Etter en noe økende irritasjon over ikke å finne noen adekvate flights på gratistjenestene har jeg omsider krøpet til kors og gått for Awardfares. Og her ligger det massevis av bonusbilletter. Det er jo rent ut nydelig. Dessverre er ikke venninnen klar for tur før tidlig i april. Så det er foreløpig liten mulighet for å hive seg rundt til alt som frister de nærmeste dagene. Men Det jeg lurer på er. Hvor sannsynlig er det at jeg klarer å finne F med LH? Er det noen ruter som er "lettere" enn andre? Når ca i forveien legges de ut? Jeg merker også at kreativiteten kanskje ikke er helt tipp topp. For jeg søker som regel bare på billetter til BKK eller SIN... Er det noen som har noen tips til steder man burde dra som er varmt i april og har noe gøy å oppleve?
Husk å kryss av at det er EuroBonus billetter du søker (dersom det er det du skal bruke), da minker tilbudet betraktelig.
Lufthansa F er fremdeles eit lite mysterium og ikkje heilt lett å bli klok på. Det positive med dei er at det har blitt booka reiser med dei rundt om til fleire plassar i det siste. Både SFO, ORD, BOS og HND i allefall. Eg har flydd to gonger med dei sidan november og begge turane har det vore rikelig med award-reisande. Men det at Awardfares viser ledige seter betyr ikkje nødvendigvis at SAS ser dei, og i tilfelle SAS ser dei så er det gjerne ikkje før eit par dagar før. Beste tipset sånn sett er å booke ei reise til ein destinasjon der LH tilbyr F med biz-seter i utgangspunktet og så kan du evt. oppgradere om det skulle dukke opp ledige seter rett før.
Okay. Og det var ikke mer enn det som skulle til for at JEG også krøp til samme kors og kjøpte samme produkt (GOLD) etter å ha irritert meg over mildt sagt elendige SAS sider og trege som de er. Her dukket det opp noen godbiter så man kan hive seg på MBT ned til Asok nemlig kjente reiseruten OSL BKK og her får man til og med (selvfølgelig stort sett bare 1 om gangen) business klasse og. Nyttig kors og tips!
Støtter eddie47 sin oppfordring om å velge Eurobonus når dere bruker Awardfares. Det er stor forskjell når det gjelder tilgjengelighet mellom de forskjellige fordelsprogrammene. Jeg reagerer litt når dere finner seter til BKK og SIN, de destinasjonene er veldig vanskelig med Eurobonus. I hvert fall C og F.
Er teit jeg og minner om at hvis alle hadde brukt Awardfares så hadde ingen oppdaget LX F slippet i julen.
Når jeg skreller bort så bare jeg får opp eurobonusbilletter er det da rikelig med BKK og SIN de neste dagene på Awardfares. Men om jeg faktisk hadde fått booka de er vel et annet spørsmål.
hehe, det var en hard tolkning. Jeg tror poenget mitt er at en sjelden finner alt godteriet på et sted første 1 dag.
OK, jeg har søkt lengre frem i tid. Det virker som at LH frigjør flere seter jo nærmere avgangen man kommer. C seter intercont hos dem frigjøres tre måneder før, F enda nærmere avgangen.