Awardfares.com - Samletråd

Tråd i 'Bonushjelp' startet av drsyk, 15. jan 2019.

  1. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Merkelig. Det er jo nøyaktig samme søk som jeg har gjort, men kommer ikke opp her.

    Må nesten sjekke opp om jeg står registrert som premium bruker .
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Var da volsomt til engasjement her...
    Men er fikset nå :)
     
    drsyk and furlong like this.
  3. Bergan01

    Bergan01 Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    33
    Har brukt denne siste måneden og testet mot united med stikkprøver. Setter pris på å kunne filtrere over perioder med avreise- og ankomstområde fremfor spesifikke flyplasser.
     
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Professor @Are blir som et dårlig kupp forsøkt i Tyrkia litt forleden om vi forsetter å skrive her om noe som er en direkte trussel for levedyktigheten til Expertflyer :p
     
    Are liker dette
  5. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ikke ut som om Awardfares er helt til å stole på.
    Den gir ingen fullgod visning på hva som er ledig, men det den viser virker som om stemmer .

    Feks så gikk det greit å finne 4 ledige i First til BKK og SYD i mars med TG.
    Awardfares blir fullstendig ubrukelig langt frem i tid, så da ville jeg nok heller gått for EF og Travelhacks for rene SK avganger.

    Vedlegget viser at Awardfares ikke finner ledige seter på SK909 den 24/11.
    Har funnet flere tilsvarende avvik.
     

    Attached Files:

  6. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Det ser også ut som den ikke har et eneste treff for SQ. Selv i økonomi.
     
    furlong liker dette
  7. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    5 Dollar bortkastet :-(
    Kunne kjøpt løk på Meny for pengene og fått Trumf istedenfor!
     
    morradi liker dette
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Hmmmm da har jeg visstnok wastet noen AmEx kroner da, men den viser jo LH og TG riktig fram til mars?????:eek: Har også satt opp alerts og kommer nok til å bruk den en stund fremover og kartlegge litt fremover o_O
     
    Storbaba liker dette
  9. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
  10. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Du må trykke på oppdateringsknappen for dei aktuelle datoane, då sjekkar den status på nytt. Grunnen til at den viser null er kanskje at det aldri har blitt søkt på, eller at det ikkje har blitt søkt på etter at det vart ledig. For alle avgangar utover tre månadar må du sjølv søke på dei aktuelle datoane. Du har 100 slike søk om dagen.

    CPHEWR.png
     
    furlong liker dette
  11. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    Viser her; tips; klikk på det forstørrelsesglasset eller den "snurretingen". Dess fler som søker på enkeltruter og datoer, og gjør disse søkene kommer opp umiddelbart.

    Søker du på nytt nå , så vil du se disse to datoene her.

    capture.png
     
    Storbaba, drsyk and furlong like this.
  12. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje greit å sette seg inn i funksjonene før man sabler løst ja...

    Synes Awardfares fungerer veldig bra. Det er jo tross alt bare et verktøy som henter fra de ulike kildene, herunder Expertflyer, med et litt penere og mindre nerde-aktig interface.

    Den beregner også "maybe-available" på SQ, ut fra hvor mange F og A seter som er ledige. Eksempelvis om det er F4A4 på CPH-SIN vil den vise maybe available 2.

    Ifølge Philip hos Awardfares er det også et fokusområde å "a) increasing the calendar range for gold members, and b) and making the custom searches more intuitive."
     
    furlong, jgroneng, Jorge and 2 others like this.
  13. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    545
    Likes mottatt:
    1,594
    Bonuspoeng:
    93
    Har brukt denne en del, men nå ser ikke TG sine flyvninger ut til å ha blitt oppdatert på 2-3 dager. Den er jo ganske ubrukelig like inn mot en reise om dette plutselig skjer...
     
  14. sness

    sness Medlem

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Har bare gjort noen søk i gratisversjonen og der dukket det opp billetter på ARN-LAX som ikke var på travelhacks eller sas.no

    Liker veldig godt sonesøk, framstillingen av tilgjengelighet og at søkene går raskt. Virker lovende.
     
