BA med omvei til Hong Kong

Tråd i 'Reisebrev' startet av Robert H, 01. des 2018.

  1. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Etter en litt lang pause, bare avbrutt med en tur til Tokyo der jeg for tredje gang klarte å fomle bort eller ødelegge mobiltelefonen, var det i dag tid for en omvei til Hong Kong. Først til Brussel... helt ok BA lounge, men heller ikke mer ok enn at jeg fikk booket om til en tidligere avgang til London

    [​IMG]

    Såpass få folk at jeg fikk følelsen av å være en av få overlevende etter en katastrofe som har utradert mesteparten av sivilisasjonen..

    [​IMG]

    ...men heldigvis er det likevel vin igjen til å holde ut noen dager til

    [​IMG]
     
    FFlyer, DanH, petterel and 21 others like this.
  2. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    BA skuffer ikke - snarere tvertom. På en 45-50 minutters flight fra Brussel til London blir det servert både noe for tørr hals og rumlende mage

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    FFlyer, DanH, petterel and 23 others like this.
  3. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Og F-loungen i London er også innafor

    [​IMG]

    Burgeren er vel ikke akkurat i verdensklasse, men den fungerer jo rimelig greit (estetikken er bedre enn innholdet)

    [​IMG]

    Etter å ha mannet meg opp tar jeg sjansen på å spørre om trøffelnøttene fra Concorde-room... og hipp-hurra... alt lar seg ordne :)

    [​IMG]

    (spiste første runde i en jafs..)
     
    FFlyer, DanH, watchaddicted and 25 others like this.
  4. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er det med BA? Hver gang man tenker at nå har ledelsen kåla til produktet så mye at det er på tide å slutte å fly med de, stråler de ansatte opp med en service herfra til månen som gjør meg varm i sjelen (og stappmett i magen... denne gangen enda flere nøtter fra Concorde Room...)

    [​IMG]
     
    FFlyer, DanH, watchaddicted and 24 others like this.
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Har du brukt avios/cash? Har litt avios, så kunne teke meg å teste BA F.
     
    Robert H liker dette
  6. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Denne gangen flyr jeg Club, og har betalt med cash. Adgang til F-loungen skyldes at jeg har platinumkort hos Qatar, som gir Emeraldstatus i One World.

    Men jeg forsøkte First med BA tidligere i år - og jeg synes det var kanonbra. Spesielt crewet, som bidro med med en avslappet og vennlig stemning. Her er rapporten fra F-turen:

    https://insideflyer.no/forums/threads/1-a-med-ba-fra-lhr-til-yvr.11354/#post-215912
     
    petterel and Fredrik81 like this.
  7. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Helt enig med deg. Har flydd en god del BA de siste 4 årene og har aldri opplevd noe annet enn personer som er stolt av jobben sin og virkelig tar tak. Enda mer imponerende tatt i betraktning av at disse mixed fleet CC tjener latterlig dårlig.

    Ser frem til fortsettelsen av rapporten :)
     
    Robert H liker dette
  8. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,933
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for en fin reise skildring. Syntes selv også at det alltid er svært hyggelig å bli møtt med den alltid svært gode britiske servicen med å fly BA. Maten på BA er også av langt høyere kvalitet enn eks. Qatar. Hadde setene i business vært litt bedre på BA så hadde de fått topp terning hos meg. Skal fly med BA til Kina og Malaysia i julen og gleder meg stort. Tror heller det ikke er noe selskap som slår BA på yrkesstoltheten (får litt panam følelse selv om jeg er for ung til å ha flydd med dem). Dette er jo herlig å oppleve som kunde. Måtte dette vare evig. Tusen takk for at du deler bilder og opplevelser.
     
    Last edited: 03. des 2018
    Robert H liker dette
  9. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Blir spennende å se om det kommer noen endringer på setet når første a350-1000 leveres til sommeren :)
     
    phileas liker dette
  10. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Det var godt å komme på plass, selv om 10A dessverre ikke tilbyr fritt leide til midtgangen. Første champagneglass ombord gjør også godt for skrotten - endelig følte jeg meg trygg igjen.

    [​IMG]

    Neste glass var rausere, så ryktene fra loungen var nok kommet til crewet ombord. Og nøtter hører selvfølgelig med (selv om jeg tok med restebeholdningen fra loungen for sikkerhets skyld)

    [​IMG]

    Og så var det klart for det sedvanlige etegildet. Først ble det ifølge menyen servert tomatsuppe.. og det har tydeligvis skjedd noe rart under årets tomatinnhøsting - tomater har blitt transformert til noe annet rart.. men godt var det.

