BA grounded

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av RoadKing, 27. mai 2017.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen som vet hva som har skjedd med IT systemet til BA?
     
  2. grisefod

    grisefod Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Eftervirkningerne af SAS migreringen...
     
  3. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Blir vel mere spennende å høre hvor mye dette kommer til og koste BA...
     
  4. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,154
    Bonuspoeng:
    183
  5. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Ouch. Det må svi på pungen.
     
  6. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    gikk akkurat klar... ikke bra dette.
     
  7. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    The original cause of the outage was a power failure from which BA has found it difficult to recover
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Så banalt? Jøss...
     
  9. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Kjiiip dag på LHR T5 og rundt om i verden for BA kunder..
    [​IMG]

    Det som alltid forundrer meg litt når kaos oppstår, er hjelpesløsheten til enkelte (ok, ganke mange da). Ja, alle BA flyene er kansellert. Hva gjør du? Sitter å venter på flyplassen, sulten, uten hotell og venter på neste info fra BA mens du blir intervjuet av media? Ellers tar du saken i egne hender, sjekker det som kan krype og gå av alternative flyselskaper og annen mulig transport og klinker til og booker umiddelbart med eget kredittkort når du finner noe, booker hotell for egen maskin for du vet at BA har ikke sjangs å hjelpe en brøkdel av kundene sine på en sånn dag, går å spiser et bedre måltid og tar vare på kvitteringene for refusjon senere?

    Det man ikke får refundert av BA, får man på reiseforsikringen, så det er bare å peise på.
    I mens blir det blir nok bra med tårevåte historier i avisene..
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Virker å ha fått ringvirkninger til andre selskaper?
    I min familie er vi berørt ifb med 2 SAS flygninger i dag. Begge forsinket.
    Andre med tilsvarende erfaringer?
     
  11. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke hørt noe om det. SK803 gikk på rute på morran, ser SK805 er innstilt ellers står det i rute resten av dagen fra OSL til LHR på SK. BA er en annen historie. Ingen trafikkmelding fra SAS.
     
    RoadKing liker dette
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Ut fra det som skrives i media må man anta at dette kommer til å koste BA dyrt...
     
  13. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Folk flest er idioter, det er svaret. Og mange blir jo evneveike så fort noe utenom planen skjer. Blir provosert, men også ganske fascinert over dette. Rant slutt
     
  14. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    har aldri vert uheldig og opplevd mye krøll. Men om en hadde bestilt hotell osv selv så må man velge fornuftig? 5* er ute av bilde :oops:
    Det samme gjelder vel med fly?
    Ofte er spontane billetter ekstremt dyre, BA(eventuelt andre) eller reiseforsikringen dekker vel ikke det?:)
     
  15. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    283
    Bonuspoeng:
    63
    Har også alltid lurt på dette (heldigvis aldri hatt behov), hva slags beløpsgrense gjelder egentlig dersom man tar saken i egen hender og booker seg selv med alternativ transport hjem? Hvis BA i dette tilfellet feks opplyser at man er satt opp på et fly dagen etter, så er det vel ikke bare å booke noe kjappere selv og å få pengene tilbake? Eller?
     
    Xflipper liker dette
  16. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    BA driter seg ut og kunden er en idiot? Spennende analyse av problemet.
     
  17. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    BA dekker £200 til hotell mot kvittering, min Europeiske forsikring dekker 3000 kr for hotell. Til sammen bør man kunne finne noe, jeg hadde booket i London sentrum, man får dekket tog billetter også.

    Når det gjelder avbrutt reise så dekker min forsikring 30.000 for å komme frem, har kjøpt enveis Lufthansa business i Europa til 10.000 en gang for eksempel.
     
    anders82 liker dette
  18. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde du biz opprinnelig? litt vilt og kjøre biz om ikke? :)
    Men om det gikk igjennom er det jo mega :D

    Hva klassifiseres som avbrutt reise?
    Om BA ikke har fly før dagen etter "gratis" og du kjøper billett hjem selv samme dagen går vel ikke reiseforsikringa med på og dekke det?
     
  19. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Min forsikring gjelder fra 2 timer forsinkelse. Det beste er å sjekke med forsikringsselskapet sitt hva som gjelder.

    Den billetten i business til 10 K var det eneste som var ledig samme dag, hadde opprinnelig eco billett. Pga snøstorm var det kaos og fulle fly så løsningen ble dyr, men fikk refundert pengene ca 10 minutter etter jeg sendte inn kravet.
     
    anders82 and Xflipper like this.
  20. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Det er relativt langt unna det jeg sa. Folk mister det helt når noe uforutsett skjer. Kanskje BA booker deg dagen etter, men man kan jo ordne hotell på egenhånd i steder for å ringe VG og klage på hvor ræva service man får... Og ja, det er dyrt å bestille billett samme dag, men man vil få det refundert. Jeg måtte legge ut over 20' en gang pga streik hos Lufthansa, men det fikk jeg igjen. Jeg ringte da ikke VG.
    Det går an å være bittelitt proaktiv selv og ikke vente på at noen skal rydde opp
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden