Hei, I går kveld, en halvtime før midnatt skulle jeg bestille en Eurobonus-tur med utreise førstkommende onsdag og retur i neste uke. Jeg fant flyvningene, men når jeg gikk videre for å kjøpe turen feilet selvfølgelig nettsidene til SAS. Når jeg oppdaterte siden og betalte skatter og avgifter var utreisen endret til første mulige, altså i dag. Jeg så selvfølgelig ikke det før jeg betalte. Jeg tok kontakt med kundeservice hos SAS som ikke kunne endre opprinnelig bestilling siden utreise var i dag, så det ble booket opprinnelig utreise på eget PNR. Siden denne kun var enveis og ikke tur/retur var prisen ikke lengre 10.000 poeng men 12.000. SAS kan altså ikke refundere 10.000 poeng + skatt/avgifter for dagens Eurobonus-flyvning til tross for 24t åpent kjøp og det faktum at jeg har kjøpt ny, korrekt billett for en høyere pris. Virkelig? Er det slik det faktisk er eller er de tre "agentene" jeg har snakket med så dårlig opplyst? Jeg er så lei av å bli behandlet som dritt av et selskap jeg legger igjen 200.000 kroner i året hos..
Regner med du har status hos SAS siden du legger igjen så mye penger hos SAS. Har du prøvd [email protected] eventuelt ringt hotline tel:+4532326800.
Hei, Vipper til Diamant nå etter denne turen. Har sendt en e-post til Gull-mailen, men tenkte å høre her hvilke erfaringer andre har med slike billetter.
Det aller meste er mulig, det handler om vilje. Terskelen for å bruke skjønn i SAS har blitt veldig høy. Så er det det at ingen tør gjøre noe som strekker "reglene" eller "policy". Jeg startet en tråd for litt siden om dette: https://insideflyer.no/forums/threads/kansellering-av-bonusbillett.5388/#post-85846 Det eneste jeg kan råde deg til er å kontakte noen som behandler gull og diamant kunder, og se om de kan hjelpe deg der. Vi gjør alle feil av og til, og det er vanskelig hvis SAS ikke kan hjelpe kundene sine som "tabber seg ut", når kunde tar kontakt umiddelbart.