I en FB-gruppe som jeg er med i var det for en uke eller to siden en person som tok opp manglende lounge-tilgang på LHR når han skulle fly LHR-BOG i Avianca Business Bonus. Siden vi har dette booket for sommerens tur til Galapagos, gikk jeg inn og sjekket på vår egen booking. Bestillingsklassen er fortsatt I, setene er fortsatt i Business-kabinen men det står klassifisert som Economy på billetten. Kan dette være et fantasifullt tiltak fra Avianca side for å spare noen kroner på lounge-tilgang til LHR? For vår del har det ikke så mye å si siden vi er 1x EBD og 2x EBG på tur, men andre kan kanskje føle seg litt snytt. 13 timers venting på LHR uten lounge-tilgang er ikke akkurat så veldig fristende! Fra den opprinnelige bookingen: Og fra utskriften:
Jeg flyr denne ruten om noen dager. Hos meg står det ingenting der det står "Economy" hos deg. Veldig rart hvis man ikke kommer inn i *A business loinger med "business"-billett fra *A. Avianca har kuttet ut business på alle ruter utenom Europa-rutene så vidt jeg forstår. Mulig det har skjedd en feil i forbindelse med det?
Jeg fløy LHR-BOG med AV121 30.01.23 og da var det Business klasse, skjønt det var vel ikke den beste businessklassen jeg har reist med. Setene i business er gode businesseter!
Jeg gjetter på at dette er en bug i visning av bookingdetaljer hos SAS. Tildelte seter på 1. rad, mengde bagasje og bookingklasse passer jo alle med business.
Fløy Avianca business t/r LHR og Bog nå nylig. Skuffende greier. Setene var bra, men resten var en nedtur dessverre.
Har fått det samme men på en booking med LOT. Fikk endringsmelding fra SAS, kunne ikke skjønne hva som var annerledes, men på utreise fra WAW - Seoul står det klasse I -economy, med seter på 3. rad. På retur står det NRT - WAW, klasse I - business.
Det blir spennende å se hvordan de er nå. Fløy samme strekk i 2017 og var veldig fornøyd den gangen. At det var første gang i longhaul business hadde kanskje noe å si, alt var veldig mye bedre enn hva vi var vant til fra før. Med erfaringer i business med SAS, Thai, ANZ og Singapore har jeg et mye bedre utgangspunkt til å vurdere de denne gangen, det viktigste for denne turen er å ha en seng på natten!
Det stemmer at dette kun er en bug i sas appen og på nettsiden. Om du velger seter ser du jo fort at du sitter i business. Evt sjekker du på avianca sine sider om du trenger ro i sjelen
Fløy MAD-BOG og BOG-LHR i februar i år. Begge strekk på natten. Setene er helt ok, sov godt. Service og mat er svakt. De serverer middag og frokost og gjemmer seg foran gardinen på resten av turen.
Var det slik at Avianca har fjernet Biz klassen på reiser innad i Sør-Amerika? Ser at jeg kan booke BOG-EZE i business.
Avianca har bestemt seg for å gjenningøre business på utvalgte ruter i Amerika fra August'23 https://onemileatatime.com/news/avianca-restores-business-class-americas/
Vi har billetter i Business (klasse I) med Avianca BOG-SCL-BOG. Men etter å ha lest litt om at de legger ned business-programmet sitt gikk jeg inn på siden deres og forsøkte å booke billetter på samme strekning for cash, der ser det ut til at det man egentlig får er lounge, business-seter og gratis baggasje. Ikke helt like bra som jeg hadde håpet når jeg fant turen på *A-søket, men det er nattflyvning nedover og grytidlig morgenflyvning tilbake så gode seter med sovemulighet er det viktigste.