Avsluttet/Slettet EB-konto

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Marmag, 12. okt 2017.

  1. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Er kostnadene ved slike besøkt estimert utfra antall besøk, eller er det fastpris?

    Du har selvfølgelig rett i at det koster dem penger, men SAS ser vel på det som en rekrutteringsstrategi? Det er selvfølgelig dem med gavegull som reiser mellom fem og ti legs i året, men også andre som ikke makter mer enn rundt 30-50. I sistnevnte gruppe er det vel mer å hente, da folk uten status ville valgt rødnese fremfor SAS.
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,752
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg mottok gavegull for halvannet år siden. Før det fikk jeg såvidt sølvkort, i år ser det ut til at det blir diamant. Så det gjør noe med folk å ha en farge på kortet sitt. Beklager at jeg har spist havregrøten deres, men jeg lover å gjøre opp for meg. (Reiser stort sett utenom rushtidene)
     
    veeegard, DanH, Henrik and 10 others like this.
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Per besøk. Ellers hadde det ikke vært så viktig å notere bonusnummer alle mulige steder rundt om..
     
    Marmag liker dette
  4. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Enig, jeg mottok også gavegull fra en som ikke er familie i 2014, se hva den har gjort med meg!!
     
    Last edited: 12. okt 2017
    Xflipper, DanH, Angie and 2 others like this.
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel også slik SAS kaprer de som flyr 45 plus leg i året.
    -Få gavegull
    -Fly 45 ganger i perioden din
    -Behold gullkort
    -Fly nye 45 leg osv....
     
    Upsaker liker dette
  6. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har igjen rekruttert kona som fikk gavegull (ikke fra meg) og oppnådde gull selv på rekordtid til neste periode. Vi har ingen reiser i forbindelse med jobb, at SAS har tjent MYE penger på oss er det ingen tvil om!
     
    Last edited: 13. okt 2017
    milehigh and Fredrik81 like this.
  7. Peregrin

    Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Det er vel åpenbart at SAS tjener på gavegull, hvis ikke hadde de ikke hatt den muligheten. Tar det for gitt at SAS evaluerer effekten av dette fortløpende, og hvis det viser seg at ordningen er dyr blir den nok raskt "forbedret" bort. Tipper dette er en effektiv og treffsikker måte å rekruttere lojale kunder på, ref. tidligere poster i denne tråden.
     
    Eddie47 and DanH like this.
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Gode poeng her, da har det vel noe for seg, å gi anledning til å gi bort gullkort :)
     
    Peregrin liker dette
  9. Marmag

    Marmag Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg regner egentlig med at å gi loungetilgang til sølvmedlemmer i sommer- og julesesongen koster mer! Det er nok irriterende som fy for *G og oppover, men det var i alle fall det som gav med motivasjonen til å tjene gullkort!
     
    Petter B-C, Peregrin and RoadKing like this.
  10. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Litt back to topic: Var vel en sak for en stund tilbake om en som hadde flydd mye på ungdomsbilletter, fikk bøter osv men det ble krangling angående opptjente bonuspoeng. Faktisk usikker på hvordan det endte men det kan jo være en måte å få ufrivillig avsluttet medlemskapet.
     
  11. magicturtle

    magicturtle Nytt Medlem

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Sas har tjent så heftig mye på mitt kjøpte gullkort, det har gått til gode for han jeg kjøpte det av også, jeg har spart inn bagasje allerede på de 25 flyene jeg har hatt på 3mnd nå.
    Går inn på loungen for å tisse noen ganger ellers er jeg der sjelden.

    Bare å blokke min konto, for da flyr jeg med noen andre. Jeg er avhengig av å fly, men velger sas siden jeg har gullkort.
     
    RoadKing liker dette
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Well spoken.
     

Del denne siden