AVIS - Ingen loyalty fordeler i USA?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av runarg, 19. febr 2019.

  1. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    695
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har leid bil hos AVIS i USA i mange år, hovedsaklig på LAX. Som President's Club medlem har jeg normalt fått oppgradering, noe som er en av fordelene. Men ikke sist gang. De nektet meg.
    Da jeg kom hjem kontaktet jeg kundeservice i Norge og fikk beskjeden "INGEN loyalty fordeler gjelder i USA".
    Jeg fant det vedlagte dokumentet, som etter min mening viser at det gjelder i hele verden. Og svaret var "Men ikke i USA". Så sa han at han skulle ta det med sjefen sin. Han kom tilbake etter 5 minutter og gjentok "Det er helt klart at INGEN loyalty fordeler gjelder i USA"!
    Han sa at jeg har vært heldig som har fått oppgradering, men jeg har ikke krav på det.
    Hva er andres erfaring med dette?
     

    Attached Files:

    NoLimit liker dette
  2. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    618
    Bonuspoeng:
    93
    Har alltid fått oppgraderinger tidligere. Oppgradert fra liten SUV (Ford Edge) til Suburban osv. Dette må være noe nytt, og veldig overraskende. USA pleier å være der de er mest rundhåndet med upgrades på leiebiler.
     
  3. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Har også pleid å få oppgradering i USA og har en del leier. Sist gang fikk jeg ikke og krevde da gratis barnesete. Dette fikk jeg av goodwill, de sa jeg ikke hadde krav på det.

    Ift flyplassleie i USA så har jeg også brukt Hertz Ultimate Choice med suksess.
     
  4. Kalsnes

    Kalsnes Medlem

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ble nektet ekstra sjåfør uten kostnad sist jeg var i statene og jeg er Preffered Plus som skal ha det inkludert.
     
    Shyneno liker dette
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo rimelig kjipt. Skuffende Avis.
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Avis blir mer og mer uaktuelt for meg, merker jeg. Hvis jeg nå heller ikke får poengene fra siste leie i desember, så er det kroken på døra for meg.
     
  7. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg forstår ikke helt dette, hvorfor skal noen være med i Preferred i USA hvis det ikke er noen fordeler? Det gir jo ikke mening?
     
  8. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har leid en god del biler i San Diego nå siden august og det har vært litt blandet drops. Jeg undersøkte en god del da jeg fikk innvilget President's Club om vilkårene for USA og fant ut at fordelene kun var gyldige i Europa.

    Da jeg leide en bil i november så booket jeg gruppe C og fikk gruppe G. Jeg tittet over disken den gangen og det var skrevet ut en lapp med mitt navn og "President's Club" på forhånd. I alt papirarbeidet derimot, så er det aldri noe mer enn "Avis Preferred" oppgitt som status. I januar fikk jeg oppgradering fra gruppe D til gruppe F. So far so good. Nå forrige gang booket jeg gruppe C og fikk gruppe C. Jeg var ganske overrasket (og ikke minst skuffet), men jeg er ikke så veldig konfronterende, så jeg lot det gå.

    Har vel mer eller mindre akseptert at jeg har hatt flaks til nå og at hvis man vil ha en ordentlig bil, så må man legge på de ekstra lappene for å sikre seg en. Hvis man er EBG/EBD, så kan man alltids bruke denne kupongen for å få en garantert oppgradering.
     
    Last edited: 19. febr 2019
    RoadKing liker dette
  9. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Å nei du..... der er subject to availability...så absolutt ingen garanti.

    Har prøvd den kupongen to ganger uten hell....så den har jeg sluttet å ta med. Prøvde også en av gangene å få avis i norge til å legge kupongen på bestillingen.
     
  10. Kalsnes

    Kalsnes Medlem

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk heller ikke poengene for min leie sist i Miami. Har klagd men ikke hørt noe...
     
  11. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Vi fikk oppgradering nå denne uken på Dulles.
     
  12. OyvindN

    OyvindN Skydiver

    Innlegg:
    442
    Likes mottatt:
    3,050
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk oppgradering på MIA ved leie 19/12 til 3/1. Alle EB-poengene i kampanjen kom også inn på konto uten problemer.
     
