Arthur Dent på Egotripp til BKK

Tråd i 'Reisebrev' startet av ArthurDent, 22. febr 2018.

  1. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    Så er det alvor, folkens! Starten ble så myk som det er mulig å få til når en må kjøre hjemmefra kl 05:00. Sk 208 KRS-OSL er lite å skrive om. Trodde et øyeblikk på soft-block, men ble truffet av en dose bad Karma, og ble sittende på full 3seter.På den lysere siden: Opprinnelig varslet forsinkelse pga tåke på OSL forsvant.... som dugg for solen. Nå : første bobler på ferden på Gullstua.
     

    Attached Files:

    Travellingalf, DanH, SAJblue and 21 others like this.
  2. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    God tur :) gleder med til fortsettelsen!
     
    ArthurDent liker dette
  3. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    God tur! Måtte boblene være med deg! :)
     
    ArthurDent liker dette
  4. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Gleder meg til å høre om dine opplevelser og erfaringer fra BKK, og turen frem og tilbake så klart. Hva er reiseruta? God tur!
     
    ArthurDent liker dette
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    God tur ..
    Dette er det mening i!
     
    ArthurDent liker dette
  6. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,907
    Likes mottatt:
    12,903
    Bonuspoeng:
    183
    Dette blir trivelig. Er med fra start, denne gang!
     
    ArthurDent liker dette
  7. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    Det ble Bulkhead på feil side OSL-CPH.(2A) Måtte ta til takke med noe hvitt uten bobler. Ble en smule skvetten da jeg ankom CPH og så at ankomst og avgang hadde forskjellige terminaler (2&3). No big deal . Ankom nærmest rett på loungen hvor gatene avviste mitt gullkort prompte. Hadde en hyggelig prat med en portvakt og hun fortalte at Sq allerede hadde annonsert go to gate, men at jeg rakk en kaffe...Og at Terminaln var ute på pir C. Kaffen er her dokumentert og består av vodka, tabasco og tomatjuice. Har god erfaring med tomatjuice i forhold til magen på lange reiser:p
     

    Attached Files:

    watchaddicted, DanH, Liza and 8 others like this.
  8. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    KRS OSL CPH SIN BKK tilbake med 380 (SIN FRA) og så OSL KRS
     
    FFlyer and Petter B-C like this.
  9. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,194
    Likes mottatt:
    22,510
    Bonuspoeng:
    183
    ArthurDent liker dette
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Bon voyage :)
     
    ArthurDent liker dette
  11. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    • 82E49E01-FFF5-4D27-B6A1-17B810E4F0E3.jpeg A232C8E9-CDAE-4351-BE67-F57192F46B0A.jpeg 7AE5A2A6-6C36-4320-96FF-A00468A0E3F3.jpeg Og så : «The big «getaway» ( in a fairly big bird). Jeg har 30 MB som renner nokså fort unna på biz, så jeg får supplere med litt flere bilder når jeg er på hotellet. Skal også gi en mer utfyllende rapport (inkl. Bilder) på mat og drikke når det ikke årelates meg fullstendig. Maten var god, men siden jeg har en forkjølelse, kan jeg egentlig ikke gi noen sikker vurdering av smak. Forretten med kylling-ballotinen var litt tørr, men den syltede rødløken var glimrende. Hadde behold min 2. påfylling av Heidsieck til forreten, og det fungerte bra. Hovedrett med scampi var litt skuffende. Ikke noe usmak, men makaroni som tilbehør blir nesten LITT for enkelt. Nydelig jordbærsorbet, Og noen ristede peanøtter var helt glimrende. Osteutvalget var særdeles velkomponert, og en Taylor passet utmerket (rødvin gir ofte konflikt med druene) Bilder når jeg ankommer BKK, folkens. HA en fin torsdag, alle ! Jeg har latt meg fortelle at det er viktig å passe på væskebalansen.
     

    Attached Files:

    Last edited: 23. febr 2018
    kjeeli, geddi, Baldrick and 13 others like this.
  12. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    Hmmm, de complimentary 30 Mb fordampet som tåken på OSL. Neste gang jeg logget på (har nettopp passert Bengalbukten) måtte jeg pent dra kortet:( Syntes jeg var riktig raus, og prøvde å hefte vd noen få bilder. Ser ikke ut som det har vært noen suksess. Et par timer igjen til SIN, og kabinen begynner å våkne til liv. En velduftende varm klut og et glass kald (og god) tomatjuice bringer verden i vater igjen. Hva så med sete /seng? Ganske bra, men forstår at noen(særlig lange) synes den skrå (diagonale) konfigurasjonen kan hemme bevegelsesfriheten. Har sovet noe timer og sett «Bladerunner 49» ...Very good, så da får jeg heller tåle den pripne pixeleringen av noen få scener med hud :p Før jeg forlot flyet fikk jeg en kort kikk inn i første klasse kabinen. Det var et par stykker som satt der.
     

