Da har BA fått sin første A35K av de 18 som de har bestilt. Dette er den lengste utgaven av A350 familien. De har klassene World Traveller (Økonomi), World Traveller Plus (Premium økonomi) og Club Suite (Business) http://mediacentre.britishairways.com/pressrelease/details/86/2019-319/11368?ref=Home https://www.britishairways.com/en-gb/information/about-ba/fleet-facts/airbus-350-1000 Dette er en veldig stor oppgradering fra BA sin side. Økonomi og premium har også fått en oppgradering i forhold til dagens seter. Blant annet en større HD skjerm. Men det er jo i business den store endringen har kommet. BA har nå tatt igjen alle de andre konkurrentene etter min mening (unntatt QSuites) Nå har de 1-2-1 konfigurasjon og dører som kan lukkes til hver Suite. Dette ser veldig bra ut Gleder meg til å prøve denne så raskt som mulig! Som alltid er det rimelig greit å få tak i seter i C med Avios. BA garanterer jo 2 Avios seter på hvert fly. Beste måten er da å bestille W og oppgradere til C med Avios. Dette koster mellom 20k og 30k Avios en vei.
Ble tatt på sengen av ANA. Minner ikke rent lite om SQ sine biz-seter plassmessig. BA sine ser imidlertid meget veldesignet ut, om enn mindre plass. Men som du sier, blir spennende å se, og ikke minst prøve
Vurderer sterkt å ta meg en dagstur til MAD for å prøve ut denne nye kabinen i C Koster kun 30.000 Avios og 500 NOK t/r mellom LHR og MAD Må selvsagt komme meg til LHR på en separat billett.
Fremdeles snurten at de trakk seg fra SVG. Da forsvant både statuskort og gode connections vestover. Blitt ingen Oneworld etter det. Men nye Club Suite ser fin ut. Virker som BA også kommer til å fase ut First?
Hvorfor flyr du ikke BGO - HEL - LHR da? Jeg vet at det ikke er fra SVG, men det er jo kortere vei til BGO enn til OSL. Da får du også TP på BAEC (British Airways Executive Club) Eneste ulempen her er jo at BGO-HEL er med Widerøe sitt nye E190 som skal være veldig trang hvis du ikke får deg nødutgang. Så det er bare å begynne igjen Kommer du deg opp på BA gull er det ingen andre allianser som slår den statusen Ja, den nye Club Suite ser utrolig bra ut! Ligner litt på Qatar QSuites som jeg har flydd noen ganger. BA har bestilt 18 stk av A35K og de skal begynne å oppgradere sine eksisterende 777 så det er gode sjanser i fremtiden. Hvor leste du at de skal slutte med F? A35K har ikke F, men BA har også en bestilling på opptil 42 stk 777-9 (777X) som skal leveres fra 2022. Disse flyene kommer med en ny F kabin
Nåja, jeg er ikke så lysten å ta en slik omvei bare for det. Funker fint med fullt fokus på *A også. Har ikke lest at de skal slutte med noe som helst, men oppgradering av business-kabiner, har jo vært kombinert med utfasing av F hos flere andre. Virker litt som det er trenden for øyeblikket, men fint at BA ser ut til å fokus på F også.
Ok, for min del flyr jeg alltid via HEL fra OSL når jeg skal til USA på MR (TP run) Det koster det samme som å fly direkte OSL - LHR - USA og da får jeg flere TP og Avios Som nevnt i en annen tråd skal jeg til London neste år med sønnen min. Da var det billigere å fly en vei OSL HEL LHR med AY og deretter LHR OSL med BA enn å kjøpe en t/r med BA direkte I tillegg får jeg alltid da enten A350 eller A330 mellom HEL og LHR. BA gjør heldigvis begge delene. De oppgraderer nå sin C kabin til Suites og i tillegg kommer de med helt nye F seter i 2022. Gleder meg til å prøve begge