29.9 lander jeg på OSL kl 16:20 (SAS go fra BOO) og flyr videre kl 17:15 (SAS plus) til CPH med connection til MUC. (OSL-CPH-MUC har annet PNR enn BOO-OSL) Tar SAS ansvar om innkommende fly er forsinket, eller er jeg selv skyld i eventuelt trøbbel om overgangstiden er for kort?
I appen kan du velge å leggje til connecting flight. Når eg gjorde det so fekk begge bestillingane same bestillingsreferanse og vart slått ihop. Korleis dette fungerar i praksis ved forsinking og slikt har eg inga aning om.
SAS pleier å ta ansvar hvis de selv er skyld i at du ikke rekker en forbindelse videre med dem, selv om du har to ulike PNR. Det er ikke en skreven regel, men selskapet har uttalt det offentlig flere ganger. Forutsetningen for det er selvfølgelig at du holder deg over minimum connection time.
Har akkurat byttet jobb og dermed primærselskap fra BA til SAS.....Er bare EBS. "Check in on connection" får jeg vel ikke opp før jeg faktisk kan sjekke inn, og det er ikke ennå. Booket om reisen fra 1715 til 18, så får jeg tre kvarter mer i loungen til å hente meg inn. Funker nok fint.
Vist det hadde vært noen forsinkelser så blir du jo booket senere fly eller dag etterpå. Været kan jo ingen stoppe. Men det skal nok funke
Det er ikke helt teknisk korrekt at det er samme PNR som gjør at en billett er sammenhengende. F.eks. reisebyråer kan legge to separate billetter på samme PNR. Når det er sagt, så får du hjelp til ny avgang fra SAS om du er forsinket inn med SAS og skal ut med SAS etterpå - andre utgifter som følge av dette må du ordne selv.