Australia / Brisbane 2017 - tips til rute?

Tråd i 'Reisemål' startet av thestig84, 01. des 2016.

  1. thestig84

    thestig84 Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Som topicen sier, skal minst en tur til Australia i 2017, og vil gjerne høre litt hva dere anbefaler. Har nyling anskaffet Amex, for å få CT i løpet av 2017, har ikke vært noe hissig på å samle poeng/miles siste årene, men tenker å ta opp tråden nå :)

    Gode forslag og tips settes pris på!
     
    Herlov liker dette
  2. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg antar at det da er Star Alliance du ønsker å reise med. I så fall er Singapore Airlines via Singapore og Thai Airways via Bangkok de mest populære og aktuelle. Førstnevnte er svært solid i økonomi, men er ofte noe dyrere enn konkurrentene. Thai er også kurant. Fra Europa til Singapore/Bangkok kan du kombinere med Lufthansa/Swiss/Austrian.

    Innen Star Alliance flyr Turkish Airlines, Air China og ANA også til Australia, men ikke til Brisbane. Så da må du eventuelt kombinere med et ekstra hopp innenriks i Australia.

    Den aller enkleste ruten er Thai fra Oslo til Bangkok med B777 og videre til Brisbane med B787. Kun ett stopp. Alle andre muligheter innenfor Star Alliance krever mer enn ett stopp.
     
  3. okolbu

    okolbu Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    18
    EVA Air flyr også fra Taipei. Dessverre normalt kun med gammel A330.
     
  4. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Har samme planen for 2018 (uten CT)... satser mest på ITA og de kjente sidene på nett for å finne mest rimelig fly (med mindre jeg vurderer min rundt bursdag som noe som er verdt mer penger^^). Har gjort en tur med Finnair til SYD før (OSL - HEL - HKG - SYD og det var Ok i økonomi til en helt Ok pris (8500 retur). Fra HKG var det Cathay jeg brukte.
     
  5. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis CT: SQ uavhengig av klasse
    Kjøpe eco: Emirates. Sett priser ned i 8k til BNE
    Biz: British Airways via HKG og CX videre. Sett priser ned mot 24k. CX sin business kan anbefales.

    Eventuelt: Vinne i Lotto og fly Etihad Residence til SYD og så Qantas siste hoppet til BNE.
     
    Stuttfeiten liker dette
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Husk at CT + SQ er vanskelig. Da må man fly eco..
     
  7. Fomp

    Fomp FNG

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    18
    Låner denne tråden litt jeg, håper det er i orden :) Har en venninne som skal komme seg fra CBR-OSL til neste sommer. Utreise fra CBR sånn ca 23/6 og retur etter 9/7. Jeg har søkt meg litt frem og tilbake og klarer ikke finne priser under 12 000 t/r. Noen som vet om dette er greie priser, eller tips til hvordan man kan legge opp en rute så billig som mulig. Her er det altså pengene som er begrensningen, og egentlig ikke fokus på comfort i det hele tatt :)
     
  8. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde iallfall ventet til januarsalget og sett hva som dukket opp der.
     

Del denne siden