Arrestert i Everglades City! Eller historien om LN_RKP på alle leggs til Maiami og Washington DC.

Tråd i 'Reisebrev' startet av ccurrahee, 16. mars 2019.

?

Var overskriften veiledende etter regler og forskrifter fra forbrukermyndighetene?

  1. Nei, ren svindel. Ingen håndjern og celle. Betyr at det ikke er en skikkelig arrestasjon!

    23.8%
  2. Kreativ frihet er lov i markedsføring!

    47.6%
  3. Wtf? hva er dette for noe mas?

    28.6%
  1. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Jobber med saken......

    Sorry, det tok litt tid. Starter rolig og forsiktig med noen menyer som var etterlengtet i en annen tråd her inne. Ellers kan jeg melde at vi er på frifot:eek:
     

    Attached Files:

    Last edited: 16. mars 2019
    Eddie47, drsyk, jgroneng and 10 others like this.
  2. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Straffesaken eller?
     
    ccurrahee, Wiolenze, NoLimit and 2 others like this.
  3. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Det ventes i spenning her nå... :)
     
    ccurrahee and Wiolenze like this.
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Tiden går, Gjensidige består sa en reklame en gang i tiden. Uten at det har noe som helt med ferie i Florida å gjøre velger jeg i disse Vy tider å slå et slag for tåpelige slogans som start på ett sporadisk reisebrev. Har mistet litt oversikten, men jeg nærmer meg reisebrev nr 10 siden debuten for sånn ca 2 år siden, da jeg snublet inn i en ny og spennende Champagnedrikkende verden. Siden det har jeg klart å bli familiær med SAS sin C meny og litt mer rutta og kjent med flyverdenens rare kroker og muligheter.
     
    drsyk, DanH, Flymunda and 3 others like this.
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke så alt for lenge etter en hyggelig tur med TAP til New York City med dagens reisefølge, en god kompis la jeg inn varsel på den utmerkede siden. Smått om senn kom det varsel og en C ut og + hjem kombinasjon ble reservert nesten et år fram i tid. SASMc rabatt er fint, men det forplikter. Det koster tross alt penger å ha kredittkort, så da må den brukes. Litt langtidsplanlegging måtte også til. Ferien ble plassert mellom en mulig sykemeldingsperiode og studiepermisjon. Og sånn ca planlagt til en grei tid å besøke Florida på. Været skal være 20-30 grader, og muligheten for orkaner med navn ikke alt for stor. Litt nærmere avgang dukket det slettes ikke opp noen mulighet for C hjem, fra Miami. Derimot kom det C hjem fra Dulles og Washington DC. Og hva passer vel bedre en et besøk hos Trump for et politisk involvert reisefølge. Billettene ble flyttet og litt skryt opplever du Diamant... tråden ble notert. Diverse søk viste at det var vanskelig eller dyrt å tjene poeng hos *A mellom Florida og Washington. Søk ble opprettet hos både blant annet google og momondo. En evig strøm av 3kr opp og ned fylte innboksen. Frontier, Spirit og Delta var knakande billig helt til en prøver å booke og ha med seg mer en en håndveske i. Da spratt prisen opp på United nivå, som var regelrett landeveisrøveri. Enden på visa var det jeg tror var et salg hos American Airlines. Billig billett, og med en overkommelig pris å betale for hver vår koffert og muligheten for å sitte om bord. Også blir det jo 13 avios eller noe sånt hos BA også. Neste skritt var å få seg en opplevelse hos NASA. Ikke noe billetter å få, fram i tid, men lovnad om at om en står på e-postlisten kommer det varsel. Og inn kom det, noen måneder før avreise. Heldags kosmonaut opplevelse til satan så mye dollars var tilgjengelig samme dag som flyet til hovedstaden var booket. Litt flaks der, med kveldsflyvning.

