BA downsizes carry-on baggage allowance

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av view, 30. juli 2015.

  1. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Travellingalf, Fnate and KristianSk like this.
  2. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Egentlig kjekt at de kjører litt stramt, men utfordringen er jo å overholde dette. De har jo hele tiden hatt "to bags", men så lenge de slipper ombord folk med fire kolli så hjelper det jo lite å bare stramme inn på størrelsen på bag#2. Det her er jo det generelle flyselskap-problemet og et problem de selv har skapt.

    Hadde innsjekkede bags vært gratis og ikke brukt 45 minutter på å komme på båndet på OSL så hadde jeg gladelig sendt trillekofferten den veien.

    Det andre de skal gjøre er visstnok å endre litt på rekkefølgen på boardingen så man ikke får 200 pax i fasttrack samtidig, dvs. separere på First-pax vs Economy med Bronse-status. Det enkle her hadde jo vært å innføre group-boarding som de har i USA, for da slipper pax å ta stilling til hvor de sitter og hvilken status de har og om Saphire er det samme som bronse eller gull. Utfordringen er vel plassen i gaten som vanlig...

    (Og forøvrig kan jeg legge til at det er over to år siden jeg har sendt koffert, men har allikevel holdt meg innenfor reglene, også de nye.)
     
    Last edited: 30. juli 2015
    Fnate liker dette
  3. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg synes BA har forbedret i overkant mye i det siste... Blir spennende å se om det håndheves, forhåpentligvis gjør de ikke det (hvertfall ikke i Club Europe).
     
    Fnate liker dette
  4. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, de har vel et kontor som skal ha noe å gjøre. Vedr håndheving så håper jeg de gjør det all-over (da blir det jo plass til det meste), og ikke som i dag der det stort sett går greit å drasse med seg to bager og tre plastposer ombord og støffe alt på tvers i hattehyllen.
     
    Fnate liker dette
  5. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Etter det jeg forstår har BA tillatt 2 kolli. En trillekoffert/cabinkoffert og en pc bag/veske, også for de som reiser turist.
    Stemmer ikke dette?

    Etter det jeg forstår er det pc bag/vesken som nå får redusert størrelse, ikke trille/cabin kofferten.

    Litt merkelig etter mitt syn... men jeg bruker nå bare én pc ryggsekk som carry-on, så det går vel greit...
     
  6. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Ja håper jeg kan fortsatt ha med meg min kabinkoffert ?
     
  7. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, for koffert nr. 1 er det ingen endringer. Det er "tilleggsvesken" som får redusert størrelse.
     
    Bjoern In America and hifiman like this.
  8. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Så hvis "koffert" nr1 er kun en pc sekk/veske, som overstiger de nevnte verdier går det vel greit, så lenge man
    ikke har noen nr2. koffert/trillebag/cabinkoffert med seg ombord.

    Tenker det blir mye surving og suttring hvis når de som ikke liker å bli observert ved et bagasjebånd må sjekke inn et kollo. :)

    Det er tross alt bedre å se ut som en sherpa, der man peser ned midtgangen med all sin bagasje. :)
     
    Scandipendler liker dette
  9. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Balle!!!

    Uansett skjer det over mitt lik at jeg står i 45 minutter på Gardermoen og venter på bags 50 ganger i året. Not gonna happen.

    Som en annen sa her - om bagasje hadde kommet på bagasjebåndene innenfor nogenlunde rimelig tid, så hadde jeg også sjekket inn bags.

    Men etter circa 500 flights begynte gleden over å rote rundt i taxfree butikkene å fade (i USA og London er det jo ikke taxfree før customs heller, så der BARE trommer man med fingrene og brøler inni seg)... Etter 750-ish flights hadde jeg også navngitt samtlige gulvplater i terminalen på OSL og hadde begynte å navngi hver lumen i taklampene. Nå... vil jeg bare hjem.

    Men sannelig jeg sier dere... (dette ble først sagt for drøye 2000 år siden, ellårno') ...om det er målene de mener jeg skal ha, så skal jeg steike skinke meg fylle dem også. :)

    Først skal jeg allikevel gi det en sjanse med min elskede douchbag og Rimova. Douchbag'en er nok ikke helt innafor men kan jo justeres til å bli innafor når det ikke er elger eller isbjørner oppi.

    Peace-out
     
  10. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Og der kom det mail om saken også. Men en ting som er sånn passe hjernedødt:

    Vi endrer på bagasjestørrelsen fordi...
    Hva med å håndheve den som gjelder i dag, da?
     
    KristianSk and Bjoern In America like this.
  11. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    De har vel først og fremst sett dette siden de har begynt å selge så mye turer uten innsjekket bagasje.

    Husket jeg å si "grrrrrr"?
     
  12. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Men gjelder det CW og F reisende også?
     
  13. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Vet ikke hva reglene sier, men det er neppe noe problem å ta med hele klesskapet. Problemet blir evt. når man connecter til CE.
     
  14. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Det er jo fortsatt romslige regler dette da all den tid du kan ha 23 kg i trillekofferten.

    Det som irriterer er at det ser ut som om OW Saphire ikke lenger har pri- boarding.
     
  15. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Samme regler for kabinbagasje over hele linjen, slik det alltid har vært
     
  16. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Prioritet ifht. hva? Det er jo pt. en del rykter ute, men ser vel ut som man først vil fordele fasttrack-boardingen noe så man ikke får 250 pax i fattrack, dvs fordele etter kabin og status. Saphire burde gjøre at du kommer et stykke foran i køen hvis du reiser economy.
     

Del denne siden