  15. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har sittet og lekt litt med awardfares, og det virker jo nesten lekende lett å finne leg for leg de neste 90 dagene, se ledige plasser, og for inspirasjon se alle veier til eller fra en flyplass.

    Men er dette reelle data eller må jeg regne med å dobbeltsjekke alt i united sin søkemotor eller på CT-telefonen? Og klarer jeg i det hele tatt å få satt sammen en spennende langtur i biz eller first?

    For eksempel så lette jeg etter en tur fra OSL til SYD i nær fremtid (for gøy), og hvis jeg prøver å starte bakfra med hva som er ledig inn til sydney fant jeg:

    TG: BKK 2019-04-09 19:20 ankomst SYD 2019-04-10 07:20 (9 ledig i biz)

    Videre tilbake mot Oslo:

    SQ: SIN 2019-04-08 18:30 ankomst BKK 2019-04-08 20:00 (8 ledig i biz)
    (Under 24 timer, så her kan vi da ha en overnatting i BKK?)

    Etter dette så strander jeg litt, for til SIN finner jeg i tiden før 8. april kun:
    ZRH-SIN 2019-04-03 og FRA-SIN 2019-04-02 som de seneste kandidatene..
    ok, ikke helt enkelt alikevel med andre ord. :-D

    Hva med PEK? Kan jeg ha mer hell der?

    Prøver først:
    CA932 Boeing 747 * FRA 2019-05-01 20:15 - PEK 2019-05-02 11:25 (3 ledig i first)
    Kjempeflott! til Frankfurt burde det jo være lett å komme seg med bonusbilletter, eller?

    Ingen fra OSL-FRA, uavhengig av klasse.. litt rart men ok. Da strandet det forsøket også..

    Andre muligheter?
    Finner SK995 Airbus A340-300 * CPH 2019-05-02 21:00 - PEK 2019-05-03 11:55 (3 ledig i biz)

    ..men ingen ledige OSL-CPH, men det var dette det kanskje er mulig å få de til å legge ut hvis man er EBG og mangler dette for å komme i mål?

    Gjør et siste forsøk på å finne langtur, og starter nå i Oslo:

    En av mulighetene er:
    TG955 Boeing 777-300 * OSL 2019-04-29 14:15 - BKK 2019-04-30 06:15 (8 ledig i Biz)

    Deretter:
    TG682 Boeing 747 * BKK 2019-04-30 22:45 - HND 2019-05-01 06:55 (2 ledig i first!)

    Blir sikkert ikke rare søvnen man kan få i bangkok, for hvordan er det å finne et hotell med innsjekk 07:00? ;-) Kan vel ta 2 netter...

    Det kan være at det er lettere å finne reiseruter med Gold hos awardfares, men jeg vil gjerne høre om noen har noen erfaringer med awardfares eller om jeg heller bør holde meg til noe annet for å finne en reise.
     
  16. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    Kort fortalt så vil ingen reise dukke opp på awardfares før noen har søkt på den aktuelle reiseruten, som du må ha gold for å kunne gjøre.

    Men som vanlig medlem vil du kunne se de (hvis som over, noen har søkt på de)

    Edit:
    SAS Star Alliance award (sas.no) har mye tilgjengelig OSL-CPH, så mulig de kan kombineres hvis du ringer inn.
     
    Insomnia4u liker dette
  17. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Ser at vi kan søke opp SQ flygninger her,men hvor lang fram i tid kan man søke vis man har et gold abonnemang? kan man søke opp til nesten et år?
     
  18. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Og i motsetning til United finner den ledige billetter i F med SQ mellom PEK og SIN. Skal sjekke i morgen om det faktisk er ledige billetter. :)

    Screenshot_32.jpg
     
    drsyk liker dette
  19. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Merkelig, jeg finner akkurat det samme begge steder...

    Screenshot_34.jpg


    Screenshot_35.jpg
     
    drsyk liker dette
  20. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Det er du som gjør et eller annet feil, jeg finner følgende på disse stekningene. I tillegg til dette er det også mengder med biletter med LH mellom OSL og FRA.

    Screenshot_36.jpg

    Screenshot_37.jpg

    Screenshot_38.jpg
     
    Insomnia4u and drsyk like this.

Del denne siden