Hei! Jeg har hatt AMEX platinum en stund, men har aldri brukt bonuspoeng og CT med andre enn SAS. Nå lurer jeg på om jeg skal bruke årets CT på en tur til Israel. Feks. med Lufthansa. Jeg har forstått at det er mye dyrere i avgifter med Star Alliance enn SAS. Er det noen som vet sånn ca. hvor mye man må ut med i avgifter per pers. T/R.? Takk for svar
Utrolig lite igjen for poengene ift å reise feks til USA eller Asia. Avgiftene er «tilnærmet» det samme
Fordi her inne er målet og reise lengst mulig. Helst med bruk av 8 legg i Business eller first, slik at man får fløyet mest mulig for poengene ;-)
Bruk CT til akkurat det du vil, men vit at avgiftene fort blir flere tusen kroner pr person. For korte turer innad i Europa får du ofte vanlige billetter til ca samme pris, pr person. Derfor vil mange gjerne bruke CT på lange reiser hvor verdien er større.
For å sette det i perspektiv, tar dere turen til Israel på vanlig single aisle fly, så betaler dere antagelig noe av det samme i avgifter som fruen og jeg gjør i SQ First på 777 til Singapore. Det koster relativt sett mye mer for dere i poeng og. Kjøper dere billetter til Israel kommer dere vel lett under 10000 samlet. En F billett til Singapore er fra 40000 og oppover, pr pers...
Takk for svar! jeg ante virkelig ikke at avgiftene var så dyre! Vi har reist til USA en gang i året med 2 CT de siste årene. 2 voksne og 2 barn. Mannen har lyst på variasjon. Hvilken destinasjon vil dere anbefale dersom vi heller skal ta turen østover neste år? Foretrekker å reise med SAS fordi jeg får mest for poengene da. Og det er billigst... eller kan vi feks. Reise til Hong kong med SAS og videre med star alliance til Bangkok? Vil da avgiftene være lavere siden vi reiser størsteparten av turen med SAS?
Fra HKG til BKK ville jeg kjøpt separate billetter. Vi planlegger å bruke CT til AKL julen 2019. Så er tanken å kjøpe separate billetter derfra til en øy i Stillehavet. Fin combo.
Hvis du er så heldig å finne t/r med SAS til HKG så er varianten til @RoadKing å anbefale. Det gir minimalt med avgifter og større fleksibilitet på antall døgn i HKG. Billettene er vel ikke så dyre på den strekningen heller og turen er relativt kort. HKG er forøvrig en helt fantastisk by!
Flyprisene til Israel er jo lave om man er flexi på tider og datoer. Har sett priser fra rundt 2000 og Star Alliance fra rundt 3000 så bruk av poeng kan fort være skikkelig tullete. God tur uansett!