Trenger hjelp til å finne en avslappende destinasjon med hovedsakelig sol, bading og der man i tillegg kan se seg litt omkring (utenfor Europa) 7-17 mai. Kan gjerne kombinere to land. Amex CT. 600.000 EB points. Tenker da med Star Alliance. First class er ikke et must, men er åpen for det om det er mulig! Land som ikke er så veldig aktuelle: Chile, Argentina, Uruguay, Panama, Ecuador, Mexico, Qatar, Emiratene, Tokyo, Thailand, Kina, Hong Kong, Sør-Korea, Indonesia, India, Tanzania, Kenya da dette er land jeg allerede har besøkt tidligere. Tips til reiserute og destinasjoner mottas med stor takk!!
Jeg kom nettopp hjem fra Costa Rica. Det anbefales. Kan kombineres med Nicaragua. Fint for sol og bad, men også mye å gjøre og se. Vi reiste Svg-London-Houston-Liberia med SAS og United. Med retur via Newark. Fin rute.
Sri Lanka. Kan kombineres med Maldivene. Vi fløy fra Svg til Sri Lanka i business med Turkish Airlines. Vi mellomlandet i Maldivene på vei til Sri Lanka. Bare unngå Air India om du kan
Bali. Der finner du ro i sjelen. Billig for skikkelig luksus trekker opp, samt at det faktisk finnes skikkelig luksus. Ellers er mitt ultimate sjelefredsted Hawaii/ Big Island. Vanvittig herlig sted
Brunei, så kan du fly inn med Singapoor i F fra SIN. Forøvrig virket det som ganske strengt, "Lovgivningen i Brunei er delvis basert på sharialov". https://www.regjeringen.no/no/tema/...rmasjon/velg-land/reiseinfo_brunei/id2415974/
Barbados, San Juan, Singapore / Sentosa Island ( Øy utenfor Singapore) Maldivene, El Nido Palawan ( Filippinene ) er mine tips God tur, å skriv gjerne reisebrev i samme slengen!
Bali står på tapeten i Oktober kombinert med Sør-Korea (Seoul og Busan) Hawaii er i tankene. Vanskelig med CT kanskje? Tenker da OSL - CPH - SFO. 2-3 dager i SFO også en ny booking ut til Hawaii og tilbake. Bra tips. Denne skal definitivt vurderes!! Costa Rica, Nicaragua og Honduras hadde vært spennende Maldivene frister sinnsykt. Men den har jeg lovet å spare til etter bryllupet Palau og Fillipinene da kanskje? Hvem anbefaler du å fly med her i forhold til CT? SAS til Tokyo kanskje også videre? er ikke så dreven med CT utenfor SAS...
SFO er en kjempekombo for sure. Lett å finne plass med Lufthansa til SFO i biz, A380. Vet ikke hvordan det er med stopover når du brenner CT, men United flyr to daglige til Kona (KOA), tilgjengeligheten bruker å være bra på bonus. Skal du ha en god kombo med avslapning, velg Kona/Big Island. Helt fantastisk. Hotelltips er Fairmount og Four Seasons.
Brunei er vel det siste landet eg tenkjer på når det er snakk om sjelefred. No besøkte eg riktignok landet under ramadan, men då var det ikkje eingang lov å drikke vatn åpenlyst medan sola var oppe. Maten måtte bestillast some take away og fortærast på hotellrommet. Alkohol kan takast med, men må drikkast på hotellrommet, dette gjeld heile året. Bottom line, greit å ha vore innom Brunei, men ikkje reis dit for sjelefred. Disclaimer: Dette er i alle fall inntrykket eg sit igjen med etter besøk i 2015.
Til Palau kan du fly United fra Manila eller Guam, eller Asiana fra Seoul. Til Asia et det nesten ubegrensede muligheter. Vår rute i fjor sommer var OSL-TXL-IST-TPE-MNL-ROR-GUM-PNI-GUM-HKG-ARN-OSL Fikk både Palau og Micronesia samt noen 20 timers stopp.
+1 på El Nido Fiilippinene! Har akkurat booket denne i juli: cph-fra, fra-icn (Asiana F), icn-mnl // mnl-bkk, bkk-cdg (Thai F), cdg-cph Var sånn passe støvsugd for F-billetter på mine datoer i juli (for utenom Air China), er litt usikker på hvordan tilgjengeligheten ser ut i mai. GT
Meget interessant rute! Fikk du til et lengre opphold (24t+) både i Palau og Micronesia ved bruk av bonuspoeng kombinert med CT?
Ja. Booket CT med open-jaw. Dvs OSL-ROR / PNI-OSL og egen billett ROR-PNI. Var ingen mulighet til å få det løst på en annen måte da det ikke går fly hver dag utover der. Noen strekker måtte også bookes i eco pga manglende business tilgjengelighet. Vi hadde en natt i Berlin, Istanbul og Hong Kong på turen. En dag i Manila var planlagt, men pga tyfon ble mesteparten av tiden brukt på loungen i Istanbul istedenfor.
Du kan jo reise til Christchurch I New Zealand for å få lengst mulig F-reise. Men er vel litt kaldt der i sommerferietiden. Synes Vietnam er et av de mest avslappende landene jeg har vært i. Men lite ruter med star alliance synes jeg. Cruise i Ha Long Bay står høyt på lista. Synes sjøl at Bali og Cebu var for masete for min smak, men så bodde jeg på litt rimeligere hoteller. Hater at det ikke eksisterer trafikklys og fotgjengerfelt i Sørøst-Asia Palawan Island var fint, men mye gateselgere og sånt her også. Cebu Pacific er et kult selskap som jeg gjerne flyr flere ganger med. Ellers så kan du ta en introduksjonstur til Kina med Beijing, Xian og ikke minst Zhangjiajie med evt exit fra Shanghai. Oops den sto i "not"-lista di. Ellers er vel alle øyriker rundt ekvator stort sett drømmeferien for oss nordmenn. Jeg elsker til og med Gran Canaria (sjokk, hat, avsky) Forresten ikke glem star alliance sitt verdens-rutenett på star-alliance.innosked.com Lykke til