Bagasje hos Brussels Airlines

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Scandipendler, 31. okt 2016.

  1. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Brussels Airlines er jo såpass kjipe at de ikke gir EB-poeng på de billigste flightene sine. Spørsmålet er om man som *A Gold allikevel får med 1 x innsjekket bagasje på 'Check and Go'-bestillinger? Eller kjører her Brussels Airlines like strikt praksis som Luftwaffes light-billetter?

    Nå kunne jeg jo saktens flydd med SAS (skal TXL-OSL), men jeg har lyst på en liten stopp på The Loft for å prøve den Leffe-kranen jeg har sett på bilder derfra. Så det så.

    Brussels Airlines selv sier "standard baggage allowance applies", men jeg vet ikke om standarden sikter til billettypen (altså ingen innsjekket baggasje) eller standard *A gold-betingelser. https://www.brusselsairlines.com/en...ion/allowances-fees/travel-within-europe.aspx
     
    Last edited: 31. okt 2016
    tommy777 liker dette
  2. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Tror nok ikke du får noen bag med Gullkort på Check and GO.
    På de andre prisene står det jo +1 som star gull, og set gjør det ikke på Check and Go.
     
  3. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Det var i den banen jeg også tenkte, så "standard baggage allowance applies" må da være knyttet til billettype, og ikke *A-betingelser. For det er vel neppe sannsynlig at Brussels Airlines på de øvrige billettypene gir +1 i tillegg til ekstrabagasjen *A Gold allerede har.
     
  4. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,409
    Likes mottatt:
    29,232
    Bonuspoeng:
    183
    Samme som hos LH. De billigste billettene uten "gratis" innsjekk av 1 bag gir ikke muligheter for å ta med 1 bag på *A Gull
     
  5. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Endte opp med å bestille V-klasse hos Brussels Airlines via united.com (for poengopptjening - Brussels Airlines' egne sider har intet avansert søk og gir pr. nå bare poengløse billettklasser).

    Ved å bestille via United synes jeg imidlertid å ha ekskludert meg selv fra å forhåndsvelge sete. Får man ikke gjort dette uansett hos Brussels Airlines som *A Gold, eller skyldes det at bestillingen er gjort via et annet selskap?
     

Del denne siden