  13. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Leide bil i Miami og i Key West i fjor. Husker ikke klassene, men bestilte begge gange en vanlig sedan og fikk upgrade til SUV. Ble informert at dette var pga status.
     
    haifinn liker dette
  14. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    695
    Bonuspoeng:
    93
    AVIS synker dypere og dypere! Ny leie på LAX. Gruppe E og jeg er fortsatt President's Club medlem.
    Etter å ha kjørt en time oppdaget jeg at min telefon og GPS ikke ladet. De var plugget i 12V uttaket. Jeg byttet til et annet 12V uttak. Det samme der.
    I Las Vegas kjørte jeg innom AVIS og forklarte problemet. "Du må henvende deg på LAX der du leide bilen" var svaret! Ingen hjelp å få.
    Da jeg kom hjem sendte jeg klage til AVIS, og svaret var "Vi avviser klagen. Det står ingen ting i våre vilkår at vi garanterer 12V lading"!
    Går det an?
     
    thecoldfish and Roberto like this.
  15. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Om jeg bestiller kabriolet på LAX med PC status, kan jeg da risikere at jeg blir oppgradert vekk fra denne bilen, til eksempelvis en SUV?

    Evt. andre veien, er det noe håp om jeg bestiller liten bil og håper på en kabriolet, eller blir det ren bingo?
     
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Viss du vil ha cabriolet så er det nok det du bør bestille, uavhengig av status og selskap. Dette er vel en såpass spesiell leiebilkategori at man sjelden eller aldri blir oppgradert til eller fra denne, etter min noe begrensede erfaring i alle fall.
     
    Thomas123 liker dette
  17. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,005
    Bonuspoeng:
    183
    Skal leie bil på vår sommerferie til Hamptons.
    Noen som har erfaring med å leie fra Newark og levere den tilbake på La Guardia?
    Tenkte den tanken er god,siden vi skal videre til Manhatten og da slipper kjøre inn dit :)

    Avis og President club,håper på samme bra oppgradering som sist leie i Miami :)
     
  18. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Trodde USA var landet der alle fordelene var utformet for.. ?
     
  19. Stavangeren

    Stavangeren Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har veldig blandede erfaringer med Avis, dog utenom oppgraderinger etc.

    I mai 2018 nektet de meg GPS (som jeg hadde voucher på) og jeg måtte enten betale for GPS (dyrest) eller oppgradere bil (billigst). Jeg valgte billigste, så da jeg klaget parerte de bare med "kunden ønsket oppgradering".....leien ble nesten dobbelt så dyr med GPS.

    I desember 2018 var det også noe tull med betaling og bompenger, men det var så små summer at jeg ikke orket å ta det. Men: Leien ble nesten 30% høyere enn det jeg hadde i min avtale....

    Etter at jeg ble Avis Preferred etter nyttår, gikk leien i februar 2018 fint. Betalte som avtalt på forhånd. Ny leie på fredag fra Avis, spent om det også går fint.

    Alle disse leiene i USA.
     
  20. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Hentet ny bil igjen i går. Booket gruppe D (Buick Verano or similar) og fikk tildelt en Mazda CX5 (gruppe F) et kvarters tid før jeg kom dit. Jeg er ganske lang og bilen var trang. Så her var det egentlig ingen oppgradering (standard til intermediate SUV).

    Jeg gikk bort til Select&Go for å se om jeg ikke kunne bytte til noe annet, men der stod det kun tre Dodge Ram 1500 pickup trucks... Veldig tydelig at de gjerne ville ha disse ut.

    Tidligere på dagen hadde jeg lastet ned Avis sin amerikanske app (fra den amerikanske App Store) og i denne så kan man ikke bare se hva man har fått tildelt, men man kan også se alternativer! Jeg fikk opp en liste med valg av biler jeg kunne bytte til eller oppgradere til (for penger). Alt var ganske "meh", men inni der så var det en splitter ny Ford Fusion hybrid (gruppe E) med kun 200 miles på seg. Meget fornøyd med utfallet til tross for mye fram og tilbake. Lærdommen for de som kan benytte Avis Preferred-systemet er å laste ned den amerikanske appen når dere leier i USA.
     
    Last edited: 27. febr 2019
    Baldrick, Roberto, Maggie and 2 others like this.

Del denne siden