    [​IMG]

    Så kom det biffgryte, tror jeg. Og jeg må si at maten har blitt mye bedre siden forrige gang jeg befant i Clubkabinen - kanskje for omtrent ett år siden.. Her var smaken utmerket, og det er det viktigste, selv om BA hadde vunnet en stjerne til om presentasjonen hadde vært litt mindre "la oss øse opp en durabelig porsjon fra gryta og splashe den ned på tallerkenen".. he, he.. men jøje meg - innholdet trumfer når som helst alternativer av typen "to fingerbøl med mousse og tre mintblader".

    [​IMG]

    Før landing var det smoothieservering etterfulgt av "full english breakfast". Utrolig mye og god mat - antakeligvis nok for en full dag.

    [​IMG]
     
    FFlyer, DanH, jgroneng and 14 others like this.
  11. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Kort mellomlanding på fire timer i Shanghai. Veldig rart at Transit-desken var ubetjent, slik at man måtte gjennom hele immigrasjonen og passkontrollen, før man sjekket inn på nytt. Men trengte heldigvis ikke visum for den prosessen.

    [​IMG]

    Cathay Dragon på flighten fra Shanghai til Hong Kong. Turen skulle ta 2 timer og 50 minutter, og jeg hadde visse forhåpninger til grei servering etter en annen kort tur fra Hong Kong til Taichung for et drøyt år siden.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Og jippi - det var enda bedre enn ved forrige forsøk. Champis før avgang, og helt fantastisk god mat. And med fersk gåselever og høvelig drikke til. Bordeaux'en var kanonbra.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Og iskrem til dessert, med Sauternes, Ch. Filhot fra 1998, som utenomjordisk herlig følge. Av ren pliktfølelse måtte jeg ta to glass. Er det mulig å toppe noe slikt på en kort flight i business?

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    FFlyer, DanH, paron and 15 others like this.
  12. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Noen korte inntrykk fra Intercontinental Grand Stanford i Hong Kong. Et hotell jeg mer enn gjerne reiser tilbake til - bedre enn Cordis og Park Lane jeg forsøkte tidligere i år.

    Ulempen med fruktgaver er at bananfluene også synes det er gøy å holde deg med selskap. Med kaka var god.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Utrolig god seng, og litt bedre utsikt enn hjemme

    [​IMG]

    [​IMG]

    Loungen var helt innafor, og serverte godsaker fra 18:00 til 20:30, og alt var bare smil og glede. Servering av drikke ved bordene. Måtte klype meg i armen for å sjekke at jeg ikke sov (men må innrømme at jeg etterhvert glippet litt med øynene)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    FFlyer, DanH, jgroneng and 11 others like this.
  13. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Men ærlig talt. Finnes det noen bedre lounger enn F-loungene til Cathay i Hong Kong?

    Først sjekket jeg The Wing:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Gode blåskjell

    [​IMG]

    Og fantastisk and

    [​IMG]

    Deretter tuslet jeg over til The Pier, og det var en enda bedre lounge. Startet med en dusj.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Egne hvilerom med vakker utsikt, men med bare fire timer til rådighet rakk jeg ikke å bruke dette tilbudet.

    [​IMG]

    Magen rumlet og halsen var tørst, og heldigvis var det hjelp å få

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Veldig kul restaurant

    [​IMG]

    Og mer god mat. Kyllingvingene skulle være spicy, men marsmellows brenner mer i ganen enn disse gjorde. Heldigvis.

    [​IMG]

    Etter denne burgeren skal jeg slite alvorlig med middagen som venter på BA-flighten til London om en drøy time... men menneskeheten har mer alvorlige problemer enn akkurat det...

    [​IMG]
     
    FFlyer, DanH, paron and 20 others like this.
  14. Jeltzin

    Jeltzin EBD, BA Sølv

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    18
    Kjempefin rapport og bilder.. hadde selv en rundtur til Asia i CW med BA for noen uker siden og ble ganske positivt overrasket over løftet på mat og 'bedding' som dem har rullet ut . nå gjenstår bare nye CW seter uten å måtte hoppe over noen annens bein.. så kanskje jeg legger flere langturer via LHR T5..!
     
    Robert H liker dette
  15. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,933
    Bonuspoeng:
    93
    Flotte bilder. Et besøk i first Cathay loungen wing er en ferie i seg selv. Gleder meg til et 4 timers besøk om få uker. Herlig å se at du velger å spise Duck. Har selv spist det hver gang jeg har vært der. Smaker helt fantastisk til å være servert i en lounge. Enig med deg at baren har virkelig klasse. God reise
     
    Robert H liker dette

Del denne siden