Fortsatt torsdag på SFO, men det er vel blitt fredag hjemme. Nesten to år siden jeg har fløyet SAS C IC. Tror jeg i mellomtiden har fløyet IC C med AF, LH, BR, NH, QF, MH, QR, AA, BA, OZ og AY, i tillegg til F med LH, EK, NH og AI. SAS har absolutt ikke noe å skamme seg over. Man får ikke en forhåndsbestilt kaffe i hånden i det sekundet man våkner BR-style, og det er jo ikke F, men det er litt deilig med skandinavisk uformell service hvor et flertall i C-kabinen var norske, som var i godt humør. Omkledningen når de skal servere gjør noe med måltidet og maten er bra. Surdeigsbrødet deres er det beste brødet i luften tror jeg. Kalven til hovedrett var veldig bra. Island En litt uvanlig rute inn til SFO MPC funket perfekt på SFO. Man må velge om man kommer til terminal A eller G. Hadde valgt G hvor SAS vel var før. Så takset vi mot A, så da slettet jeg søknaden og laget en ny som gikk umiddelbart. Der er godt skiltet mot MPC (som er samme sted som global entry). Jeg trodde det var en foran meg i køen fordi jeg ikke så at det var en ledig grensevakt bak. Jeg reiste med håndbagasje og det var heller ingen kø på vei gjennom security i terminal B for videre med Alaska, så var i Alaska loungen en halvtime etter at jeg gikk ut av SAS. Nyoppusset Alaska lounge med barrista.
God kveld fra jungelen! I morgen blir det tur til Brasil for å se på en passe stor foss. Gleder meg Og kanskje til og med en gjenforening med koffertene som har vært på avveie siden mandag. Vi får se, turen er bra uansett! Ha en herlig dag
God morgen fra hovedstaden. T-34 NYC, vurderer booke om til T-34 Miami, men det er vel vinterferie man kaller det? Ha en strålende fredag alle bonusnisser
God fredag fra hjemmekontoret i Oslo! Litt over to uker til LA avreise, så følger spent med på nyhetsbildet og håper brannsituasjonen kommer under kontroll. Ser jo mildt sagt forjævelig ut det som har skjedd så langt så får inderlig håpe det ikke blir verre!
God morgen fra kontoret! Deilig lite trafikk til jobb i dag, og jeg kunne høre på podcast og kose meg i bilen. Dagens kaffe nr to er på vei ned i gapet, og nå skal det jobbes litt før helgen setter i gang. Har fått booket diverse turer de siste par dagene. Startet med å fikse billetter til BOS i høst for at kona skal komme seg på en konferanse (og jeg blir selvfølgelig med). Så lurte hun på om jeg kunne fikse billetter til Nashville for å besøke noen mens jeg er i Taiwan. Og det var jo selvfølgelig mulig. Så booket jeg en langhelg i Washington DC som bursdagsgave til min søster som fyller rundt år. I tillegg booket @kjeeli og jeg en tur til Jugoslavia i starten av mai. Da skal jeg fly med DY for første gang på sikkert 8 år. Solen skinner, og nå er det "snart" lunsj. Og det er fredag! Ha en fin en!
God formiddag fra Sølvbyen. Litt sent på IF i dag selv om vi var tidlig nok oppe til å gjennomføre strukturert bading i bane 3. Etterpå var det langtur til Drammen for å telle grå stær på eks-forloveden. Det var vellykket og linsebytte ble bestilt. Heldigvis ser ventetiden ut til å passe inn i vårens reiseprogram til fremmede kyster. Siden kystene ligger ved Trondheimsfjorden, Atlanterhavet og Indiahavet, og til dels har krevd mye søking etter billetter som ikke finnes, så vi vil helst ikke tukle med programmet. Vi ønsker god fredag og god helg!
God ettermiddag fra ukas fridag. Jeg får plutselig middagsgjester og isgalt filet og blåskjell på døra med en av gjestene. Hva lager jeg i kveld? T3 til Paris og Cayenne. Så jeg må se over bookinger og faktisk finne et sted å bo i jungelen i dag. Sol ute og sol i hjertet. årets første og sesongens siste ribbe står i ovnen med masse selvdyrket rosmarin. Mens fet svor ligger i pannen og syder i sitt eget fett. Det skal bli en kraftig øl snacks etter maten.
God ettermiddag fra gullstuen på LHR T5. En fin tur over fra CPH med BA idag og nå venter man på neste BA flight om noen timer nordover i UK. Rolig stemning i loungen og fått både mat og drikke så da kan man ikke klage! Nyt fredagen og god helg folkens
Fløy over LA i går kveld (SFO-SAN). Den byen er stor. Som gjør at hvis det er skogbrann i den ene enden er det litt som at det brenner på Hamar når man er i Oslo. Så fra luften det jeg tror var to små branner henholdsvis et godt stykke og et stykke nord for byen og en liten på innsiden av byen.