Arve Eurobonuspoeng?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av WatchMaker, 10. des 2018.

  1. WatchMaker

    WatchMaker Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei, min avdøde far hadde mange Eurobonuspoeng. Er det mulig å arve/overføre hans poeng til meg?
     
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    WatchMaker liker dette
  3. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    I utgangspunktet ikke, men om du har påloggingsinfo kan du jo bare bruke den og booke (SAS holdes ikke orientert av folkeregisteret). Alternativt kan du starte family pooling og således få tilgang til poengene hans fra din egen konto.
     
    WatchMaker liker dette
  4. WatchMaker

    WatchMaker Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei,

    Takk for gode svar. Problemet er at jeg ikke har hans påloggingsinfo. Men skal se om det kan ordne seg, er jo synd om de bare skal forsvinne. Skal til Tokyo i januar og vil gjerne oppgradere fra Plus til Business.
     
  5. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,829
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du har tilgang til hans EB-konto eller den e-postkontoen som EB er koblet til vil du kunne få kontroll, og ev. knytte det inn i pointsharing med deg, se ny tråd etters dagens annonsering fara SAS.

    Har du ikke tilgang, vet jeg ikke. En overføring av poeng i andre sammenhenger tar SAS betalt for, men dette er jo en interessant problemstilling. Kanskje noen som vet før en ringer SAS?

    Tips for de som har foreldre i live er vel å få de inn i point sharing..
     
    DanH and WatchMaker like this.
  6. WatchMaker

    WatchMaker Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ja synes dette er en interessant problemstilling da man ofte ikke tenker på å spørre om log inn info osv, før det dessverre er for sent... SAS burde jo ha noen rutiner på dette, men har søkt og søkt og finner ingen annen løsning enn family pooling, men det går jo heller ikke pga ikke tilgang til mail eller EB konto...
     
  7. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,829
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville vurdert om det var mulig å få tilgang til e-postkontoen som første skritt. Kan vel være vanskelig om det er gmail e.l. men kanskje lettere om det er en norsk tilbyder... Kan fort risikere at SAS bare avskjærer hele saken...
     
    WatchMaker liker dette
  8. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    Tror tipsene over er fornuftige gitt hva vilkårene sier om arv:

    «3.8 Poeng og fordeler (inkludert «Give Away Card») er personlige og kan under ingen omstendighet selges, overføres, kombineres, arves, refunderes i kontanter eller brukes for andre formål enn innenfor EuroBonus-programmet med mindre noe annet er angitt av SAS.«
     
    WatchMaker liker dette
  9. WatchMaker

    WatchMaker Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    OK takk. Da vet vi det, som Storbaba nevnte over her kan det være greit å få log inn info av foreldre... Det toget er dessverre gått for min del, men men. Life goes on. Ha fin førjulstid alle og takk for svar.
     
  10. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Kondolerer til ts.

    Kanskje noe å tenke på - om man går bort uten at de etterlatte har tilgang til påloggingsinfo på tjenester hvor man sitter med annen type verdi enn penger og aksjer.
     
  11. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Her er det i praksis opp til trådstarters moralske kompass. (Jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å gjøre det skulle til for å sikre tilgang)

    Som nevnt over er det enklest om han får tilgang til epost, eller i det minste sms.

    Dersom han er villig til å hevde at er avdøde per telefon og om han også har tilgang til post som adresseres til avdøde kan han nok få tilsendt nok informasjon til at han på sikt får tilgang.

    Det vil uansett være imperativt å ikke informere SAS om at kontoinnehaveren har gått bort.
     

Del denne siden