Egentlig kjekt at de kjører litt stramt, men utfordringen er jo å overholde dette. De har jo hele tiden hatt "to bags", men så lenge de slipper ombord folk med fire kolli så hjelper det jo lite å bare stramme inn på størrelsen på bag#2. Det her er jo det generelle flyselskap-problemet og et problem de selv har skapt.
Hadde innsjekkede bags vært gratis og ikke brukt 45 minutter på å komme på båndet på OSL så hadde jeg gladelig sendt trillekofferten den veien.
Det andre de skal gjøre er visstnok å endre litt på rekkefølgen på boardingen så man ikke får 200 pax i fasttrack samtidig, dvs. separere på First-pax vs Economy med Bronse-status. Det enkle her hadde jo vært å innføre group-boarding som de har i USA, for da slipper pax å ta stilling til hvor de sitter og hvilken status de har og om Saphire er det samme som bronse eller gull. Utfordringen er vel plassen i gaten som vanlig...
(Og forøvrig kan jeg legge til at det er over to år siden jeg har sendt koffert, men har allikevel holdt meg innenfor reglene, også de nye.)
Last edited: 30. juli 2015