App for økonomisk oversikt

Tråd i 'Off-topic' startet av XIII, 15. aug 2020.

  1. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    748
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Hei!
    Er det noen som har et godt forslag på en app eller nettside der man kan ha oversikt over hvor vi bruker mest penger osv?

    Det var veldig greit før jeg begynte å bruke flere kredittkort, men nå er det umilig.
    Jeg tenker at det må være noe som man kan importere en .xls eller lignende, fordi i 2020 kan jeg ikke tenke meg at vi legger inn manuelt hvert eneste kjøp..
     
  2. rsteink

    rsteink Nyfrelst

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg kan anbefale appen Horde for generell oversikt. Den viser ikke det spesifikke forbruket slik du etterspør, men den samler alle dine kredittkort og eventuelle forbrukslån i en oversikt. Som et gjeldsregister. Du kan se effektiv rente og gebyr, samt kredittramme og forbruk. Ryktene sier at de jobber med ny funksjonalitet, dette er et norsk start-up selskap. Selv bruker jeg den som en ekstra oversikt, greit å ha når en bytte kredittkort ofte - så kan en jo håpe på nyttigere funksjonalitet med tiden.
     
  3. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,561
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg kunne også tenkt meg en tjeneste lignende Spiir eller bankenes egne økonomistyrings/budsjetteringsfunksjoner i nettbanken som også fungerer med kredittkortene vi bruker. Spiir har støtte for noen kredittkort, som Bank Norwegian og endel bankers egne kort, men de mangler dessverre samtlige kort man kan tjene Trumf eller Eurobonus med.
     
    Cumulus liker dette
  4. rota

    rota Nytt Medlem

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    13
    Toshl skal visstnok funke med bla. Seb, har dog ikke lyktes med å legge det inn SAS MasterCard Premium selv (har en supportsak på det og skal være løst, men har ikke forsøkt igjen), men Amex funker bra.

    Edit: Og du kan selvsagt importere .csv osv fra de som ikke er støttet direkte, funker bra! Har funnet noen gamle glemte abonnementer under arbeidet som jeg fikk sagt opp:)
     
  5. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,115
    Likes mottatt:
    7,631
    Bonuspoeng:
    183
    Spiir fungerer med SEB nå, søk etter «SAS Mastercard» og den dukker opp. Spiir sin support sa de hadde fått rapporter om at BankID ikke alltid fungerte; men at SMS virket fint. For meg gikk BankID på Mobil uten problem.
     
  6. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    748
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    og AmEx?
     
  7. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    911
    Likes mottatt:
    700
    Bonuspoeng:
    93
    En annen fordel med Horde er at de har et opplegg hvor man får poeng blant annet for å betale kredittkort til null, samt svare på quiz hvis man synes det er gøy. Poengene brukes i poengbutikken hvor man finner gavekort, klær, elektronikk osv.

    Har så langt hentet ut en genser og en T-skjorte, som begge synes å være av brukbar kvalitet.

    Strategien er da å sørge for en bitteliten transaksjon hver måned også på kort man normalt ikke bruker, for deretter å hente ut et eller annet fra poengbutikken når man har tilstrekkelig med poeng. Man skal utnytte enhver fordel kortene kan gi, også de små :)

    Ellers liker jeg funksjonaliteten som viser hva man har på konto; greit for å få oversikt når man har konto i flere banker.
     
    holmen liker dette
  8. Cumulus

    Cumulus Medlem

    Innlegg:
    137
    Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    43
    Spiir funket helt perfekt for dette formålet, helt til Amex Sweden plutselig bestemte seg for å ikke fungere med Amex Norge. Synd, for de månedene jeg hadde alt satt opp var det helt perfekt. Funket ypperlig med SAS EB MC fra SEB også, har ikke testet med DNB MC.

    Testet Toshl i dag, funket ikke å registrere SEB og ingen valg for Amex Norge. Amex Sweden bare feilet.
     

Del denne siden