Nede resten av dagen sies det: http://e24.no/digital/storbritannia/british-airways-har-datatroebbel/24007816 Alle avganger fra LHR og LGW er kansellert.
Kjiiip dag på LHR T5 og rundt om i verden for BA kunder.. Det som alltid forundrer meg litt når kaos oppstår, er hjelpesløsheten til enkelte (ok, ganke mange da). Ja, alle BA flyene er kansellert. Hva gjør du? Sitter å venter på flyplassen, sulten, uten hotell og venter på neste info fra BA mens du blir intervjuet av media? Ellers tar du saken i egne hender, sjekker det som kan krype og gå av alternative flyselskaper og annen mulig transport og klinker til og booker umiddelbart med eget kredittkort når du finner noe, booker hotell for egen maskin for du vet at BA har ikke sjangs å hjelpe en brøkdel av kundene sine på en sånn dag, går å spiser et bedre måltid og tar vare på kvitteringene for refusjon senere? Det man ikke får refundert av BA, får man på reiseforsikringen, så det er bare å peise på. I mens blir det blir nok bra med tårevåte historier i avisene..
Virker å ha fått ringvirkninger til andre selskaper? I min familie er vi berørt ifb med 2 SAS flygninger i dag. Begge forsinket. Andre med tilsvarende erfaringer?
Har ikke hørt noe om det. SK803 gikk på rute på morran, ser SK805 er innstilt ellers står det i rute resten av dagen fra OSL til LHR på SK. BA er en annen historie. Ingen trafikkmelding fra SAS.
Folk flest er idioter, det er svaret. Og mange blir jo evneveike så fort noe utenom planen skjer. Blir provosert, men også ganske fascinert over dette. Rant slutt
har aldri vert uheldig og opplevd mye krøll. Men om en hadde bestilt hotell osv selv så må man velge fornuftig? 5* er ute av bilde Det samme gjelder vel med fly? Ofte er spontane billetter ekstremt dyre, BA(eventuelt andre) eller reiseforsikringen dekker vel ikke det?
Har også alltid lurt på dette (heldigvis aldri hatt behov), hva slags beløpsgrense gjelder egentlig dersom man tar saken i egen hender og booker seg selv med alternativ transport hjem? Hvis BA i dette tilfellet feks opplyser at man er satt opp på et fly dagen etter, så er det vel ikke bare å booke noe kjappere selv og å få pengene tilbake? Eller?
BA dekker £200 til hotell mot kvittering, min Europeiske forsikring dekker 3000 kr for hotell. Til sammen bør man kunne finne noe, jeg hadde booket i London sentrum, man får dekket tog billetter også. Når det gjelder avbrutt reise så dekker min forsikring 30.000 for å komme frem, har kjøpt enveis Lufthansa business i Europa til 10.000 en gang for eksempel.
Hadde du biz opprinnelig? litt vilt og kjøre biz om ikke? Men om det gikk igjennom er det jo mega Hva klassifiseres som avbrutt reise? Om BA ikke har fly før dagen etter "gratis" og du kjøper billett hjem selv samme dagen går vel ikke reiseforsikringa med på og dekke det?
Min forsikring gjelder fra 2 timer forsinkelse. Det beste er å sjekke med forsikringsselskapet sitt hva som gjelder. Den billetten i business til 10 K var det eneste som var ledig samme dag, hadde opprinnelig eco billett. Pga snøstorm var det kaos og fulle fly så løsningen ble dyr, men fikk refundert pengene ca 10 minutter etter jeg sendte inn kravet.
Det er relativt langt unna det jeg sa. Folk mister det helt når noe uforutsett skjer. Kanskje BA booker deg dagen etter, men man kan jo ordne hotell på egenhånd i steder for å ringe VG og klage på hvor ræva service man får... Og ja, det er dyrt å bestille billett samme dag, men man vil få det refundert. Jeg måtte legge ut over 20' en gang pga streik hos Lufthansa, men det fikk jeg igjen. Jeg ringte da ikke VG. Det går an å være bittelitt proaktiv selv og ikke vente på at noen skal rydde opp