App in the Air - Erfaringer, spørsmål, tips/triks, nyttige varsler/notifikasjoner?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av spacecosmos, 18. jan 2020.

  1. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Prøvde å søke, men fant ikke noe med søkemotoren. Men er det noen her som kan gi noen gode tips til hvilke varsler og/eller notifikasjoner som er av interesse å få fra appen?

    Det er et hav av muligheter. Og ja, de fleste er selvforklarende. Men vil heller ha de mest nødvendige enn alt sammen. Blir bare rot og uoversiktlig.

    Gjelder altså app på Android. Hvilke push-varslinger får du? Tips?

    SmartSelect_20200118-213312_Settings.jpg
     
    Last edited: 18. jan 2020
  2. Trykkern

    Trykkern Medlem

    Innlegg:
    230
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg kom over appen "App in the air" og synes den så spennende ut, men ble litt skeptisk da den ville ha tilgang til Gmail-kontoen min og alle kontaktene. og den ber om brukernavn og passord til Eurobonuskontoen også, sikkert nyttig selv om jeg ikke helt ser den nytten ennå. Det er garantert noen her inne som bruker denne appen og kan skrive litt om den og gi noen råd.
     
  3. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har brukt den sidan juni 2018 og er godt fornøgd. Ja, den ber om tilgang til epost for å automatisk importere reiser, men du må ikkje gje tilgang. For min del gidd eg ikkje legge inn manuelt, så eg tenkte berre at om Google alt les eposten som kjem via gmail så er eg fucked likevel.

    Tilgang til EB eller andre ber den om for å spore poeng, utløpsdato og status (og sjølvsagt kanskje også for å selge data til The Wilderness Society, eg las T&C omtrent like nøye som alt anna). Men også her kan du velge nei til tilgang.

    Siste par mnd har appen hatt litt problem med å registrere reiser med SAS på mitt namn (då må eg inn og merke reisa som "mi" eller andre). Ellers funkar appen greitt for min bruk. Eg kjøpte livstidsmedlemskap etter 14 dagar test, og har ikkje angra nok til å miste nattesøvn.

    Support har vore lynraske til å svare dei to-tre gongane eg har kontakta dei.

    Ein "bug" er forresten at appen ikkje fangar opp avbestillingar automatisk (om du ikkje sjølv slettar reisa i appen etter å ha kansellert) så den overdriv litt når den reknar saman kor mykje du reiser.

    Eg kunne også ha tenkt meg å ha ein knapp for "mark all notifications in inbox as read and archive them".

    Screenshot_20200120-200452.png
     
  4. polarexpressen

    polarexpressen Medlem

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg er også fornøyd med denne appen, fungerer meget godt mot Apple Watch.
     
  5. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er også meget godt fornøyd med appen. Har brukt den en god stund nå og føler den fungerer bra. Kjøpte den på livstid da jeg synes utvikler fortjener den lille summen.

    Ellers er jeg enig med @Stuttfeiten om å ha en slags "Mark all notifications in inbox as read and archive them" eller liknende. Jeg blir helt gal av å "se uleste ting". (Eller var det jeg som var gal?!? :confused: Hmm...)

    Anyways, hvis noen av dere har tips til varsler/notifikasjoner som er et must, så gi meg et vink i denne tråden: APP IN THE AIR - TIPS TIL NYTTIGE VARSLER/NOTIFIKASJONER?
     
    Baldrick liker dette
  6. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Tips i luften:
    Til dere som lar apper og nettsider lete etter (fly-)bookinger i deres private mail. Dette er nok effektivt, men det er også mulig å opprette egen mailadresser for alt som er reiserelatert som da sendes til egen innboks - MED auto videresending til din ordinære innboks. Da deler du ikke alle mailer og øker sikkerheten mtp sikkerhetsbrist hos de som får tilgang.
     

Del denne siden