    Reiseplanleggingen denne gangen er basert på to faktorer. Økonomi, budsjettet er begrenset og ønsket om å ha en ferie i rolig tempo, uten alt for mye storbymas.

    Undertegnede har svømt med manater og mener fremdeles at det er noe absolutt alle bør gjøre en gang i livet. Dermed ble turen innom Crystal River åpenbar.
    Når prisen så var vesentlig billigere nordover fra Orlando Internasjonale flyplass la ruten seg selv.

    En tur innom Everglades, et besøk hos manatene og så Cocoa beach og Cape Canaveral. Før leiebilen leveres og hovedstaten får et kort men forhåpentligvis innholdsrikt besøk.
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    IMG_2097.jpg
    Leiebilen som satte oss i kontakt med selveste Sheriffen i Everglades City.
     
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Avreisedag:

    Tidlig opp. Avreise med morgenfly nr 2 mot CPH kl 0705. Parkering på P7 fungerte greit og kostet like mye som 4 reiser med flybuss/tog. I døgnet før avreise var det mulig å sjekke inn til København, men ikke videre. Kabinen var tegnet opp som før på sas.no. Men noe var galt. Ved innsjekk i Oslo spurte jeg om det var maskinbytte, eller hvorfor vi ikke fikk sjekke inn online. Neida, det manglet bare detaljer om pass. Tullball. Men vi fikk våre planlagte seter, rad 9 som på en A343( er det riktig?) skal var bulkhead og første rad av 2 i minikabinen.

    Ved gate var det kaos. 06 flyet var kansellert, og det var åpenbart mange som ikke hadde fått noe hjelp. Så vi ble forsinket ut fra Oslo, men ikke med fullt fly. Det må være surt for de som var klare til boarding 06 å se et fly gå fra gate 0730, med ledige seter. Deicing tar tid. Kort sagt, et stresset lag med voksne dansker klarte å serve morgenmad, uten et smil og jeg fikk en Northern Trails nr #3 en APA med relativ lav IBU ( sjekke) men med 3 typer ( hopps) og en deilig sitrustone som ender i en ikke alt for hard bitterhet. Alt for tidlig for øl. Men nå det ikke var verken sprudelvann eller noe i nærheten av drikkbar vin om bord var det like greit med en ferieøl. IMG_2062.JPG
    IMG_2063.JPG IMG_2064 2.JPG IMG_2065.JPG IMG_2066.JPG

    Smoothie med Ingefær funker kl 08. IPA smaker bedre og funker dårligere som frokostdrikk.......
     
    snus_mumrikken, drsyk, Earl and 18 others like this.
  8. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    ;)
     
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Døra åpnet seg 0858. Noe som gir 17 minutter til boarding ikke bare skal være completed på SK953 men flyet skal vel strengt tatt gå fra gate. Boarding var completed, i det vi kom om bord, etter et kort og hissig mellomspill med kranglete automatiske passkontorlører som hadde en litt for tidlig onsdag morgen.

    Vel om bord svingte vi til høyre og traff på 6 og ikke 4 seter i bredden. Mistanken min ble med ett bekreftet. Vår alles yndlings måke skulle på vingene til Miami for å frakte turister i litt mindre stil en forventet. Jaja. Halvfull kabin, så vi fant oss seter ved vinduet, og brukte midtsetene som seng.

    Vår yndling denne flyvningen Sebastian som bor i Malmø og jobber både kort og langruter fra København leverte. Det var skravling, sjekning av vinsmakeglass og generelt mye prat smil og latter.

