AutoPASS betaling med kredittkort?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av stekus, 17. mars 2020.

  1. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor bør man inngå autopass avtale slik at man kan betale fakturaene med kredittkort? Såvidt jeg har skjønt har man samme rabatter uansett?
     
  2. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg visste ikke at dette i det hele var en mulighet.. Jeg har iallfall ikke sett noen plass ar det går an å legge inn kortnummer.
     
  3. PederKM

    PederKM Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    3
    Litt usikker på hva hensikten din er med å bruke kredittkort, men du bør hvertfall kjenne til følgende.

    Du får ikke bonuser eller cashback med kredittkortet hvis du bruker pengene til å betale fakturaer, noe jeg vil tro Autopass klassifiseres som. Det gjelder kun ved kjøp i butikk og på nett.

    Kortselskapene bruker koder når de klassifiserer betalingene, og kan på den måten vite hva pengene har gått til.

    Dermed gir det deg ingen økonomisk fordel, utenom at det kan koste deg penger hvis du ikke betaler regningen i tide.

    Mener å huske at det var kredittkortinfo.no som skrev om dette tidligere. Litt lureri slik det fremstilles i media.
     
  4. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,635
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan jeg ikke tenke meg.. Å betale autopass med kredittkort ville nok blitt registrert som netthandel eller en slags abonnementsavtale. Sammenlignbare ting som parkering eller private bommer som gjerne driftes av de samme parkeringsselskapene registreres jo som helt vanlige transaksjoner.

    Jeg vil derimot tro det er mye mindre sannsynlig at det er noen offentlige bomselskaper som lar deg betale med kredittkort istedenfor efaktura/avtalegiro.
     
  5. PederKM

    PederKM Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg kan ikke si med 100% sikkerhet, og spørsmålet blir hvordan Autopass koder sine betalinger.

    Men hovedregelen er alltid at fakturaer ikke kvalifiserer for bonus v/bruk av kredittkort.
     
  6. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,284
    Bonuspoeng:
    293
    Litt OT:

    GET lar deg betale med kort (på websiden), og bonuspoeng renner inn (SAS MC).
     
    stekus and PederKM like this.
  7. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,635
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde de latt deg betale med kredittkort hadde det ikke vært en faktura, men jeg tror ikke de gjør det så de koder ikke noe som noe som helst.
     
  8. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,828
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Flere som lar deg betale fakturaen med kredittkort på sine egne nettsider. Det finnes en egen tråd på dette. Og ja, det gir EB med f.eks. SAS MC.
     
  9. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Da konkluderer jeg med at ingen bomselskap tilbyr det?
     
  10. Naalaiveggen

    Naalaiveggen Medlem

    Innlegg:
    99
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Har bare fått feilmelding på Get de siste par månedene, men jeg betalte med kort før. Du får det altså til å virke?
     
  11. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,284
    Bonuspoeng:
    293
    Det sluttet å fungere sånn ca i februar, mener jeg å huske.
     
  12. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Nå som det har vært en bompengereform hvor brikkeutsteder må være seperat fra bomselskap, og vi kan velge brikkeutsteder selv, er det noen som vet om en brikkeutsteder som lar oss betale med kredittkort?

    Eventuelt om en av de differensierer seg positivt på noe vis?

    https://www.autopass.no/bestill-brikke
     
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,626
    Likes mottatt:
    34,807
    Bonuspoeng:
    293
    Betalingen til Telia som nå eier Get er oppe og går per i dag, ser get kommer opp som mottaker på kredittkortet.
     
  14. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,626
    Likes mottatt:
    34,807
    Bonuspoeng:
    293
    I følge chatboten til Fremtind er det ikke mulig å betale regningen direkte på min side, på fremtids hjemmesider.
     
  15. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tester danske BroBizz. 200 kr for brikke, men de sier at kun danske skilt er støttet for skiltavlesning. Men tror det gjelder skiltavlesning i Danmark.
    Jeg fikk lagt inn Amex under bestilling så da regner jeg med at det skal gå fint (kanskje) å betale alle fremtidige passeringer med amex. Brikken er 10 arbeidsdager unna, så det kan ta en stund å få testet passering med/uten brikke i bil osv.
     
    Vaskehanske and stekus like this.
  16. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Rapport så langt: passering med skilt registrert uten brikke virker. Men! Alt blir gjort om til danske kroner. Og det gjenstår å se om det er noe valutapåslag av betydning.

    8 norske er ifølge google 5.81 DKK, jeg ble belastet 5.86 DKK i går. Hvis man bruker brobizz må man også huske å legge inn på bilen at det er en elbil for å være sikker på å få den rabatten.

    Spent på om jeg nå får faktura i DKK og må betale valutapåslag til amex. Da må hele greia revurderes kost vs nytte.
     
    Vaskehanske, Upsaker and stekus like this.
  17. MariusJS

    MariusJS Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Kunne ikke curve med mastercard eventuelt vært en ide der? :)
     
  18. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,635
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke når hele poenget er å kunne bruke amex til bompasseringene.
     
  19. MariusJS

    MariusJS Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Nå vet jeg ikke hvilken tråd du trodde du var i, men sist jeg leste så sto det "kredittkort" og sist jeg sjekket så leverer mastercard stort sett kredittkort i norge?
     
  20. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,828
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Får du det i DKK så får du jo 25 EB på SAS MC....
     
    HaraldOslo liker dette

Del denne siden