpe oss ut av flyplassen kunne ikke engelsk og visste ikke hva transit-visa var for noe. Vi endte opp bakerst i visa køen, forlatt av kvinnene i sølvdress, med estimert ventetid på 2 timer i kø-1.....

Del denne siden