Hei Min kone og jeg har CT og vil reise til Asia i juli. Nå har jeg søkt på SAS både BGO, OSL, CPH og ARN. Er tomt fra alle. Noen som har tips ? Hva skal jeg gjøre ? Vil SAS kunderservice på telefon ha disse billettene, selv om de er "gjem" på nett ?? Vennlig hilsen Helge
Hei Helge Juli er en vanskelig periode pga. ferie når det kommer til SK. Er det alle SK sine destinasjoner i Asia du tenker på eller en spesifikk? Kunne dere tenke dere å reise med andre selskaper i *A? Hvis *A er et alternativ ser det ut til at det finnes mye ledig mellom for eks. FRA - ICN med OZ i F Ville også benyttet meg av Expertflyer for å søke opp tilgjengelighet på bonusseter.
United.com, huk av for 'Book with Miles'. Det som står i kolonnen Award Saver er seter som kan bookes med Eurobonuspoeng. Søk gjerne leg for leg. Jeg bruker google.com/flights til å bygge en reise, for så å se på united hva som kan være ledig.
United har knepet igjen bonusetene til andre *A selskaper og derfor vises ikke for eks. LH, TG, OZ etc. på united.com. Du kan nok benytte deg av ANA sin bookingside, men der må du også være medlem i deres loyalitetsprogram for å søke på bonusseter
Kan man ringe Tallinn og få råd, dvs stille et åpent spørsmål a la, "hva er ledig av bonusreiser til Asia i juli" ?
Ja! Må gjera det, no når dei ikkje har ope sine eigne søkesider. Og uansett om ein har expertflyer og ANA, så må ein ringe for å finne SQ Berra ha litt flex på dager, og gjerne legg inn ei overnatting her og der, om samme dag er vanskeleg
Jeg vil tippe det slippes litt bonusbilletter på SAS sine langruter i løpet av kort tid. I fjor på denne tiden slapp de iallefall en del til USA (slutten av januar/tidlig februar).
Erfaringene fra i fjor var at det plutselig ble ledige billetter til destinasjoner i USA i juli, blant annet New York (best tilgjengelighet), Boston og Washington (lavest tilgjengelighet). Dette skjedde vel rundt månedsskiftet januar/februar. Vi ventet litt med å bestille, så da var mye tatt, men booket 12. februar. Da fikk vi fire billetter til NY med Go ut og Plus hjem.