Jeg har bestilt og betalt en billett til Tallinn i Sas pluss pro (bestillingsklasse B) (betalt med mange poeng.... ikke bonusbillett). Trodde denne kunne refunderes, men ser ut som den kun kan flyttes. Gjør jeg noe feil?
Hvis det er Plus Pro, så har den samme regler som en billett kjøpt med penger. Da skal den være fullt refunderbar. Det er enklest å få kansellert på nettsiden, da må du trykke på "søk om refusjon" eller noe sånt. Så skal du få opp at du får refundert alt. Dobbeltsjekk at det er PRO og ikke Smart. Da må du betale for å få refundert.
Noen som vet hvis man vil bytte dato på en reise bestilt med eurobonuspoeng om det koster noe? hele reisen er med SAS. Fant ledig business billetter dagen før som egentlig gikk i sas plus. Og hvis man endrer dato eventuelt hvor mye koster det? eller kan man avbestille reisen og bestille på nytt eventuelt for å ikke betale noe ekstra avgifter? takk
det kan være differanse i avgifter. Ellers er det vel telefongebyr om du ikke justerer bestillingen online. Men du kan vel be om å få slippe gebyret om det ikke er mulig på nett. Ellers er jo en ren EB reise med SAS gratis å avbestille. Eller booke om på nett.
Jeg har en sas plus pro men ikke noe søk om refusjon. Om ikke det blir ulovlig å reise fra Oslo til Bergen (hvem vet?) skal den nå gjennomføres. Eneste jeg kan gjøre er å endre til en annen avgang. SAS IT... Årkasje
Løste seg på 10 sek på telefon til kundeservice (kun 65 minutter kø...) Ikke fått refundert bonuspoengene ennå, så håper det ikke er enda mer tull i vente...
Jeg har nå samme problem som trådstarter: En reise booket i SAS plus pro (har bekreftelse) mellom ARN-OSL, men som viser billettklasse B og Sas plus smart på sas.no. Verken kundeservice på telefon, chat eller gullmail har kunnet hjelpe: Dessverre, denne billetten kan ikke avbestilles «etter hva vi kan se i vårt system». Er det noen som har råd? Jeg må avbestille denne innen 21. august, og har som sagt bookingbekreftelsen på at denne ble booket i Sas plus pro.
Har ikke noe annet råd enn å ringe inn, og vise til bookingbekreftelsen, dessverre. Men, jeg lurer på om det kan ha noe med når billetten ble kjøpt å gjøre? Hvis du sjekker på denne siden: https://www.sas.no/eurobonus/partnere/flyselskaper/scandinavian-airlines/ så ser du at opptjening endret seg 1. Mars, og kanskje billetten er oppdatert etter opptjening, og ikke etter hva som ble kjøpt? Jeg har sett at en billett jeg har kjøpt for poeng til MIA i Biz Pro, med bookingklasse Z nå står som Biz Smart, med bookingklasse Z. I den gamle tabellen var opptjening den samme (9000) uavhengig av pro/smart. I den nye tabellen er det 9000 på Smart i klasse Z, mens det er 12000 på Pro i klasse Z. De har altså ikke villet gi meg opptjening etter ny tabell. Men, i samme slengen "nedgradert" meg til biz Smart..
Nei, den ble kjøpt for tre uker siden, så den teorien stemmer trolig ikke. Som sagt så påstår både chat, telefon og gullmail at min bookingbekreftelse må være feil (!) - og det selv om gullmailen og chaten fikk se kopi. De mener tydeligvis at jeg driver med dokumentfalsk. Denne er en lei nøtt.
Kan du finne frem fare basis så kan vi prøve å identifisere hva du faktisk har bestilt. Dessverre står denne koden verken på billetten eller bookingbekreftelsen. Men det er minst to steder hvor du kan finne den: 1) Åpne https://www.sas.no/managemybooking/ i Chrome, og klikk deg inn på bestillingen. Start DevTools (F12), velg Network og refresh siden (F5) I høyre del velg Preview for å se responsen fra SAS api'et og klikk deg gjennom til riktig node som vist her: Reservations -> Status -> statusDetails -> ... -> reservationStatus -> fareClass AFFWEB er feks SAS Plus F&F i bookingklasse A 2) Litt enklere kan du gå inn via https://www.saudia.com/ og klikke Manage booking Søk opp via eticket nummer, med riktig prefix for SAS (117) Her finner du Fare basis: Du kan så benytte expertflyer eller ITA Matrix til å slå opp billettreglene for denne koden.
Det står BSOSMA/MFL og fare class B. Googlet det, men fant ikke helt ut av det. Men mener du at jeg kan ha bestilt noe benevnt som Sas plus pro som er noe helt annet? I så fall er det vel ikke rimelig at jeg må bære risikoen for det?
