De beste reiseappene for mobilen

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Edvard, 08. april 2015.

  1. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp, forsøkte å registrere meg i går, men fikk aldri noen mail. Prøvde så å logge inn via appen i dag og da kom det tre mails på kort tid. Så det funket for meg i alle fall.
     
  2. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    [​IMG] [​IMG]
     
    Last edited: 31. juli 2015
  3. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Er veldig kresen på hva jeg slipper inn på telefonen og tar inn kun det jeg virkelig trenger og faktisk bruker, så stiller opp som en skikkelig lettvekter.
    • AvinorFlights
    • AtB Mobillett (Buss i Trondheim)
    • FlightStats
    • SAS
     
  4. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,115
    Likes mottatt:
    7,631
    Bonuspoeng:
    183
    Bumper denne opp igjen. Nå begynner det å gå litt stokk over stein på telefonen min. Imidlertid mer praktisk å oppdatere bookinger osv på telefon enn å hele tiden dra opp Macen og vente på tregt Internett -- 3G/4G fungerer betraktelig bedre.

    Organisert som flyselskap og deres apper (kan absolutt kutte ned på OW, tenker jeg, selv om jeg her flights med alle de neste ukene), reiseverktøy samt reisetips/overnatting. Uber og Passbook på hjemskjerm, og egen mappe for Kolumbus/Ruter/NSB sine billettapper.

    image.jpg image.jpg image.jpg
     
  5. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
  6. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    @yukho kanskje litt for store bilder ? :p
     
  7. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
  8. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    I denne kategorien.
    Er det noen som har lyktes i få Tripit til å fungere brukbart med sin "Auto mode" altså overvåke mailbokser & automatisk legge inn bookingene ?
    Jeg likte tanken, men opplever svært sjelden at det virker som jeg håpet. Selv når jeg videresender mailer dit manuelt, så får jeg mest feilmeldinger tilbake.
     
  9. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,115
    Likes mottatt:
    7,631
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke erfaring selv, men et enkelt filter på eposter fra flyselskapene du bruker (og evt. hotell) som videresender til TripIt kan vel funke. Ikke like galant, men da slipper du i det minste de få trykkene det tar.
     
  10. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Ja den vil gjøre ting litt mer automatisk. Men problemet mitt er at de fleste bekreftelse mailer, og da særlig fra hoteller & reisebyrå, ikke blir forstått hos Tripit.

    Jeg liker veldig tanken på at alle bookinger, fly/hotel/bil etc, pent & automatisk legger seg inn i 1 enkelt oversiktlig app. Som det er nå så blir det ofte litt mange forskjellige selskaps apper & bekreftelser å holde styr på. Men det kreves jo da at man kan stole 100% på at det skjer.
    Jeg kan selvfølgelig trykke inn alt manuelt underveis, men det blir liksom aldri helt fulgt opp
     
  11. Hobo hobos

    Hobo hobos Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Ser at ingen har Star Alliance-appen. Med denne er det berre å søke opp flyplass, så kan ein sjå kart med legends som; loungar, check-in, gold track, service desk osv.
    Veldig greitt viss ein ikkje har god tid og kan planlegge før ankomst.
     
  12. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
  13. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    AirBnB må jeg så definitivt ikke ha..
     
    mathiasfe and John in The Tower like this.
  14. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Funker helt fint her. Noen ganger jeg må feilrette men stort sett smooth. Og tripit varsler mye kjappere om delays/cancellations enn flyselskapene selv.. Godt fornøyd.
     
  15. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    @Bjørn Helge bruker du TripIt Pro fremdeles? Fungerer den fortsatt bra? (Ser det er ca et år siden du skrev om den..) Noen kommentarer? Vurderer å kjøpe den, men er litt usikker..
     
  16. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Forresten noen som har prøvd TripCase? Den ser jo grei ut, men spørs jo hvor raskt varslene kommer. Inntrykket er at MyFlights (kun på epleting dessverre) er utrolig rask om det skjer noen endringer..
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sabre.tripcase.android&hl=no
    "AT THE AIRPORT
    • view flight information and receive notifications if anything changes
    • locate your seat on the plane or check out what’s available with real time seat maps
    • search alternate flights when you need to make adjustments"


    Spørsmålet er jo hvordan den virker i praksis.. Innspill?
     
  17. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, har ikke Pro og bruker nesten ikke gratisversjonen heller nå. Google Now gjenkjenner stort sett alle eposter på både engelsk og norsk (sistnevnte var TripIt dårlig på), lager automatisk Trip Bundles i både Now og Inbox, gir notifications ved forsinkelser, varsler når jeg bør dra fra hotellet for å rekke innsjekk, tipser om sightseeing på destinasjoner m.m.

    Det eneste jeg savner hos Google er varsel når OLCI åpner, og litt flere manuelle muligheter til å legge til/fjerne elementer. Ellers er det like bra eller bedre, og billigere (gratis, mot at du selger livet ditt til Google selvfølgelig).
     
    Edvard liker dette
  18. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Fungerer denne bra på Android?
    På iPhone er den ubrukelig, sist oppdatert juli 2012 (!?)

    Flightradar24 leverer bra for tiden; we like updates in real-time.

    For å følge med på vanlige flyturer er jeg fortsatt godt fornøyd med FlightTrack 5 (Mobiata). EDIT: Appen er discontinued.

    Om du henger mye på OSL, så dukker det periodevis opp relevant info her:

    https://ekstranett-beta.avinor.no/OSL/ og Vi som jobber på Oslo Lufthavn.

    OSL Community appen (krever registrering) har du full CDM flights (detaljert flight-info); Target Off-Block Time, stand/gate, forsinkelser etc.

    Om du lurer på været på Gardermoen så viser Kamera mot Pir Nord bra oversikt.

    Er du mindre kjent på OSL så er det fint å ha et PDF-kart av flyplassen liggende.

    [​IMG]
     
    Last edited: 04. sept 2017
    RemiWM liker dette
  19. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Google Translate på iOS ble oppdatert i dag, versjon 5.0

    Mange nye språk, offline mode. Bruk mikrofonen til å ta opp kinesisk og få det oversatt, ta bilde av menyen i russisk eller fransk, last opp et skilt i Budapest/Tokyo, skriv en melding på norsk og vis den på landsbygda i Thailand/Brasil – det bare funker.

    Voice recognition begynner å bli saftig bra (du har dialogfunksjon som lytter til begge språk.) Du kan også vise resultatet i fullskjerm på mobilen, så det er enkelt å lese for mottager.

    Real-time oversetting via kamera fungerer nå i over 28 språk (til engelsk).

    Genialt praktisk app, anbefales å ha med på tur.

    http://translate.google.com/about/intl/en_ALL/languages/
     
    Last edited: 04. sept 2017
    RescueMe liker dette
  20. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,115
    Likes mottatt:
    7,631
    Bonuspoeng:
    183
    Nå kommer jeg med et tips litt på siden her, men det er relatert til mobil og reise.

    TripMode (Mac, Windows) lar deg hviteliste hvilke programmer som skal få tilgang til internett de gangene du bruker mobildata eller sitter på skikkelig dårlig WiFi. På Mac legger den seg galant i menybaren, og gir deg også oversikt over hvilke programmer som er synderen når datakvoten på mobilabbonementet blir sprengt i fillebiter.

    [​IMG]
     

Del denne siden