Baby på tur i Thai C

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Bettan, 02. jan 2018.

1. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Heisann,

Noen som har erfaring med å fly med små barn på Thai i C?

Vesla er ca 9 mnd på avreisetidspunkt, så er over aldersgrensen for bassinet på turen. Noen som vet om de er fleksible på dette? Prøvde å ringe Thai, men de kunne ikke hjelpe i systemene siden hun var over 6 mnd..

Er primært flyvning om natten det er snakk om på langstrekkene, så hvis noen har gode tips så tas det i mot med stort takk!

2. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kan ikke uttale meg om Thai spesifikt, men min erfaring fra Swiss og Turkish er at de i utgangspunktet er strenge på disse reglene vedrørende alder og/eller vekt, men når du kommer ombord så er de langt mer fleksible. Men da er du selvfølgelig avhengig av å allerede ha ett sete med mulighet for bassinet.
    I tillegg leste jeg nylig i ett reisebrev her inne at også LH kan utøve samme fleksibiliteten ombord, i alle fall i F.

Bettan liker dette
  3. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, problemet er at setet med bassinet får jeg ikke reservert på forhånd, så satser på å være litt tidlig på flyplassen, så ser vi om vi kan få karret det til oss. Er foreløpig ingen andre enn oss som har reservert seter i C med 2 mnd til avreise, så er jo lov å håpe at det blir en ledig stol et sted, slik at vi får litt fleksibilitet i det minste.

Ellers får man vel trøste seg med at det uansett hadde vært verre bak i bussen.

Travellingalf liker dette
  4. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Mener det er flere seter som har mulighet for bassinet hos TG C, så det vil nok gå greit. Er vel sjelden at mange reiser i C på samme flight med infant.
    Lurt å være tidlig ute på flyplass, check-in agents er ofte mer løsningsorienterte :)

5. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Vi fikk heller ikke reservert sete(r) med bassinet på forhånd (mener det var med Swiss) på nettet, men så ringte jeg de for å spørre om det var mulig for de å reservere for oss og det var ikke noe problem selv om jenta vår på det tidspunktet egentlig var for gammel. Hos Turkish hadde vi selv valgt seter uten bassinet siden vi ikke fikk valgt de online og heller ikke trodde jenta vår fikk bruke bassinet der, men når vi skulle sjekke inn så hadde de faktisk flyttet oss dit. Så det ordnet seg for oss i alle fall. Så kanskje du kan prøve å kontakte Thai i Oslo å høre med de viss du ikke allerede har gjort det?

Og ja, det er alltid en STOR trøst! :)

6. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, ringte Thai igår før jeg laget denne tråden. De sa at de ikke kunne reservere de setene for meg siden vesla var for gammel, og det kunne dukke opp noen med unge nok barn. Så vidt jeg kan se er det 3 steder med bassinettmuligheter i C, hvorav 2 er enkeltseter, så har et lite håp om at det kan la seg løse på et vis.

DanH and Travellingalf like this.
  7. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,377
    Bonuspoeng:
    113
    Travellingalf, NoLimit and Robamu like this.
  8. RobinL

RobinL Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Ja vi hade 4 flights med Thai C i november/december! OSL-BKK-MEL-BKK-CPH våran dotter var 10månader ca.

Jag mailade innan och försökte få bassinet men fick nej pga ålder. Sen försökte vi faktiskt aldrig på incheck...

Hade alltid dom platserna i mitten där stolarna står närmast. Hon lekte fint på golvet när hon inte sov. Och när hon skulle det, så hade vi alltid tur att det var en stol ledig i kabinen där jag satt mig. Så fick dottern min stol.
    Här ska personalen ombord ha beröm, för dom kom alltid med det förslaget på alla 4 flighter innan jag han fråga dom

Så vi var väldigt nöjda, men självklart hade det varit ännu bättre med en bassinet!

Bara fråga om du undrar något mer.

Travellingalf and henrikvd like this.
  9. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    378
    Bonuspoeng:
    63

Del denne siden