Hei, Jeg har bestilt førjulstur for to fra Oslo til Nairobi med CT. Reisetrekningen er som følger (alle i business): 08.12.17 OSL-FRA (SAS) FRA-IST (TURKISH) IST-NBO (TURKISH) 20.12.17 NBO-IST (TURKISH) IST-OSL (TURKISH) For dette måtte jeg betale 3029 kr pr. person i avgifter (hhv. 875kr for taxes, fees, other charges og 2154 for domestic/international fees). 1) Har noen en god forklaring på hvorfor dette ble såpass høye avgifter for denne flyturen? 2) Ser Lufthansa Cityline har en flight ved utreise som er betydelig raskere, men her er det pr dags dato ikke tilgjengelig billetter i business. Har noen erfaring med om/når dette eventuelt vil bli tilgjengelig? Er det to-ukers regelen slik som for first-billetter?
Virker som trådstarter er ute etter business awardseter. Det er forhåpentligvis noen her som husker akkurat når Lufthansa slipper business-seter, men så vidt jeg vet slippes de lang tid i forveien. Det kan fortsatt hende de slipper flere award C-seter hvis det ikke er solgt så mange. Dette kan du se i ExpertFlyer eller på united.com.
Business eller Economy? Jeg er selv på jakt etter 3 award business-billetter på den strekningen der i mars 2018. Har et lite håp om at de slipper billettene etterhvert.. Forøvrig kom avgiftene på turen vår OSL-MUC-VIE-MRU-IST-OSL på 3500 per pers. Virker som at den sonen generelt sett er ganske dyr i skatter+avgifter..
Takk for tilbakemelding vedr. avgifter, kan se ut til at denne sonen er spesielt kostbar mtp. skatter+avgifter. Alle strekninger er booket med business pr. nå, også IST-OSL med Turkish. Men jeg ønsker å endre strekningen OSL-NBO slik at jeg kan reise med Lufthansa via Frankfurt på business. Men det er pr. nå ikke ledige billetter på denne, men mulig det kommer etterhvert?