    LN-RKP er kjent og godt debatert. Jeg lander på å gå hardt ut, kreve 40K EB poeng for hver av oss, og legge litt tårer og sorg i dårlig søvnkvalitet, skjerm og seter som henger seg i klagen til SAS. Strengt tatt er undertegnede ganske fornøyd. Jeg trenger poeng ettersom det klin umulig å finne noe prismessig fornuftig til Lima denne høsten, i og med at reisen dit er ganske strengt definert på datoer. Når jeg også har en kompis som har flyttet til NYC og det per i dag finnes ledige bonusseter i C dit. Så spørs det om årets gullkort ikke må tjenes opp på en feilprisingen jeg går og venter sånn passe bra plassert før jul. Med diverse kredittkort er det jo strengt tatt ikke så mange poeng som må tjenes. Men jeg må ha noen. Ha det… Bare MÅ ha det.. Var ikke det en annen reklame snutt en gang i tiden?

    IMG_2068.JPG IMG_2069.JPG IMG_2073.JPG IMG_2074.JPG IMG_2075.JPG
     
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Champagen om bord er byttet ut fra vår gode ven i rosa eller blank variant, Charles Heidisieck til noe som smakte kjipt. :(

    Bloody Mary er godt til nøtter.:D


    WingPin # 4 er så godt at det burde være forbudt å ikke drikke den om bord! ( … HYSJ! ( sjekk service i SAS C tråden) Ikke si det) da blir det mer på oss.:eek:


    Kalix rogn kom denne gangen med en generøs skvett Vodka og den tyske hvitvinen fra Kloster Eberbach som for min del matcher bedre en den Danske Vodkaen med humle. Den svakeste av de 3 skaninaviske spritvalgene, spør du meg.:oops: Den kom forøvrig fremdeles i glass ( og visuelt vakkert servert @Upsaker )


    Oksekjøtt: helt greit, mørt, men ikke helmørt, sousevide gjennomkokt og med bedre tilbehør en selve kjøttet. Ellers så torske god ut, og vetetaralternative så godt ut på menyen må så ut som det var mista på gulvet og skrapt opp i skålen sin.:)

    Dessert og ost og is. Smaker som sist. Godt uten å være spektkulært. Legg merke til at serveringen ikke har forbedret seg siden sist. Det mangler gressløk eller annen relevant garnityr på isen fremdeles.:p

    Dagens hyggelig overaskelse var Rom fra Martinique ( nei, ikke fra desigmerket til blådressen min) men sikkert fra den haleksotiske øya halve insideflyerforumet nå har muligheten til å besøke på grunn av sitt flyingblue MasterCard. ( flyr egentli KLAFrance dit?) jeg regner med det.:cool:

    Det er et rompreg, men ikke overdøvende, og med en isbit i smaker den mer som en middels fyldig Armangnac en noe jeg har testet av rom tidligere. Saint James Xo heter den, og skal i følge vår gode venn Sebastian ( som ikke hadde smakt den) men som turte å anbefale for det, komme i salg om bord. Om ikke så lenge. Etter forrige tur til Florida med spontainnkjøpt Aligatorrom Og med en kvartdrukket flaske med dyrerer Mount Gay bakerst i barskapet spørs det om jeg skal prøve meg. Vi får se……:):):):)

    IMG_2076.JPG IMG_2077.JPG IMG_2078.JPG IMG_2079.JPG IMG_2080.JPG IMG_2081.JPG IMG_2082.JPG IMG_2083.JPG IMG_2084.JPG IMG_2085.JPG
     
    Last edited: 24. mars 2019
  11. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    På rad 10 fylte det deg seg opp med 3 par som flyttet sammen, de tømte selfservice baren får både Larson, billig pils og biler/godt og blandet og hadde det generelt veldig hyggelig på en høylytt måte mens jeg tok noen timer på øyet.

    For anledningen var relativt ny innkjøpte C35 med på turen. Takk til @indahla for info om Elkjøp salget. Og de skuffet. Samenlignet med Sony sin støydemping tar de verken sonor svensk dialekt eller brumming fra motorer og luftdyser på samme måte.