    Attached Files:

    Last edited: 23. febr 2018
    kjeeli, watchaddicted, DanH and 8 others like this.
  13. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    God fredagsmorgen fra Changi. Da har jeg startet dagen med en ikke helt ubetydelig spasertur. Det var ikke noe sjakktrekk å overse pilene til «Skytrain». Men etter et utall transportbånd og teppebelagte korridorer har til slutt funnet meg godt til rette på Silverkris på T2. Her skal jeg snart finne meg noe boblevann. Jeg er fortsatt mett etter den kontinentale frokosten på flyet. så skal jeg se om jeg kan få lagt inn noen bilder. Her kommer et fra «Her og nå» først.
     

    Attached Files:

    kjeeli, watchaddicted, DanH and 6 others like this.
  14. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Du har heilt rett: Væskebalansen må du passe på. Det spiller vel strengt tatt ingen rolle hva som er i glasset, så lenge det gir sjelefred og et lyst blikk på livet :)
     
    Stuttfeiten, ArthurDent and Eddie47 like this.
  15. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    ....Og det ble morgen, den andre dag
    (Egentlig godt utpå dagen) Har sjekket inn på «Siamotif Boutique Hotel, Blomsterrommet ) :D Tok toget inn til sentrum, og ankom i en slags rushtid. Ventet ganske lenge på taxi, og brukte omtrent like lenge på å få taxisentralen og sjåføren til å forstå hvor jeg skulle. HAdde bange anelser, -både for min roaming med Google maps ( for å hjelpe sjåføren) og regningen for 25 min taxitur. Begge deler endte med brus og boller. Han skulle ha 100 Bhat (og han fikk 150) Og jeg har hverken fått skumle meldinger eller sett noe stygge grafer om databruken. Hotellet har for øvrig 8 rom :cool: og er milevis fra allehånde kjeder og standarder. Av med skoene på trammen, og inn i et overflødighetshorn av farger og fasonger.
     

    Attached Files:

    Travellingalf, kjeeli, geddi and 13 others like this.
  16. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    Og da kan det passe med en fortsettelse (som også kunne passert under vignetten : Utsikt Fra der du er akkurat nå). Uten at det egentlig var planlagt ble denne turen en herlig blanding av to helt forskjellige verdener. Stil og stash på reisen, og fullstendig upretensiøst "hjemme-hos-hotell" med masse smil og varme. Fant ut at jeg like gjerne kunne spise på hotellet. Og vertinnen sto naturligvis og stekte og braste, da jeg nokså skuffet seg ned etter skiskytter stafetten. Hovedretten var noe stekt og såpass krydret at jeg kan bekrefte at denne varmretten aldri blir kald:D
    . Øl serveres og drikkes av flaske og så fikk jeg dessert på kjøpet :p
     

    Attached Files:

    Last edited: 23. febr 2018
    kjeeli, NoLimit, Liza and 5 others like this.
  17. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    Dagens dont: Tur til Floating Market. Innlagt båttur til ett av de mindre templene. Insideflyer er med ;)
     

    Attached Files:

    kjeeli, NoLimit, Eddie47 and 5 others like this.
  18. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    DSC_1423.JPG DSC_1413.JPG DSC_1408.JPG DSC_1381.JPG DSC_1423.JPG DSC_1413.JPG Det er blitt søndags og det nærmer seg hjemreise. Dagens gjøremål: besøke div stående og liggende Buddhaer og så det fantastiske Royal Palace. Jada, det kan saktens kalles turistfelle, men har altså slike mengder med opplevelser at det nesten er overveldende. Og som dere ser : Insideflyer var med ;) På veien lot jeg meg overtale til å få sydd meg noen silkeskjorter. Hadde stålkontroll på pris og pruting, helt til jeg var uforsiktig nok til å be om å få laget noen matchende lommeduker. Der glapp kontrollen og det som så ut som et godt kjøp ble plutselig nokså moderat...... Men gøy lell. Det gjenstår se om jeg virkelig får de levert på døren i morgen til lunch. Deretter er det utsjekk og sceneskifte til mer tradisjonell stylish. Skal ha en standard 777 til SIN, men så 380 til FRA. Deretter blir det bare nedtur tilbake til kulden:(
     

    Attached Files:

    Last edited: 25. febr 2018
    kjeeli, Kristian, NoLimit and 7 others like this.
  19. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    Alt godt har en ende, men også veien inn i solnedgangen skal nytes. Har ankommet Silverkris på Suvarnabhumi i god tid. Her er riktignok ikke Champagne å oppdrive ( det skal kompenseres, bare vent), men denne signaturdrikken med nystøtt fersk ingefær, LimeJuice og gin toppet med ingefærøl må da være rene helsebot? (Selv om den smaker så godt at jeg tviler egentlig på at den kan være sunn ;) Først et par-tre bilder fra mitt mikrohotell, så et glass Ginger rush i riktige omgivelser.
     

    Attached Files:

    Last edited: 26. febr 2018
    kjeeli, Kristian, Stuttfeiten and 5 others like this.

Del denne siden