Helt nederst i cat. 50 står det at dette er SAS Plus Smart. Kansellering er: CANCELLATIONS BEFORE DEPARTURE PER ONE WAY CHARGE SEK 650. Scandinavian Airlines (SK) BSOSMA STO to OSL General notes PREMIUM ECONOMY EXCURSION FARES B FOR ONE WAY FARES FOR ADULT Category 4: Flight restrictions THE FARE COMPONENT MUST NOT BE ON ONE OR MORE OF THE FOLLOWING SK FLIGHTS 9600 THROUGH 9699. AND THE FARE COMPONENT MUST BE ON ONE OR MORE OF THE FOLLOWING ANY SK FLIGHT OPERATED BY SK ANY SK FLIGHT OPERATED BY BE ANY SK FLIGHT OPERATED BY DC ANY SK FLIGHT OPERATED BY DX ANY SK FLIGHT OPERATED BY JO ANY SK FLIGHT OPERATED BY WX ANY SK FLIGHT OPERATED BY YW ANY SK FLIGHT OPERATED BY ZN ANY SK FLIGHT OPERATED BY BT ANY SK FLIGHT OPERATED BY RC ANY SK FLIGHT OPERATED BY EE. Category 5: Advanced reservation/ticketing restrictions RESERVATIONS ARE REQUIRED FOR ALL SECTORS. WAITLIST NOT PERMITTED. TICKETING MUST BE COMPLETED WITHIN 1 DAY AFTER RESERVATIONS ARE MADE OR AT LEAST 2 DAYS BEFORE DEPARTURE WHICHEVER IS EARLIER. OR - RESERVATIONS FOR ALL SECTORS AND TICKETING MUST BE COMPLETED AT THE SAME TIME. WAITLIST NOT PERMITTED. NOTE - WARNING- ALL RESERVATIONS MADE WITHOUT TICKET NUMBER WILL BE CANCELLED AUTOMATICALLY AFTER TICKETING DEADLINE. Category 8: Stopover restrictions UNLIMITED STOPOVERS PERMITTED ON THE PRICING UNIT. Category 9: Transfer restrictions ORIGINATING SWEDEN - UNLIMITED FREE TRANSFERS PERMITTED ON THE PRICING UNIT UNLIMITED FREE IN EUROPE EXCEPT CPH. AND - UNLIMITED TRANSFERS PERMITTED ON THE PRICING UNIT AT SEK 17 EACH - CHILD DISCOUNTS APPLY. INFANT IS FREE UNLIMITED IN CPH AT SEK 17 EACH FARE BREAK AND EMBEDDED SURFACE SECTORS NOT PERMITTED ON THE FARE COMPONENT. Category 10: Combinability .... Category 12: Surcharges .... Category 15: Sales restrictions ... Category 16: Penalties CANCELLATIONS BEFORE DEPARTURE PER ONE WAY CHARGE SEK 650. NOTE - TICKET IS NON REFUNDABLE IN CASE OF NO SHOW ------------------------------------------ CANCELLATION FEE APPLIES BEFORE DEPARTURE OF POINT OF ORIGIN FOR THE WHOLE TICKET. ------------------------------------------ IF THE CANCELLATION FEE IS HIGHER THEN THE FARE/TAX AMOUNT THE YQ/YR FEE WILL BE USED TO PAY PART OF THE CANCELLATION FEE. ------------------------------------------------ NO CHILD DISCOUNT. INFANT FREE OF CHARGE. ------------------------------------------ FULL REFUND PERMITTED BEFORE DEPARTURE IN CASE OF REJECTIONS OF VISA. EMBASSY STATEMENT REQUIRED AFTER DEPARTURE TICKET IS NON-REFUNDABLE. NOTE - FOR NON REFUNDABLE TICKETS YQ/YR DOMESTIC/ INTERNATIONAL FEES WILL NOT BE REFUNDED. ------------------------------------------ REFUND OF UNUSED TAXES/FEES/CHARGES PERMITTED CHANGES ANY TIME PER TICKET CHARGE SEK 650. NOTE - NO CHILD DISCOUNT. INFANTS FREE OF CHARGE. -------------------------------------------------- ORIGIN/DESTINATION OF THE FARE COMPONENT MAY NOT BE CHANGED. -------------------------------------------------- REBOOKING IN SAME BOOKING CLASS AS TICKETED CHARGE SEK 650 PER TRANSACTION -------------------------------------------------- .... Category 19: Discounts .... Category 31: Voluntary changes ... Category 50: Application SAS PLUS SMART CLASS OF SERVICE PREMIUM ECONOMY. APPLICATION AREA THESE FARES APPLY WITHIN EUROPE. TYPES OF TRANSPORTATION FARES GOVERNED BY THIS RULE CAN BE USED TO CREATE ONE-WAY/ROUND-TRIP/CIRCLE-TRIP/OPEN-JAW JOURNEYS. FARES ONLY APPLY IF PURCHASED BEFORE DEPARTURE. EXCEPTION - FARES MAY BE USED FOR ENROUTE UPGRADING FROM A LOWER SK GO LIGHT/SK GO/SK PLUS SAVER FARE PROVIDED THAT ALL CONDITIONS OF THE NEW FARE ARE MET. CAPACITY LIMITATIONS ...
Har ikke aktivt EF-abo nå, men du kan finne det meste via ITA matrix så lenge fare basis-koden forsatt er til salgs