Bagasje Dilemma

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Chrisbgg, 04. juni 2016.

  1. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Heisann!

    Jeg har booket en tur BGO - OSL - ARN - LAX - ARN - OSL - BGO.
    Etter jeg booket, så har det dukket opp en liten utfordring, for jeg skal til Oslo den dagen jeg flyr gjennom Oslo.
    Er det slik fortsatt at jeg må hente ut bagasjen min(Jeg må reise med innsjekket) og dermed bare kan hente ut bagasjen, og dra fra OSL inn til Oslo?
    Eller må jeg, siden bagasjen er sjekket inn helt til BGO, være med flyet, og så booke meg et fly til OSL?


    C
     
  2. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Bare be innsjekkingsagenten om å kun sjekke deg inn til OSL og ikke BGO Du trenger ikke nevne noe om at du ikke skal fly til BGO, men jeg pleier alltid å sørge for å kansellere innsjekk til BGO når jeg har landet i OSL og gjerne gi SAS beskjed om at jeg ikke kommer til å fly, slik at de ikke venter unødig på meg.
     
  3. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, fullt mulig å si at du trenger å få ut bagasjen i OSL, da sjekker de bare bagasjen dit.

    Viktig at du sier ifra, men aldri blitt noe problem :)
     
  4. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du skulle glemme det, funker Connecting Norway så dårlig, at du sikker får ut baggasjen på OSL enten du vil eller ei...
    God tur,
     
  5. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113

    Takker, fulgte ditt og @ILS2 sitt råd, og da kom bagasjen ut på båndet ganske så med en gang, og jeg fikk gitt beskjed hos damene i bagasjeskranken om at jeg ikke kom til å være med videre til BGO, de takket for info, og kansellerte innsjekken min 20 min før avreise.

    Helgen tilbringes utslitt i bryllup like utenfor hovedstaden :)

    C
     

Del denne siden