Avis preferred, erfaringer. Verdien av plus og president's club

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 12. jan 2018.

  1. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Har begynt å samle opp leier med Avis, og er blitt plus. Har på leiene etter det fått fine biler og oppgraderinger. Men spørsmålet er om det er verdt å slenge inn eit par ekstra leier for å komme opp på Presidents club? Kva erfaringer har de med å vera medlem her?
    (det vil så klart kunne gjera at eg samstundes får 10 000 ekstra poeng...)
     
  2. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113

    Jeg har fått Presidents Club gjennom DNB Saga, og kan vell ikke si jeg har merket så mye til det.. Fikk en liten oppgradering sist.. men så pleier jeg ikke leie så mye bil heller..


    C
     
  3. andersand

    andersand Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    I europa har PC vært topp for meg, leid billigste driten ofte og fått kule ting.

    I usa leide jeg kul ting, og fikk crap og 0 upgrades, drar over igjen om 1 uke, og så om 5 uker, så ser vi da, har bestilt 7 seters suv, men upgrades finnes definitivt.

    I usa har jeg stått oppført med feil status i praksis, PC som notat, ikke preffered plus engang i praksis selv med fysisk kort :/ snakket med avis senest i går, så får vi se.
     
  4. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,762
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har President Club gjennom DNB Saga og er alltid blitt oppgradert .... sist jeg var i USA ble jeg oppgradert flere klasser ..
     
  5. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    President Club gjennom Saga. Testet for første gang på Paphos i slutten av oktober. De ga 100-0 blaffen. "Upgrade? Nonono". Hadde egentlig ikke så mye å si, men det var nå mer på et prinsippielt grunnlag at jeg påpekte det :p
     
  6. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg kan anbefale Sixt Platinum. Har hatt det i flere år nå, velfortjent gjennom antall leier, men det er også mulig å matche fra EBG til SP.

    Har de siste 7-8 årene fått oppgradering hver eneste gang, minst 2 klasser opp der det er mulig.
     
  7. Anders123

    Anders123 Nytt Medlem

    Innlegg:
    22
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Avis Plus har stort sett gitt meg oppgradering 1 eller 2 klasser i Europa, men ingen stor forskjell (bestiller som regel billigste bil).
     
  8. graphite

    graphite Medlem

    Innlegg:
    188
    Likes mottatt:
    321
    Bonuspoeng:
    63
    Litt små-perks som gjør at ting glir litt lettere. Oppgradering hver gang hittil, og på DUB slapp man å ta buss til hovedparkeringsplassen og kunne plukke opp og levere tilbake inne på terminalområdet. Slike ting. Men det er jo ikke alltid det lønner seg å leie fra dem selv med PC.
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Har alltid fått oppgradering (er PC), er egentlig veldig fornøyd med Avis, men jeg kjenner på at jeg blir irritert over problematikken med poengene i kampanjene deres.
    Spørs om jeg prøver Hertz en stund fremover :)
     
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    Også rundt Middelhavet? Synes stort sett alle leiebilfirmaer i den "sonen" er elendige på oppgraderinger etc. Uavhengig av selskap, men har aldri leid bil fra Sixt i det området.
     
  11. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Er veldig fornøyd med PC hos Avis, har omtrentlig 10-15 leier hvert år. Får oppgradering omtrent hver eneste gang.
     
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,762
    Bonuspoeng:
    293
    Bestilte en VW Polo fra Avis på AGP og fikk en toppmodell Mercedes A180 ... synes det var en grei oppgradering.
     
  13. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Samme bestilling i Dubrovnik gav meg en Seat (jeg ikke husker navnet på), som visstnok var tilsvarende en VW Golf. Har PC hos Avis.
     
  14. Balongum

    Balongum Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg er har PC hjennom DnB Saga. Jeg har bestilt Passat til to turer denne våren. Hva kan jeg forvente å få disse Passatene oppgradert til tro?

    ;-)
     
    Travellingalf liker dette
  15. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    Kunne fått PC gjennom SAGA, og også gjennom Amex. Variabelt med oppgraderinger, og det ER verdt å merke seg at de ulike stasjonene ikke er forpliktet til å oppgradere bookinger høyere enn gruppe F. (F->H). Leier mye rundt Middelhavsområdet og der er den klart største fordelen køprioritet når hordene sirkler rundt skranken.
    Datteren min på 21 fikk også PC gjennom Amex, og i STL før jul klinket de til med gruppe C->J og null egenandel på kaskoen samt null tillegg for underage driver. DEN likte vi!
     
    Travellingalf, ValdresBjarne and Edin like this.
  16. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Har Amex Sas plat. Gjer det PC?

    Har leid biler no etter opparbeide meg pluss, og fekk Merc GLA i staden for renault clio og i stavanger no då eg fekk fiesta istaden for up. Synes egentleg Avis har vore topp, og betre enn hertz der eg hadde status før. Har ikkje prøvd Sixt.
     
  17. andersand

    andersand Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg fikk både i ft. lauderdale og miami at "there is no upgrade on a mustang"... der stod jeg med rekke 4 mustang, og var LITT uenig, "pretty much every cab you have is an upgrade" var svaret mitt :/
     
    Travellingalf liker dette
  18. magnusha

    magnusha YouTuber @awardviking

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    393
    Bonuspoeng:
    63
    Har Avis noen statusmatch for *A Gold eller SAS Amex plat?
     
    Last edited: 22. jan 2018
  19. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har både Sixt Diamond og Avis PC, fikk de for lenge siden og tydeligvis er det en eller annen bug, for jeg får nytt kort av dem hver år ;)

    Leier kanskje ikke mer enn 4-5 ganger i året og velger da som regel den billigste av de to. I Norge føler jeg at jeg får mer ut av Avis, men i Tyskland så er SIXT Diamond en eller annen hellig gral for der kan du leie en golf og få en Porshe :) Har bare leid der en gang, så statistikken er ikke helt valid ;)
     
    Upsaker and Kalsnes like this.
  20. truetraveller

    truetraveller Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg er kjempefornøyd med PC. Opplever alltid å få oppgradering. Stort sett mye bedre fordeler her enn i ymse hotellprogrammer. Ble også behandlet veldig pent og fikk tilbakeført noen slanter etter en leie i Italia.
     

Del denne siden