    Sånn i passe tid etter oppvåkning fra et par timers søvn kom crewet med de deilige polarrullene, kaffe og det som var igjen av snack. Selv gikk jeg for en GT med Fentimnns med en ganske anonym smak av grapefrukt og en alt annet en anonym fargetilsetning. Også litt mer Wingpin da. Nam nam kirsebær……

    Og så var det 3 timer igjen. Og det blir kjedelig. Urutinert nok til ikke å ha lastet ned noe veldig sebart og med en skjerm og lydkvalitet som er så dårlig at A* is Born ( fiffig?) ikke gav noe som helst mening annet en at jeg vil se filmen på en måte som gir meg både lyd og bilde.

    Så da ble det, ikke helt uvanlig for meg, mange ord, noen dårlige ordspill. Litt for mange ordd eling sfeil og generell svadaksravling i et word dokument klart til posting på vårt alles yndlingsforum.

    IMG_2087.JPG IMG_2088.JPG IMG_2089.JPG
     
    jgroneng, Ursa, Eddie47 and 14 others like this.
  12. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Så, i passe tid før landing hadde Sebastian fått et par timer på øyet bak i crewrest, og han var i skravlehumør og kom med en lett lunch før landing.

    Gravet oksekjøtt med salat og en kjip quiche. Kjøtt og salat med korn og smak var mye bedre.
    IMG_2090.JPG IMG_2092.JPG
     
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Så langt så bra. Vi kom raskt og rolig inn for landing og gate. Ved immigrasjon var det for anledningen bare Amerikanske statsborgere som fikk bruke maskinell kontroll, men køen var ikkeeksisterende og en vennlig lubben " officer" var skravlesjuk før vi kunne finne bagasjebåndet etter bare noen minutter med fingeravtrykkslesing. Der forsette glede, med kofferter som kom som nr 5-6-7, og swosh så fikk vi plass på monorailen inntrykket mellom et Rugby collegelag som holdt improvisert brytetrening på veien til leiebilsenteret.

    Forrige tur var også basert på Sixt leie. Da med lang ventetid og litt utfordringer med å få riktig cabriolet. Denne gangen hadde Sixt skjerpet seg og satt ut prioritert kø for statusmedlemer. Uanset var det ledig kundebehandler og vannflaske klart når vi kom. Leiebilen denne gangen var i C klasse og Volvo S40 segmentet. Min tillånte status hos Sixt ble anerkjent i form av tilbud om en Jaguar F pace, Crysler 3000 eller en Volvo S90 som vi ramlet ned på. Selv om jeg snuste på Jaguaren var reisefølget klar på ønsket om en sedan. Preferanser på leiebil er greit det. Det er biltypen han liker, og Volvoen er fin på mange måter. Vi ble også tilbudt en BMW 7 serie, men da som betalt oppgradering. Swosh ut av parkeringshuset og rett foran køen som danner seg i Miamis rushtrafikk gled vi raskt utover mot Tamiami trail Riksvei 41 som danner en av få rette streker over deltaet som er Everglades.
    IMG_2125.jpg _DSC0620.JPG
     
    jgroneng, Gullars, Henrik and 15 others like this.
  14. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Og så til den store teaseren. Daten med Everglades City police. Og til alle dere med våte drømmer og Orange is the new black tilstander på Insidflyer får jeg skuffe med at vi slapp både håndjern og mannlig cellekos….

    På vei inn på parkeringsplassen til hotellet vårt i byen blinket det blått i bakspeilet fra en sivil pickup som hadde ligget bak hos noen hundre meter. Ut kom en uniformert Sheriff betjent, utstyr med både vest. Tazer pistol for sjokk, diverse radio utstyr og et håndvåpen på hoften. Vennlig men bestemt ble vi bedt om legitimasjon og informert om at bilen vi satt i var registrert som mistenkelig og stoppbar av Miami Metro Dade politiet for noen uker siden. Etter en kort samtale viste det seg at vi hadde både førerkort og relevant papirarbeide på leieforholdet og skuldrene kunne senkes en smule, før neste politibil, denne gangen uniformert kom til ” åstedet”.

