BA kutter kveldsavgangen fra SVG og BGO i vinter

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av OttoL, 22. juli 2016.

  1. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Var inne og kjek litt på BA.com og det ser ut som om de har tatt vekk kveldsavgangen fra både BGO og SVG fra og med 31 oktober til og med 25 mars. Nå i vinter gikk BA759 et kvarter før DY sin avgang til LGW, så tipper at det var dårlig butikk.

    Et annet moment er at BA757 (BGO-LHR) og BA747 (SVG-LHR) i overnevnte tidsrom har avgang 15.00, noe som tilsier at connection til for eksempel vestkysten i USA er out of question uten layover.

    Jeg har en mistanke om at noe lignende er i vente for sommerprogrammet 2017 ettersom BA759 (kveldsavgangen fra BGO) og BA747 er priset til ca. 3000,- en vei i eco uavghengig av hvilken dato en ser på...


    :(
     
  2. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Teknisk sett (fra SVG) så er det BA747 som er kveldsflight. Så den er flyttet til 3 timer tidligere fra SVG. Så istedet for avgang 12 og 18, er det kun en kl. 15.

    Det er ikke bra i det hele tatt. Jeg har reist en del med BA. men dette gjør det litt mer vanskelig. Jeg har vært overrasket over hvor mye reisende det har vært de siste gangene, så er dermed litt overrasket over reduksjonen.

    Spesielt vanskelig blir det for litt kortere reiser. Har f.eks reist med de til Irland, og da kan det bli ekstra upassende med connections.
     
  3. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Men ligger også noe bugs inne. F.eks søker jeg på tur til LA i april, så koster det ca. 3400,- pr vei i økonomi med å reise i 12-tiden. Bytte på LHR.

    Men velger alternativene med ekstra mellomlanding (f.eks i NY), så er pris for økonomi og business nesten det samme, selv om det er samme avgang fra SVG. 100 kroner billigere i business faktisk.
     
  4. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Kjipt.

    SAS sa på dialogmøte i SVG at de ikke hadde ønsket fyllingsgrad på SVG-LHR, så det er ikke bare BA som sliter.

    Kom med BA0744 LHR-SVG i forrige måned og var overrasket over lavt belegg på den flighten, den dagen. Bare meg og en til i CE. Kun ett datapunkt, men siden den nå avvikles så..
     
  5. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Aha. Jeg tok en wild guess der siden formiddagsavgangen fra BGO heter 757 :)

    Jeg to to screens forrige uke fra bestillingssiden til BA (Nå er BA759 fjernet):
    Før 30 okt: før30okt.jpg
    Etter 30 okt:
    etter30okt.jpg

    Basert på den prisen de skulle ha for BA759, begynte jeg å fatte en mistanke om at noe ikke stemmer. Hvis du går inn og søker opp BGO/SVG-LHR etter 26 mars 2017 vil en av avgangene fortsatt ligge med priser på rundt 3000 en vei. Derfor mistenker/frykter jeg at også neste sommer ser et dårligere tilbud fra SVG og BGO fra BA sin side, sammenlignet med det vi har nå
     
  6. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Trist. Lufthansa borte og BA reduserer. Blir snart bare SAS og KLM igjen av nettverksselskapene.
     
  7. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    tidtabell.png

    Slik ser tidtabellen ut fra Bergen i vinter (sjekket flere datoer, virker som om det er konsistent). Merk avgangen lørdag som er så og si tilsvarende det BA hadde på BA757 W15/16
     

Del denne siden