    Den sorte Volvoen var funnet forlatt i Miami tidligere, og var meldt savnet av leiebileselskapet. Og meldt funnet forlatt av politiet. Disse savnet meldingene sto som aktive både hos Sixt som eier og hos politiet i Miami og var grunnen til at den sivile politibilen som hadde scaningutstyr for skilt, fanget oss opp. Dermed var det stopp og sjekk som stod på programmet, for det lokale politiet som fant oss.
    IMG_2106.JPG
    Jobben ble tatt over av sheriffen selv, som kom forbi i egen bil, og etter litt samtale frem og tilbake, og noen gode turisttips var beskjeden at jeg bare måtte slappe av og vente, papirarbeidet måtte fikses, bileier måtte bekrefte og det riktige kontoret i Miami måtte kontaktes. Så da ble det ventetid. Men til slutt var alt greit, og dagen kunne gå videre, med en ny histore å fortelle. Og et relativt krast brev på engelsk og norsk som skal skrives både til Sixt i Oslo og på MIA.
     
    jgroneng, Ursa, Gullars and 22 others like this.
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Kan forøvrig oppdatere tråden med at jeg med litt sutring og konstruktiv utbrodering om hvor fælt det var for meg å sitte i et gammelt sete. Kombinert med et tallfestet krav om 40k poeng, fikk det. Kombinert med strålende skryt av crewet, som faktisk var veldig bra også. Så kom poengene til meg, men ikke reisefølget på konto i løpet av et godt døgn. Har gjentatt kravet på reisefølgets vegne og regner med at det går fint... det også.
     
    jgroneng, Gullars, Henrik and 10 others like this.
  16. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Hva gjør en ellers i Florida når verken strender eller Disney roper på besøk? Egentlig litt av det samme som i det forrige reisebrevet mitt.


    Everglades er verdt et besøk i seg selv, med sitt dyreliv og unike økosystem. Kysten mot Mexicogulfen er vakker og full av små og store severdigheter. Museer sommerferiebyer og manater som er så fine at jeg ville tilbake til Crystal Springs å titte en gang til.
    _DSC0501.JPG _DSC0501.JPG _DSC0547.JPG

    Kajakktur, både med lånt kajakk fra hotellet og en organisert er det også blitt.
    IMG_2116.jpg IMG_2115.jpg IMG_2114.JPG IMG_2113.jpg IMG_2112.jpg IMG_2111.JPG IMG_2110.JPG IMG_2109.jpg IMG_2108.jpg
    Denne gangen er øl interessen på topp, så det har blitt og skal blir noen besøk på diverse mikrobryggerier. Samtidig som untapped appen får nye oppdateringer på amerikansk Premium flaskeøl, alt ettersom det er tilgjenglig på diverse spisesteder.
     
    jgroneng, Ursa, Henrik and 12 others like this.
  17. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Kos deg max, takk for at du deler, litt trøblete oppstart, men ønsker deg all hell videre, ser ut som det ble bra utover reisen. Da ventes spent på fortsettelsen. :)
     
  18. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Det har vel alt i alt gått greit. Vi kom oss jo med flyet, om feil fly, og bilen er vår, helt til i morgen etter NASA besøk :eek: Så satser vi på å komme oss til Orlando uten noe mere polititreff.
     
    Kristian and drsyk like this.
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    jgroneng, Kristian, Henrik and 9 others like this.
  20. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    https://www.adayawaykayaktours.com/webapp/p/305/mondo-combo-refuge-kayak-tour

    Denne turen tar utgangspunkt i sumpdeltaet nord for Kennedy Spacecenter.
    Vi var noen timer i vannet i med litt mye vind og småregn. På en mild varm kveld, må dette være fantastisk.
    Fugleliv, manater som kom opp rett ved kayaken og utsikten til en delfin som koste seg. God guide som tenkte sikkerhet og hadde med lys når mørket kom.
     
    jgroneng liker dette

Del denne siden